וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיה ניר בועטת

שני פישר

16.5.2007 / 12:21

הקטלוג החדש של כתומנטה לא מפחיד. הוא אוונגרד! השמלות כרגיל גונבות את ההצגה ומעידות על החיוניות הבלתי מתכלה של המעצבת

בקומה השניה של חנות "כתומנטה" הסתובבה אישה כבת 30, חיפשה שמלה אדומה עם מחשוף, לא סטרפלס, לא חלילה ורוד, ולא מצאה את מבוקשה. כתומנטה היא אחת מהחנויות שמאגדות בתוכן את המבחר הרחב והורסטילי ביותר של שמלות, אבל דרישתה הנוקשה והשטחית של הלקוחה לא איפשרה לה להבחין בהן. השמלות של כתומנטה, יותר משהן מפרגנות לגוף, הן מפרגנות לנשמה. ומי שמגיעה עם דרישות כמו להבליט ציצים או להצר מותן, לא תגדיל לראות את היכל השמלות החד-פעמי של חיה ניר.

"הניסיון והחוכמה שרכשתי עם השנים הם הפיצוי שלי והכלי שלי מול הנעורים הנערצים", מספרת חיה ניר, שכבר 22 שנה היא וכתומנטה הן זוג מילים נרדפות. התעוזה שמפגינה ניר בעיצוביה, בין אם בגזרות או בבחירת הבדים, לא מסגירה את גילה הביולוגי. היא לא מאפשרת לעיצוביה להתבגר ויש בהם את מידת החיוניות הנדרשת, עם ערך מוסף שלא יסולא בפז - ניסיון.

הנישה שלי

אפשר למצוא בכתומנטה טופים יפים וחצאיות, אך ניר מפורסמת בעיקר בזכות השמלות. "אני כבר לא מנסה לייצר הכל, בחרתי להתמקד במה שאני יודעת לעצב הכי טוב, שזה שמלות, וזאת הנישה שלי, ואני חושבת שאחרים צריכים לפעול כמוני" היא אומרת.

בקולקציה הנוכחית שמלות יומיומיות, שמלות ערב וגם שמלות כלה. מגוון הבדים והגזרות עצום ואפילו מסחרר. יש שמלות קצרות מבדים קשים ומבריקים בצבעים עזים כמו כסף, ירוק ואדום עז, לצד שמלות קלאסיות ורומנטיות מבדי שיפון רכים במגוון עיטורים והדפסים פרחוניים.

מי שאוהבת את כתומנטה, עלולה לצאת בקלות עם נזק של שלוש שמלות במקום אחת. אמנם מדובר בסיכון כלכלי, אך סיור בחנותה של כתומנטה יכול לחסוך סיבוב מייגע ברחוב דיזינגוף. גם שמלות יפות וגם מזגן, מה עוד צריך בחיים?

לא בעד נפילות

- את חושבת שחלק מכך שאת מעידה על עצמך שאת חולת שליטה מתבטא בכך שהגזרות של השמלות מוקפדות ולא "נופלות" על הגוף?

"לאורך השנים מה שמענין אותי זה שני דברים: גזרות ובדים. בגזרות אני משקיעה הכי הרבה מאמץ ומחשבה. הרבה מעצבים צעירים יוצרים פריטים מסריגים כי הם הבדים שהכי קל לעבוד איתם והם אכן 'נופלים על הגוף'. כשאני משתמשת בסריגים אני דואגת שהם יהיו גזורים עם גזרה".

הקטלוגים של כתומנטה תמיד מעוררים עניין ומצליחים להתייחד בטאץ' נכון. הקטלוג החדש של כתומנטה הוא צעד נוסף בשיתוף הפעולה בין ניר לבין הכוריאוגרף אוהד נהרין, בו קיבלה ניר הזדמנות להפגיש את אהבתה לאופנה עם אהבה נוספת שלה - הריקוד. הלוקיישן שנבחר הוא מועדון "ברזילי" האפל והמחוספס.

דוגמניות הקטלוג הן רקדניות במופע של נהרין, והשמלות של ניר הפכו בצילומים בין רגע מרומנטיות לאוונגרד. "כשהשמלות יפות, הן עוברות מזמן לזמן, ממקום למקום, ועדיין נראות יפות" היא אומרת.

לא תמיד השמלות של ניר מקבלות את הזווית הנכונה ביותר עבורן בקטלוג. השמלות עם הצבעים הנועזים והגזרות התאטרליות עוד מתאימות לרקע המועדון המעופש, אבל השמלות הליריות והרומנטיות נמצאות בקונטרסט כל כך גדול ללוקיישן, עד שהן מאבדות מקסמן המלאכי. בכלל יש הצילומים מעבירים תחושה של אקספרימנטליות יתר. כזאת שהופכת אותם ללא ידידותיים באופן שמאפיל על הייחוד.


- אחרי מעל ל-20 שנות עבודה מאומצת, את מצליחה להרגע?

"אני פוחדת להרגע. בכל עונה אני דואגת ללכת נגד עצמי. זה סוג של אנרגיה שעדיין קיימת בי ולא נרגעת. אין לי מושג, אולי אם היא תירגע אני כבר לא אוכל ליצור".

מחירים:
חולצות: 449 -289 ש', שמלות649 - 849 ש', שמלות ערב קלילות: 989 - 2200 ש', חצאיות: 449 - 829 ש', מכנסיים: 429 ש'.

"כתומנטה": דיזנגוף 173, תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully