וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחייכים בפמיניזם

שני פישר

23.5.2007 / 23:58

שני פישר מפהקת מול קטלוג קום איל פו החדש, לנוכח הבגדים הבלתי זכירים ועם המצולמות כבדות הראש

הבהרה: כותבת שורות אלו אינה מחשיבה את עצמה כפמיניסטית או כפוסט-פמיניסטית. היא שונאת גברים אך גם נשים, היא יושבת לצד גלוחות ראש בהרצאות באוניברסיטה, ורואה מדי פעם במסדרונות את אורלי לובין, וכאן תמה הזיקה שלה לפמיניזם.

"בגד הוא לא רק בגד", זאת הכותרת של הקטלוג הקיץ של comme il faut, שכמו קודמיו, מנסה לקשור בין אופנה לבין נושאים חברתיים בוערים. הפעם הנושא של הקטלוג מסורבל יותר מקודמיו ובהתאמה גם מעייף יותר. עפ"י החברה הבגד הוא "האופן בו מייצרים אותו, תפישת הגוף שהוא נושא, הדרך בה בוחרים לפרסם ולהציג אותו והוא לעולם יהווה סולם הערכים העומד מאחוריו". עכשיו תקראו שוב ולאט.

בתאוריה, מנסה הקטלוג לפשט את תהליך העשייה של הקולקציה, את המחשבה שעומדת מאחורי כל בגד וליצור גשר גס לפוליטיקה של האופנה. בפועל, הקטלוג הנוכחי מציג שוב את הקשר בין נשים וייסורים.

הנשים הנכונות

כצפוי, שלוש נשים "אמיתיות" ו"כישרוניות", רונה קינן, שרון צוקרמן ויבגניה דודינה, נבחרו במטרה לייצג את "הנשים הנכונות", ללבוש קום איל פו ולדפוק מבטים מלנכוליים למצלמה.

הרבה מילים יפות מנסות להסיט את תשומת הלב מהקולקציה חסרת המעוף והבלתי זכירה, אך לשווא. קשה להתעלם מכך שהבגדים נמנעים מלהתחייב למבנה הגוף הנשי וכי הגזרות לא עושות חסד לא עם הבגד עצמו ולא עם הלובשת. כמו כן, בלטו בהעדרם: דיטיילים עיצוביים קטנים על הבגדים וגימורים מושקעים בפריטים המחוייטים.

חמיצות מופנמת

את הקטלוג פותחת הרקדנית שרון צוקרמן. היא לובשת בין השאר ווסט משוחרר מדי, מכנסי ג'ינס מורכבים יתר על המידה, בגזרה שלא עושה חסד עם נשים במידות קטנות או חצאית בגזרת בלון עם שלייקס - פריט קונספטואלי מעניין שהבד והצבע שלו הופכים אותו לכבד ומסורבל מדי לקיץ הישראלי.

אחרי צוקרמן מופיעה בקטלוג רונה קינן מתוך מחווה כניראה לרוקנרול הנשי הרגיש וללסבו-שיק המעייף. קינן נראית בקטלוג כילדה בת חמש עשרה שפלשה לארון הבגדים של אביה ומדגמנת בקטלוג מכנסי סאטן מקצרות רגליים בגזרת שק וז'קטיים גבריים רחבי כתפיים. כמובן ללא שמץ חיוך או נעימות. רק חמיצות מפונמת.

היה אפשר לנסות להגיש את קינן באופן מרענן יותר. היא תמיד ניראת אותו הדבר והלוק המנותק עם הקוק נוסח כיתה ג' שלא מחמיא לאיש, כבר מוכר לעייפה. הבגדים שהיא לובשת, ז'קטים, חולצות צווארון וגו', לא מתקבעים בתודעה.

נשי זה לא רע

השחקנית יבגניה דודינה משרה קצת נחת בסוף הקטלוג עם בגדים רכים יותר - גופיות סאטן מלטפות, צעיפי משי, ושמלות שמוכיחות שככלות הכל, נשיות היא לא מילה גסה. בלטה לטובה שמלת שק משוחררת בגזרה רפוייה ונכונה, שהיא ללא ספק פריט הדגל של הקולקציה. ועדיין גם דודיניה שסובלת קצת מחשיפת יתר לא מאירה את הבגדים באור חדש אלא ממשיכה עם אותה אניגמטיות דודינית מוכרת וכבדת ראש.

בסך הכל מדובר בקולקציה לא אחידה שמסתתרת מאחורי קטלוג בומבסטי. חוץ מזה מאיימים קום איל פו להפוך לקלישאה של עצמם. הגשה קונספטואלית מעניינת יותר היתה עושה חסד עם הבגדים.

מחירים:
טי שרטים 290 -349 ש'; גופיות 140- 299 ש'; קרדיגנים 490- 1100 ש'; חצאיות 690-1800 ש'; שמלות 990-2900 ש'; מכנסיים: 690-1590 ש'; ג'קטים- 1190- 2800 ש'.

בתי "קום איל פו" ברחבי הארץ: בית בנמל, האנגר 26, נמל ת"א; אחוזה 170, רעננה; ויצמן 1, רחובות; מוריה 22, חיפה; קניון רמת אביב; קניון גבעתיים; כיכר רבין 9 ת"א; הסטודיו ברחוב הפלך 3 יפו; רדיקל, בית בנמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully