וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד מקומי

שני פישר

15.5.2007 / 12:44

שני פישר מפרגנת לנעליים של המותג המקומי Shoemaker בעיצוב ענבר יוסיפון. "הנעליים הכי יפות, מעניינות ויצירתיות שקיימות כיום בשוק הישראלי"

בתצוגת האופנה של נאית, שהתקיימה לפני פחות מחודש, ישבו לימיני שתי בחורות. בכל פעם שהגיחה דוגמנית עם דגם חדש, התעקשו השתיים דווקא לזעוק אחת לשניה "תראי את הנעליים!", "תראי את הנעליים!". בסוף נעתרתי להפצרותיהן והסתכלתי על הנעליים, שעוצבו במיוחד ע"י ענבר יוסיפון ל"שומייקר".

הנעליים של "שומייקר" הם לטעמי הנעליים הכי יפות, מעניינות ויצירתיות שקיימות כיום בשוק הישראלי, נקודה. די בשם המותג "שומייקר" (תופר או עושה נעלים, בניגוד ל'מעצב נעלים') להעיד על אופי הנעליים עצמן.

הנעליים לא מפוצצות ביומרנות אלא נושאות עמן חן, עדנה, תום, פשטות מורכבת והרמוניה פנימית לא מתנחמדת ונטולת חנופה. הנעלים עשויות בעיקר מעור, בצבעי ברונזה, פלטינה, זהב, כסף, שחור, חום וקאמל.

כל נעל שונה בעיצובה מהשניה, ומספרת סיפור שונה לגמרי. סגנון העיצוב של ענבר יוסיפון, המעצבת, לא מעודן מדי ולא גס מדי. להתייחס לדגם מסויים של שומייקר כאל "פיפ-טואו" או "נעל בובה", משטח אותו. בכל דגם מתחוללים הרבה יותר מאשר טרנד חולף, יש מאחוריו ראיה שלמה ומפוכחת של המעצבת על המתרחש בעולם האופנה תוך נאמנות עזה למי שהיא. אז כן, יש נעלי בובה בקולקציה, וגם פלטפורמות ונעליים בהשראת נעלי בלט ונעלי פלמנגו, אך אלו בעיקר מותירות חותם כפריטים ייחודיים.

בדרך לתואר שני בבצלאל

ענבר יוסיפון, 33, היא בוגרת לימודי צורפות, אביזרי לבוש ואובייקטים בבצלאל, ומשתייכת, יחד עם שני בר ואילון קומבור ושלי סתת ל'קאפל אוף', לזרם חדש של מעצבי נעליים שהעלו את תחום ההנעלה בארץ מדרגה אחת למעלה.

שלושת המותגים מתייחסים לנעל כאל פריט חד פעמי, לא המוני ושלם. כל נעל של שומייקר מיוצרת בעבודת יד וכמות הנעליים מכל דגם היא מוגבלת. יוסיפון, שפתחה את המותג בשנת 2004 ומוכרת כעת ל-25 חנויות ברחבי הארץ, לומדת במקביל תואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל.

להתרחק מטרנדים

- למה החלטת לעצב נעליים?

"תמיד היה לי פטיש לנעליים, אבל גם מאוד אהבתי אופנה. כשסיימתי את הלימודים הסתכלתי על השוק וראיתי הרבה מעצבי אופנה ולא מספיק מעצבי נעליים, אז החלטתי לפנות לתחום הזה."

- עיצוב נעליים זה לא תהליך ארוך ומייגע בהשוואה לעיצוב אופנה?

"זה תהליך יותר מורכב. יש הרבה מרכיבים לנעל, יש את העור, הסוליה, הספידה. זה לא כמו לעצב מכנס ולדאוג איך הוא יישב על הטוסיק, יש גם את המימד של הנוחות."

- אז מה יותר חשוב בנעל, יופי או נוחות?

"כמובן ששניהם מאוד חשובים. יופי זה עניין של טעם ואת עניין הנוחות לומדים בפועל, בשטח, עם הניסיון ולא בתאוריה" .

- מה מנחה אותך כשאת מעצבת נעליים?

"לא להתחייב לסגנון אחד, להיות מגוונת. מה שמעניין אותי זה להתרחק מטרנדים. לא להשאיר קלאסי בקלאסי אלא לשבור אותו" .

- לאן היית רוצה להגיע עם המותג?

"כרגע, מחוץ לתל אביב בקושי מכירים את המותג. הייתי רוצה שכל אם ובת בישראל תדענה מה זה שומייקר".

ניתן להשיג בחנויות נבחרות: נעמה בצלאל, רזילי, דורית שדה, קווים-רמת השרון, קולבים– רעננה, כמו בבית – ר"ג, האני ועדי יעקובסון, נאית, פל(תיקים), אופיר דהאן, גרדרובה ודינה גלס – ת"א ועוד.

מחירים: 640-670 ש'

טלפון להזמנות ולבירור מיקום החנות הקרובה 054-7616987

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully