וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה עלמה?

שני פישר

29.4.2007 / 0:34

בגלל שבין כה אצל כולם כבר יקר היום, כי הבגדים בעיצובה של בעלת הבית מכוונים גם למלאות וכי הבגדים מחו"ל עברו מגה סלקציה

יפה בעלמה ובבנקר, שתי החנויות של בני הזוג קרן בנקר- כהן ותומר כהן. לעיתים נדמה שאפילו יפה מדי, החלל המעוצב, השקט המוזיאוני, הבגדים הנגישים - לא נגישים שמעוצבים בקווים פשוטים עם תחכום פנימי חזק – כל אלה יוצרים תחושה קצת אחרת של בוטיק שנוגע באוונגרד.

עלמה ובנקר הן חנויות שלא כל אחת נכנסת אליהן, גם רף המחירים הגבוה וגם הדגמים הצחים יוצרים תחושת אליטיסטיות. פעם האיפוק, האצילות והמחירים הגבוהים הותירו אצלי, כקונה פוטנציאלית, תחושה של התנשאות. היום המחירים של הרשתות הגדולות כבר לא עומדים בפער כל כך גדול מול מחירי החנות, אך בכל זאת, לא כל אחת תשמח לשלם 149 ש"ח עבור גופיית סבא ירוקה.

החנויות מאגדות בתוכן אסופת עיצובים של הבעלים ומעצבת הבית, קרן בנקר-כהן ושל מעצבים ישראליים נוספים, ביניהם קארין A, ANNA K ומירית וינשטוק המוכשרת בטירוף. בנוסף, ניתן למצוא בחנות מותגים מרחבי העולם כמו יורופיאן קלצ'ור- אומני הכותנה ופאולה פראני, יבוא חדש ומוצלח ביותר של מותג שמטעמו הובאו שמלות ערב רומנטיות ויוקרתיות.

ריכוז של מעל לעשרים מותגים בחלל אחד יכול בקלות להפוך לאקלקטי כמו שוק, אך בנקר-כהן בוררת באופן ראוי ומעניין פריטים מכל הקולקציות כדי לשמור על חינן המינימליסטי של חנויותיה.

דוגמנית רזה - דוגמנית מלאה

קרן בנקר כהן, 33, גם מעצבת בכל עונה קולקציה שלמה תחת השם "עלמה". קולקציית האביב הנוכחית שלה רווייה בשמלות ומעידה על התקרבות למחוזות הנשיות. אלה שעד לפני שנה ושנתיים היו הרבה פחות מובהקים ויותר מטושטשים אצלה כמעצבת.

תמיד יפה לראות התקרבות של מעצב לעצמו דרך בדים ובנקר- כהן מצטיירת דרך הקולקציה שלה כהרבה יותר מפוייסת וריאליסטית מפעם.

במבט ראשון הקולקציה שלה מטעה. לכאורה אפשר לחשוב שהבגדים שעיצבה מכוונים לאותן אוכלות חסה שדופות ושנואות. בפועל, טווח המידות מתחיל באקסטרה סמול ועולה עד לאקסטרה לארג', בכיף.

בנקר- כהן השכילה להציג את דגמיה בתצוגה מיוחדת על גבי דוגמניות מלאות לצד דוגמניות שדופות, ואז היה אפשר להיווכח שלא רק שבגדיה הולמים מידות גדולות, הם גם מקבלים אינטרפטציה שונה ולעיתים אף יותר מוצלחת עליהן.

בלי מחשופים חצופים

ההשראות והקו המנחה של הקולקציה הוא ארכיטקטורה, אך בדי הקולקציה, ויסקוזה, סאטן וכותנה, נשפכים על הגוף והצלליות לא מובנות אלא תלויות פיגורה. האלמנטים הארכיטקטוניים שכן ניתן למצוא בקולקציה הם בשיפולים, בכיווצים המושקעים והחכמים ובליפופי הבד.

בעלמה כמו בעלמה, אפשר לשכוח ממחשופים פרונטליים חצופים, אך מחשופי גב עמוקים מפצים על העדר הציץ המציץ. יש שיאמרו שהם הרבה יותר סקסים.

לרבות מהשמלות של בנקר- כהן יש כמה וריאציות ללבישה, בין אם החגורה ממוקמת מתחת לקו החזה או במותן ובין אם מדובר במשחקי בד עודף מסביב לגוף.
מוטיב חוזר הוא אלמנט הזמן שניכר ברצועות שעונים עדינות המשולבות הן על החגורות והן כאלמנטים קישוטיים על השמלות עצמן.

בלי אגו

הצבעים של הקולקציה מאכזבים יש להודות ואינם מצליחים להתפתח ולהשתחרר מהמונוכרומטיות של החורף. שחור, אפור, לבן ושמנת עדיין שולטים בקולקציה, ונוספו אליהם מעט ירוקים, זהובים וכסופים כדי שלא נתלונן.

הקולקציה של בנקר-כהן מתפזרת בין המדפים השונים בחנויותיה ומפנה מקום לפריטים של מעצבים אחרים. בחלון הראווה של "בנקר" מוצגת כעת שמלה של פאולה פראני בגאווה גדולה. חוכמתה הגדולה של בנקר-כהן, אם כך, היא לא בהצגת האגו שלה לראווה, אלא ביצירת חנות חד פעמית שאין שנייה לה ואולי גם אף פעם לא תהיה.

טווח מחירים:
חולצות 290-360 ש', מכנסיים 440-520 ש', שמלות: 390-690 ש'.

"עלמה", מרכז בעלי מלאכה 9, ת"א וב"בנקר", דיזינגוף 210, ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully