וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדינקה

לרה רוטר

31.5.2007 / 17:36

קרוב, אך גם רחוק, לשיין, אנה קיי ועידו רקאנטי בככר מסריק, פתחו טלי טנא ושימי בר (בני זוג לחיים ולעסק), את 'מנדינקה', מותג מקורי בן שלוש עונות.

עד היום היתה 'מנדינקה' על תקן אורחת בחנויות המעצבים השונות, אבל העונה הרגישו השניים שהקולקציה שלהם זקוקה לאולם תצוגה משלה, שישקף את הקונספט העיצובי השלם העומד מאחורי הפריטים הבודדים.

החנות נפתחה בשולי כיכר מסריק, בואך קינג ג'ורג', ושוררת בה אווירה של גלריה. צילומיו הנוגים של שימי בר, בוגר בצלאל, תלויים על הקירות ומנהלים דו שיח עם הבגדים בשפה נקייה ונכונה. המגע הנעים עם בדי הפריטים האווריריים התלויים משני צידי החנות משלים את החוויה החושית בחלל המונוכרומטי.

איך התחלתם לעבוד ביחד? שימי הוא בכלל צלם, את למדת ספרות, אמנות ועיצוב גרפי, אז איך הכול התחיל?

"טלי ניסתה להתקבל לתואר שני בלימודי עיצוב אופנה בבית ספר גבוה באוטרכט, שזו עיירה ליד אמסטרדם. היא נדרשה לבנות קולקציה של בגדים עתידניים המעוצבים סביב נושא הגולם. אחרי שהיא סיימה את החלק של העיצוב, היא רצתה למצוא קונספט שיציג את הבגדים בצורה מעניינת, אז אני נכנסתי לתמונה ותרמתי מתצלומיי. התוצאה היתה מעלפת. טלי התקבלה, אבל בסוף החלטנו שלא לנסוע ובמקום זה הקמנו יחד את מנדינקה. טלי בנתה קולקציה ראשונה, אני צילמתי את הקטלוג והתחלנו לשווק."

שיווקתם והלך לכם טוב, הבנתי שמההתחלה שיווקתם גם לחנות רוזבאד שבניו יורק, אז למה בעצם לפתוח חנות?

"הגענו למסקנה שאנחנו רוצים שמנדינקה לא תהיה רק מכנסיים, חולצה או שמלה, שזה מה שקרה כשהבגדים הוצגו עם בגדים של מעצבים נוספים לידם. קשה היה לראות את התמונה השלמה מהפריטים. העונה, הגענו למקום שבו אמרנו די, מנדינקה זה קונספט, זה טוטאל לוק ורצינו מקום שיוכל לשדר את זה. ככה בעצם נולדה החנות. אנחנו עדיין משווקים, רק מהחנויות שקרובות אלינו פיסית הוצאנו את הבגדים שלנו כי כבר אין טעם להחזיק אותם שם."

איך הייתם מאפיינים את הקולקציה הזו, שמתחדשת עם החנות?

"הקולקציה כולה בנויה מקווים נקיים. הרעיון הכללי של מנדינקה הוא שהבגד לא יגזול מהלובשת אותו את תשומת הלב. לכן, הגזרות הן נקיות, הדיטיילים מוטבעים בגזרה עצמה. יש הרבה גזרות עם כיווצים מקובעים או כיווצים בגומי, מסילות בקו המותן, כיסים וכיו'. חוץ מזה בנינו קולקציה שמאופיינת בגזרות שמלוות את הגוף, רצינו שלבגד תיהיה תנועה שמלווה את התנועה של הלובשת אותו, שגם לבגד יהיו חיים משלו. לא הלכנו על גזרות צמודות, אני חושבת שצמוד לא מתאים לקיץ הישראלי שהוא כל-כך חם. הגוף צריך בגד שייתן לו לנשום. זו הסיבה גם שהבדים שהשתמשנו בהם הם בדים נשפכים ונעימים שלא נארגו באריגה צפופה מדי. חשוב לנו שהבד יהיה נעים, רך ואיכותי."

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

איך מתרחש תהליך העיצוב בפועל?

"אני עובדת בעיקר מסקיצות. אני מציירת ועושה דגמים עד שנוצר דגם אחד שהוא ממש טוב והוא זה שנותן לי את ההשראה לשאר הקולקציה. בקולקציה הזו, הדגם המוצלח היה שמלה קופרו-ריב בעלת כיווצים מקובעים במפתח הצוואר, מסילה במותן וגומי באדרה שנותנים לשמלה כולה מראה בלוני אך מחמיא. ממנה נולדה גופיה עם כיווצים דומים, חולצת סירה עם שרוול שנפתח באלכסון ולאט לאט כל הקולקציה כולה."

ולמה פתחתם דווקא במסריק?

"הכי התאים לנו פה. אנחנו לא רואים את עצמנו במתחם החשמל או בדיזנגוף. אם כבר אז נווה צדק גם היה יכול להתאים לנו, אבל אין מה להשוות בין זרימת האנשים כאן לבין זו שבנווה צדק. חוץ מזה כתל-אביביים תמיד אהבנו את האזור הזה."

ומה זה תלוי פה? אני מצביעה על רבע סטנד שנושא פריטים שמדברים בשפה אחרת

"זה שאריות מהקיץ שעבר" עונה לי טלי. ואני מיד מוסיפה "אין ספק שקפצתם מדרגה חבר'ה, שיהיה בהצלחה".

מחירים:

חולצות: 200-420 ש'
מכנסיים: 320-480 ש'
שמלות: 360-690 ש'

היום (1 ביוני) תתקיים בן 11:00 ל-16:00 פתיחה חגיגית של החנות, בליווי שמפניה, מוזיקה טובה והנחה של 15% על הקולקציה החדשה.

'מנדניקה', קינג ג'ורג' 105, ת"א. טל' 03-5224007

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully