וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות הצל

ענת אור

29.4.2007 / 10:04

ענת אור מסמנת את אבן גבירול כמתחם האופנה הבא. "אלמביקה" וג'רי שי כבר יודעות את זה. עכשיו מצטרפת גם "גרדרובה"

אחרי שינקין, דיזנגוף ומתחם גן החשמל יכול להיות שמתהווה אזור חדש לאופנה בתל אביב. לפני שנתיים, כשפתחה הגר הצפה-אלמביק את חנותה "אלמביקה" ברחוב אבן גבירול היא אמרה שזה הרחוב שהכי מתאים להסתובבויות כי החנויות בנויות מתחת לקומה הראשונה של הבניינים, כך שההולכים בו מוצאים צל, שכל כך נדיר בקיץ התל אביבי, ושהיא מאמינה שאחריה יגיעו אליו מעצבים נוספים.

חנויות השוקולד גורמה ובתי הקפה החדשים כבר התחילו לעורר את הרחוב, שהיה עד לאחרונה אפרורי. גם השיפוץ שמחוללת בו העירייה לרגל חגיגות מאה שנה לעיר מבטיח לו טובות.

אומרים שזה אמיץ

בסוף מרץ פתחה "גרדרובה" את חנותה הראשונה באבן גבירול מול הלונדון מיניסטורז. רוית לוין מספרת שאומרים לה שזה מעשה אמיץ מצדה והיא בכלל לא מרגישה ככה "הרחוב מתעורר ויש בו משהו מקסים" היא אומרת.

החנות הקטנה מעוצבת בסגנון ביתי. את כל הרהיטים שבה לוין מצאה ברחוב או קנתה בשוק הפשפשים ושיפצה. שטיח אדום של פעם ותמונת גובלן משלימים את אווירת הסלון הפולני.

אחרי שלוש שנים בסטודיו בשכונת נגה היא הבינה שהשלב הבא זה חנות, למרות שהלקוחות הגיעו עד אליו "בהתמדה ובעקשנות". מה שעיכב אותה היה ההחלטה על האיזור הגיאוגרפי, מתחם גן החשמל לא בא בחשבון מבחינתה והיא דווקא חשבה על בן יהודה אבל כשהיא ראתה את חלל החנות הזאת גמלה בה ההחלטה לעשות את הצעד.

קיץ 007

תקרה גבוהה במיוחד, בגובה חמישה מטר, גרמה לה להרגיש בבית, "בסטודיו ובכל הדירות שגרתי בהן היתה תקרה גבוהה". מנורות משתלשלות מן התקרה על שרשראות ארוכות מאוד, "לא עלה בדעתי לעשות גלריה ולפספס את הגובה הזה".

חוץ מהקרבה ללונדון מיניסטורז שהיה מרכז קניות אטרקטיבי בנעוריה היא גילתה שיש אווירה של שכונה ברחוב, "כל בעלי העסקים נורא נחמדים ומפרגנים, כולם מכירים את כולם. יש כאן עסקים וותיקים שיושבים פה כבר 40 שנה לצד עסקים חדשים ויש מקום לכולם".

קטלוג הקיץ שלה מצטלם ברגעים אלה בלוס אנג'לס, בטיילת של סנטה מוניקה, על ידי צלמת ישראלית שחיה שם, שני בראל-דסר, שלוין פגשה במקרה בארץ. מבין דגמי קולקציית הקיץ שמטפטפת לחנות ראוי לציון דגם מודולרי שנקרא "אורסולה", "כל שמות הדגמים לקוחים מסרטי ג'יימס בונד כי זה קיץ 007". מדובר בבגד שיכול לשמש כחצאית או כחולצת סטרפלס. שתי חתיכות ממנו יוצרות שמלה, ואפשר לקשור אותו בכל מיני אופנים. "תמיד יש לי איזשהו דגם מודולרי" אומרת לוין, "זה בטח קשור לזה שלמדתי עיצוב תעשייתי".

השמלה אורסולה עשויה בד טריקו נעים ומגיעה בשחור, לבן, שני גווני אפור, כחול רויאל וסגול עמוק. המחיר הוא 249 ש"ח והדגם האוורירי הזה שהוא בעצם כמה בגדים יכול להיות הדבר הכי כייפי הקיץ.

גרדרובה, אבן גבירול 33 תל אביב, 077-2183232; הסטודיו, נחמה 10 תל אביב 03-5183232.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully