וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתלבש עתיק

לרה רוטר

4.5.2007 / 7:46

מבחינת "פראו בלאו", הציורים של ואן אייק מהמאה ה-15 הם קטלוג אופנה מפורט ומרתק. קולקציה בהשראת ימי הביניים

קולקציית הקיץ החדשה של הלנה בלאונשטיין ופיליפ בלאו, שני המעצבים העומדים מאחורי המותג "פראו בלאו", מושפעת כולה ממוטיבים ימי-בינימיים. איכשהו, דווקא הטייץ מהאייטיז, הוא האחראי לקונספט הזה.

תוך כדי עיצוב הדגמים החדשים, הגיעו הלנה ופיליפ לשאלה "טייץ כן או לא". פיליפ הציע שכן, כי הטייץ מאוד טרנדי העונה. הלנה מחתה בטענה ש"פראו בלאו" אינו מותג טרנדי במתכוון ושאין צורך ללכת אחרי תכתיבי אופנה עונתיים, מה גם שאופנת שנות השמונים לא הותירה בה זיכרונות טובים במיוחד.

פיליפ, חובב ימי-הביניים, שלף את שורת המחץ "למה לחזור לאייטיז אם אפשר לחזור למקור של הטייץ, לימי-הביניים" וכך נולד הרעיון לעצב קולקציה עם דיטיילס מהתקופה העתיקה.

לא הלכנו עד הסוף

ההשפעות מימי-הביניים הן מינימליות אבל באות לידי ביטוי בכל דגם ודגם בקולקציה; למכנסיים בגזרה ישרה למשל, נתפרה שורת כפתורים אנכית בין המכפלת לגובה הברך; החצאית נעשתה מפאנלים מלבניים הנקשרים בסופם ונותנים לה מראה בלוני ותפוח וחולצה ללא שרוולים עוצבה כך שנפילתה על הכתפיים מדמה מטפחת הנסגרת באלכסון; שיפון מכווץ במפתח הצוואר ואימרה מקופלת שיוצרת רבידות מקנים לשמלת הערב השחורה, המורכבת שתי שכבות, מראה מכובד ונשפי; הז'קט של "פראו בלאו" ניחן בחזית מרובת כפתורים ושרוולים שנחתכו בתפר הכתף כדי שהחולצה הנלבשת תחתיו תוכל להציץ; לשרוולון הוצמד עיטור תחרה היוצר צווארון תקופתי והטייץ, הטייץ נעשה מבד רשת שעליו הדפס קטיפתי מנוקד או בעל כיתובים עם מסרים אופטימיים.

"בימי-הביניים" אומרת הלנה "הבגדים היו מאוד מודולריים. לא היו להם הרבה פרטי לבוש ולכן כל בגד נלבש בכמה צורות. אפשר היה לפרק ולהרכיב, ללבוש שכבות ולשנות כיוונים. אנחנו לקחנו את המוטיבים האלה אבל מאוד בעדינות. אם היינו הולכים עד הסוף, אני לא חושבת שהקולקציה היתה יוצאת לבישה".

שירים של אציל צרפתי

את קירות החנות, שנמצאת באזור המעצבים במתחם החשמל, מעטרים צילומים מהקטלוג שהודפסו על בד בטכניקה הידועה שפיתחו "פראו בלאו" המקנה להם לוק של ציור קלאסי. צילומי הקטלוג נעשו בהשראת ציוריו של הצייר הפלמי מהמאה ה-15, יאן ואן אייק, והדוגמנית, מלינה, רקדנית במקצועה, נכנסה לתפקיד ללא קושי, אולי כי גם היא ממוצא הולנדי.

בקטלוג שולבו שירים בלטינית של האציל הצרפתי ברטראן דה בורן מהמאה ה-12, אשר השתמש בשיריו בעיקר ככלי נשק נגד אויביו, וכן שולבו בו קטעים בלטינית מתך הספר "הנשים הזוהרות" מאת האציל ואיש החצר פייר דה בורדיי הידוע יותר בשם בראנטום.

בספרו זה, שהוא ספרו הידוע ביותר, אסף הסופר ביוגרפיות של נשים אצילות, והוא מתאר בו את חיי האהבה בחצר המלכותית בצורה גלויה ורכילותית.

והקולקציה הארטיסטית

- למה בחרתם דווקא בצייר ואן אייק, יש הרבה ציירים פלמים מאותה תקופה שהם ידועים ומעניינים לא פחות?

"בציורים של ואן-אייק בולט הדיוק. אם מסתכלים על הציורים שלו, אפשר לראות ממש בבירור את כל קפלי הבד, את הכפתורים, הקרסים, הכל. מבחינתי, הציורים שלו הם ממש קטלוג אופנה".

הקולקציה הנוכחית של "פראו בלאו", כוללת גם קו הנקרא "מיני קולקציה". זוהי קולקציה ארטיסטית יותר, מומעטת דגמים (3-4) ופריטים (30-50 יח' מכל דגם), אשר כוללת בגדים מודפסים בטכניקה מיוחדת של הדמיה והדפסה על גבי בדי מיקרו-פייבר.

בין פרטי האספנות האלה מומלצת שימת הלב בעיקר לשני פריטים: לחולצה אשר מודפסים עליה קוי מתאר של ז'קט, שבמבט מרחוק יוצרת אשליה שלובשים חולצה ומעליה ג'קט כאשר בפועל נלבשת חולצה דקיקה בלבד; לשמלה שעליה הדפסי כתב יפני אשר עוטרה בחגורת חבל ובמניפה התחובה בתוכה, מודפסות גם הן. בעונה הבאה, מבטיחים "פראו בלאו", יהיו גם בגדי גברים ותינוקות.

מחירים:
חולצות: 290-850 ש'
מכנסיים: 450-700 ש'
חצאיות: 500-850 ש'
שמלות: 600-1200 ש'
ג'קטים: 650-1100 ש'.

"פראו בלאו", רח' החשמל 8, ת"א, טל' 03-5601735.
כתובות חנויות נוספות ברחבי הארץ בהן ניתן למצוא את המותג מופיעות באתר הבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully