וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנה מפוסטרת

שני פישר

14.5.2007 / 13:35

קרן נפתלי מוכרת בגדים אורבניים בעיצובה, בסטודיו שפתחה ברפת לשעבר, במושב בית יצחק הירוק. סתירה? אולי, אבל אחת נעימה

שני פרטים פסטורליים על קרן נפתלי: האחד, היא פתחה חנות בוטיק במושב בית יצחק הירוק שליד נתניה והשני, היא פתחה חנות בוטיק בחלל שהיה פעם רפת. במיקום הפסטורלי הנוכחי נפתלי מוכרת בגדים אורבניים, שיקים ומוקפדים. כשמעצב מתמקם במקום לא מרכזי ובכל זאת העניין בו נמשך, המחמאה כמובן מוכפלת, כי אף קונה פזרנית לא תקלע במקרה לסטודיו שלה בדרך ל"זארה". כל מי שנכנסת בדלת יודעת מי המעצבת.

נפתלי, בת 32 ואימא לשתיים, היא מעצבת אופנה פעילה כבר שנתיים. ברקורד שלה לימודי עיצוב אופנה בבי"ס "אס-מוד" בפריס ושש שנות ניסיון כסטייליסטית מובילה.

- סטיילינג היה פשרה עד שתהפכי למעצבת אופנה?

"ממש לא. כשחזרתי לארץ לא הייתי בשלה להיות מעצבת אופנה, סטיילינג הרבה יותר משך אותי. התחלתי בהפקה אחת ל"עולם האישה" ומשם התחלתי להכיר אנשים והתגלגלתי לעשות סטיילינג לעיתונים, לקטלוגים ולתצוגות אופנה. התחלתי לעבוד עם מוטי רייף ועשיתי גם סטיילינג לטלוויזיה, אבל תמיד העדפתי פאשן".

- מתי החלטת שהגיע הזמן להסבת מקצוע?

"אחרי 6-7 שנים בתחום, כשילדתי את ילדי, הרגשתי שאני סובלת ושאם לא אצא בעצמי, יוציאו אותי. ברגע שאין לי מה לתת אין טעם להמשיך, ככה אני מרגישה לגבי כל דבר בחיים שלי".

קרן נפתלי לא חיפשה רפת להתמקם בה, היא דווקא חיפשה חנות בתל אביב ולא מצאה, "הקולקצייה הראשונה שעשיתי הייתה קולקציית חורף גותית, עשיתי הכל מהאוטו. שיווקתי לחנויות מעצבים ולרשת רזילי ולאט לאט אספתי לקוחות, חברי לחיים מצא לי את הרפת, ששינתה פניה לסטודיו ואני מאוד מרוצה מכך. עכשיו אני מחפשת גם חנות בתל אביב."

כשנפתלי נבחרה להשתתף בתחרות המעצב המבטיח של קשת בהפקתו של מוטי רייף החשיפה שלה גדלה. מעצבים רבים טענו כי נפתלי, כמו יתר המעצבים בתחרות, נבחרו בפרוטקציות, במקרה שלה הקשר למיסטר רייף היה ידוע לכל.

- היו פרוטקציות?

"ממש לא. הגעתי לאודישנים כמו שאר מאתיים המעצבים, הבאתי מיצג ענק, שהראה מי זאת קרן נפתלי. להתמרמר זה טבעי. מי שלא נבחר, ברור שיתמרמר".

- איך תסכמי את השתתפותך בריאליטי?

"לא הרגשתי כמו קורבן ריאליטי וההשתתפות הייתה חווייתית. היה קשה כי אני רגילה להיות מאחורי הקלעים, אבל החשיפה הייתה עצומה ושווה. פחות אהבתי שהצמידו לכל אחד סלב במקום דוגמנית או מישהי שהייתי בוחרת בעצמי."

המיטב של הטיזינג

קולקציית הקיץ הנוכחית שלה נחלקת לשתי מחלקות: בייסיק משודרג וקרן נפתלי. הסיבה שאני מתעכבת על הפרדה זאת היא לא רק בגלל שהקולקציה אכן מוגדרת כך, אלא מסיבה שונה לגמרי. הקולקציה בכללותה מוכיחה שנפתלי היא מעצבת מקצועית ברמה גבוהה, שמכירה היטב את גוף האישה, פועלת למענו ולטובתו ויודעת לעצב ללא דופי. אולם, רק כיוון ששתי המחלקות מתקיימות זו לצד זו, חורה העניין שקולקציית הבייסיק היא אמנם חכמה אך בעיקרה טכנית, נטולת השראה ומעוף.
לעומתה קבוצת דגמי "קרן נפתלי" נועזת, יצירתית ומעניינת פי כמה ובה ניכרת טביעת היד המעניינת של המעצבת.

בולטות לטובה החצאיות, בין אם במראה רשמי ומהודק ובין אם במראה אוונגרדי ופרוע. ישנה שמלה שחורה עם מחשוף סירה קדמי, שסע אחורי ומחשוף גבי עמוק, שמשלבת בין קלאסיות לטיזינג, דה בסט. מעבר לכך אפשר למצוא גם תרגומים לטרנדים, כמו חולצות מעטפת וטוניקות, שעשויות ללא רבב, אבל לא משתוות לפריטים היצירתיים שבקולקציה.

החופש והסטנדרט

הבדים החלקים בקולקציה העלו בי צורך עז לצבוע אותם, כמו בחוברות צביעה, בגוון משוגע או בדוגמא נועזת. אפילו טוויסט קטן של צבע היה מספק. אבל נפתלי לא חולקת איתי את התחושה הזאת.

- למה רוב הפריטים בצבעי שחור לבן?

"בקולקציות יש גם זהב, כסף, שמנת, ירוק, אדום וכתמי צבע של צהוב וכתום".

- ואין בדים עם הדפסים ודוגמאות.

"לא. יש בעיה של בדים בארץ. רוב הבדים שלי הם חלקים ואם יש טקסטורות זה דברים שאני עושה אצלי סטודיו."

כשנפתלי חשה תחושת חופש, היא מעצבת פריטים שהם בגדר יצירות, וכשהיא מתעשתת ונזכרת שצריך לרצות גם לקוחות, היא מעצבת יפה פריטים סטנדרטיים ושימושיים. למכור זאת לא מילת גנאי, חלילה, אך רק בגלל שהיא ברוכת כשרון אני מאחלת שכבר יגיע היום בו נפתלי תגיע להתבססות שתאפשר לה להשתולל עד הסוף. שם היא הכי יפה.

מחירים:
שמלות – 2500 ¤-299 ש', מכנסיים וטייצים – 550 ש' - 199 ש', חולצות – 500 ש' - 189 ש', חצאיות – 720 ש' - 289 ש', וניקות – 600 ש' - 259 ש', גלביות – 800 ש' - 250 ש'.

ניתן להשיג ב: "קרן נפתלי", מושב בית יצחק, רשת חנויות רזילי ובחנויות מעצבים מובחרות.

טלפון לברור החנות הקרובה: 09-8820250

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully