וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אמא של יניב אדרי מוכשרת

שני פישר

8.5.2007 / 8:22

אימו של צלם האופנה הכה-יצירתי לא סתם אוגרת שקיות ניילון מהסופר אלא סורגת מהן תיקים שמתחשבים בכדור

אגירה חרדתית ואובססיבית של שקיות ניילון מהסופר היא אחד מסממני ההיכר של הציבור הישראלי. ברוב המטבחים אפשר למצוא לפחות מגירה אחת שכל תכולתה היא אלפי שקיות ניילון זולות וצבעוניות.

פעם בתקופה, כשהמגירה עולה על גדותיה וההגיון הבריא נכנס לפעולה, אנו מרוקנים כמות נכבדה מהשקיות לפח האשפה כדי לאפשר את כניסתן של שקיות צעירות ורעננות מהן למגירה. אולם, תהליך המיחזור אף פעם לא הוכיח את עצמו כאפקטיבי במיוחד, תמיד יש יותר מדי שקיות ופחות מדי זבל.

בעוד שרובנו פוקדים את איקאה כדי למצוא פתרונות אחסון לשקיות, מיכל אדרי, מרפאה בעיסוק ואמנית, מצאה פתרון יצירתי יותר. היא מייצרת תיקים גדולים וצבעוניים העשויים ממאה אחוז ניילון, או יותר נכון- ממאה אחוז שקיות ניילון מהסופר. התיקים הסרוגים מגיעים לרוב בגזרת שק ומתאימים למצב רוח קייצי ועליז, הרבה בזכות עיטורי הפרחים, שעשויים אף הם מניילון.
לגבי הצבעים, כפי שאפשר לנחש, התיקים מגיעים במגוון צבעי השקיות המצויות על מדפי המכולות המובחרות.

סריגה של שעות

תחביבה של אדרי הפך לעסק כשבנה, צלם האופנה הדגול יניב אדרי, לקח כמה תיקים שלה לסטודיו שלו. ראו כמה פרסונות מעולם האופנה את התיקים, התלהבו, ותגובותיהן דרבנו את אמא מיכל להוציא קולקציה שלמה של תיקי ניילון.

- איך הגעת לרעיון של ייצור תיקים משקיות ניילון?
"במסגרת עבודתי וגם בשעות הפנאי אני מתעסקת בכל מיני חומרים, בפחים, בקרמיקה, בחוטים של שטיחים, בבקבוקי פלסטיק. הכל מתוך מחשבה על מחזור, מסיבות אקולוגיות. כשצץ לי הרעיון ניגשתי לנסות אותו ויצא טוב, וכך הכל התחיל. "

- ידעת מראש שמה שהולך לצאת מהניסוי זה תיק?
"לא, כשאני סורגת אני אף פעם לא יודעת מה ייצא. עם תהליך הסריגה באים הרעיונות."

- ספרי על התהליך של יצירת התיק.
"זה תהליך ארוך, שמתחיל בגזירה של הניילון, בליפוף על חוט, ממשיך בסריגה ונמשך על גבי כמה שעות יפות."

רמת גימור גבוהה

רמת הגימור המושקעת של תיקיה של אדרי מטשטשת את העובדה שחומר הגלם הוא בסך הכל שקיות ניילון. אם כבר התיקים מזכירים, בטכניקה ובצבעים, תיקים שניתן לרכוש במזרח הרחוק ובדרום אמריקה, רק שבניגוד אליהם, התיקים האלה אינם מורידים צבע על הבגדים.

התיקים יומיומיים, אך בימי שרב קשים הניילון עשוי לגרום להזעה מוגברת ויש לקחת זאת בחשבון. מצד שני, אלו ללא ספק עדיפים מתיקי הקש השורטים.

ולסיכום, עד שסופרמרקטים וחנויות המכולת יעברו לשקיות נייר חומות, כיף לגלות פתרון אחסון יצירתי והומוריסטי כמו זה. יש לאיקאה לאן לשאוף.

מחיר תיק: 300 ש'. מספר הטלפון להזמנות: 0505633375

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully