וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזבלה בלאו - אבידה

12.5.2007 / 14:10

מי שהיתה יד ימינה של אנה וינטור ואחראית לכמה מהתגליות הגדולות של עולם האופנה (אלכסנדר מקווין) הלכה השבוע לעולמה

ביום שני השבוע בשעות הבוקר המוקדמות בבית חולים בלונדון, הלכה לעולמה חובשת הכובעים הגדולים והמכורה לליפסטיק אדום, איזבלה בלאו, כשהיא בת 59. ככל הניראה הסיבה למותה היא מחלת הסרטן בה לקתה. עולם האופנה מרכין ראשו לזכר אחת האבידות הגדולות שלו.

בלאו שהיתה בעבר יד ימינה של אנה וינטור עורכת הווג האמריקאי, היתה אחראית בין השאר לגילויים של כשרונות כמו מעצב האופנה אלכסנדר מקווין, הכובען פילפ טרייסי (לימים גם הפכה להיות המוזה שלו) והדוגמניות סטלה טנאנט וסופי דאהל.

בלאו נולדה בלונדון ב-1948 ועברה לניו יורק כשהייתה בת 21 במטרה ללמוד אמנות סינית עתיקה באוניברסיטת קולומביה. לאחר זמן קצר היא נטשה את הלימודים ועברה לדרום טקסס שם עבדה אצל מעצב האופנה גי לארוש. ב-1981 היא פגשה באנה וינטור, כשכבר היתה העורכת של הווג האמריקאי. האחרונה קיבלה את בלאו לעבודה כאסיסטנטית שלה.

כשפיליפ פגש את איזבלה

באותן שנים נישאה בלאו לחניקולס טיילור ממנו התגרשה לאחר שנתיים. מאוחר יותר חזרה בלאו ללונדון והחלה לעבוד במגזין "טטלר" וב"סאנדיי טיימס". כמו כן באותם שנים היא גם היתה ליועצת האופנה של חברות גדולות כמו לאקוסט ואבני סבוראסקי.

אחד הקשרים החמים ביותר של בלאו בעולם האופנה היה עם הכובען פיליפ טרייסי. קשר שאף הוליד תערוכה שלמה שנשאה את השם "כשפיליפ פגש את איזבלה" בה הוצגו תמונות של איזבלה כשהיא חובשת כובעים שונים ומגוונים של הכובען. בעקבות התערוכה הושק גם ספר באותו נושא.

וינטור מספידה

הנישואים השניים של בלאו החזיקו קצת יותר והיו לאספן האומנות דיטמר בלאו, איתו התחתנה ב1989 ונשארה עד ליומה האחרון.
בשנה האחרונה אובחן אצל בלאו סרטן השחלות. כאמור ב-7 במאי היא נפטרה בבית החולים. מקורבים לבלאו מספרים על אישה אקסטרוונגרדית אצילית שהיתה לאחת ממכתיבות האופנה הגדולות של התקופה הנוכחית.

אחד הסיפורים היותר ידועים שבלאו אהבה לספר היה כיצד במהלך תצוגת עבודות גמר של סטודנטים לעיצוב אופנה, היא נתקלה בקולקציה של הסטודנט אלכסנדר מקווין וביקשה ממנו לקנות את כל הקולקציה. לאחר מקח רכשה בלאו את הקולקציה ב-5000 פאונד וטענה שלקח לה הרבה זמן לשלם על זה. השקעה שכמובן החזירה את עצמה לימים.
אנה וינטור הספידה השבוע את בלאו ואמרה "היא בהחלט הפכה את החיים ליותר מעניינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully