וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מטר, ז'קט

לרה רוטר

2.5.2007 / 11:18

בקטע רחוב בדיזינגוף פועלות כמה חנויות גברים אופנתיות. איך הן נשמרות מהעתקות ומצליחות להתייחד. איזק, מחלוצי התחום בארץ, מדווח

עם איזק רוזנבאום העומד מאחורי מותג בגדי הגברים "איזק", נפגשתי בבוקרו של יום. בשעה וחצי בהן ישבנו יחד הוא שתה כוס מים מהולה בכף שמן זית ולימון, כוס מיץ חמוציות וכוס של תמיסה השומרת על רמת האשלגן בגוף. להלן המתכון לשמירת זוהר הנעורים גם בגיל 58.

איזק גדל בפולין כבן לשני הורים פרוונים. כילד נשלח לבחור ולקנות פרוות ותמיד, תמיד תפר ושדרג לעצמו את הבגדים. כשבגר עבר לגרמניה וב- 1985 עלה לארץ בעקבות תחושת הזהות היהודית. בפרנקפורט היתה לו חנות לבגדים שייבא מהמזרח. כשהגיע לארץ רצה לעסוק במשהו יצירתי שייתן גם מענה לנפש והחל לעצב בגדים בעצמו.

חייט פנסיונר בשם בני, הוא זה שהוציא לו את הגזרות הראשונות. איזק היה בא אליו עם בגדים מהארון הפרטי שלו ועם בד נבחר, מבקש מבני שיעשה לו את הדגם הזה בבד הזה ומפרט את השינויים הרצויים.

החייט פגע בכל פעם בול. כך נוצרה הקולקציה הראשונה שמנתה שבעה דגמים בלבד ושאותה זכה איזק לשלב בתצוגת אופנה לבגדי נשים שארגן מכר שלו. שבעת הדגמים הביאו לאיזק את ההצעה העסקית הראשונה, לעצב ליין שייקרא "ביזאר ביי איזק", לחנות בגדי הגברים "ביזאר" בדיזנגוף סנטר, חנות שעד אז רק מכרה בגדים מיובאים מצרפת.

העלייה

עד מהרה הרגיש המעצב הצעיר שמבחינה עסקית אין לו שם לאן להתפתח ושעדיף לו לבד. הוא הפך להיות המשווק של עצמו. היה מהלך בדיזנגוף סנטר לבוש בחליפות שעיצב, נכנס לחנויות ומציג את העיצובים שלו.

בהתחלה הוא שיווק את בגדיו במתחם דיזנגוף (בחנויות כמו "עשר", "סטופ אנד שופ", "ויוה" ו"ארצנו הקטנטונת") ואחר-כך, בעזרת הסוכן-דוגמן, עופר רפאלי, גם בכל רחבי הארץ ובהצלחה מרשימה.

רפאלי היה מגיע לחנות עם שקית מלאה בגדים וברגע שנפתחה שקית, הלקוחות הנוכחים בחנות, היו מתנפלים, לפי איזק, על הבגדים. "פשוט עבדתי עם בדים שאף אחד לא העיז לגעת בהם בתחום של בגדי הגברים. עבדתי עם ויסקוזות פרחוניות, שאז כל מה שעשו מהם זה חצאיות לדודות, או אם האופנה היתה אז שני פנסים למכנסיים, אני עשיתי שש. נחשבתי לאוונגרד".

הנפילה

איזק התעשר. הוא מכר המון. במשך שלש עונות ההצלחה היתה ענקית ואז, כמו בכל תסריט שבנוי טוב, באה הנפילה. צ'קים החלו לחזור ללא כיסוי והמעצב הפך מעשיר מאוד לעני מאוד והחליט לא לשווק עוד.

הוא קיבל דוכן בשדרת המעצבים ב"משביר לצרכן" וחזר לעבוד ישירות מול הלקוח. זה לא החזיק הרבה זמן. זה לא הספיק לו. היה לו מלאי גדול והוא היה רגיל לעבוד בגדול. איזק פתח בוטיק משלו בצפון דיזנגוף, אבל זה לא ממש עזר. הבגדים היו אוונגרדיים וקהל הלקוחות שלו היה ספציפי ואזוטרי. המון אנשים נכנסו לבוטיק התלהבו ולא קנו. איזק החליט להתמסחר, לשמור על הראש שלו אבל למתן.

אחרי שרח' דיזנגוף ספג פיגועי טרור ופירפר נואשות, הפופולריות הועתקה למתחם שינקין ואיזק החליט לעזוב ופתח בשנת 2000 חנות ברח' בעלי מלאכה. אז גם נכנסה לתמונה בת זוגתו ושותפתו לעסק, עדן מילר, שמטפלת בכל מה שלא קשור לעיצוב פרופר.

עדן באה מתחום יחסי הציבור והיא זו שטיפחה את נישת הלקוחות שלו שממנה הם מתפרנסים עד היום. כשרח' דיזנגוף החל להתעורר שוב, התמצבה בו שורה של חנויות אופנה בין ארלוזורוב לשדרות בן-גוריון ובהן חנויות בגדי-גברים. איזק חזר.

כיום פועלות בקטע הרחוב הספציפי הזה כחמש חנויות לבגדי גברים שעובדות בשיתוף פעולה מעורר התפעלות. החל משליחת לקוחות אחד לשני וכלה בשמירה על ייחודיות של דגמים ובדים.

"אם אני רואה דגם שמישהו אחר עשה או בד שהשתמשו בו כבר, אני לא נוגע בזה. וככה גם האחרים. בסה"כ אנחנו מנסים לשמור כל אחד על הקו שלו. אני חושב שאנחנו כן מושפעים במידת-מה אחד מהשני אבל לא בצורה מובהקת".

משנה מקום בהתאם לרוח

במקום הזה, בהרמוניה ובנחת היחסית, אפשר למצוא את הקולקציה החדשה של "איזק" שהיא קלאסית, נקייה, עם גזרות מצוינות ותפורה היטב. יש בה חולצות כפתורים יפהפיות מכותנה, בעלות גימור מושלם בצבעים רכים ומבדים צרובים ורקומים; מכנסי כותנה באורך 8\7, בחאקי, תכלת וקאמל בהיר; טי-שירטים נעימים מכותנה מעורבת בלייקרה, בצבעים חלקים ובהדפסי באטיק; חליפות משודרגות בגזרות שונות מכותנה ופשתן, ללא כריות בכתפיים, פרט חשוב שגורם לג'קטים ליפול בצורה טבעית ונכונה על הגוף. וסטים בגזרת מעטפת עם רכיסת אבזם או בעלי סגירה מכופתרת ואבנטים מבד וקשירה צרפתית.

אמנם הבחירה בשחקן רון שחר כמי שידגמן את בגדי הקיץ החדשים של איזק היא לא מעניינת או מפתיעה או גדושה בסטייל ובטעם אישי יוצא דופן, והצילומים בנאליים משהו, אבל תתרכזו בבגדים. הם שווים את זה.


איזק, דיזנגוף 183, תל אביב. 03-5275901

מחירים: חולצות טי 120-140 ש', חולצות כפתורים 400-460 ש', מכנסיים 420-480 ש', וסטים 620 ש', ג'קטים 1280 ש'
אבנטים 200 ש'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully