וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כי בינתיים אתן עבד לטרנד

שני פישר

2.6.2007 / 23:40

המאפר ירין שחף בתחזית מעודדת: "בעוד 10 שנים בחורות ירצו להראות אינדבדואליות ולצאת מהעדר". יש גם הדגמות

אחרי שני עשורים פוריים ומשגשגים בביה"ס למקצועות האיפור בבעלותו, ירין שחף מבקש להקדים את המאוחר ולחזות את העתיד. בקטלוג החדש שהוציא, שכותרתו "חלון הראוה של הפנים – הדור הבא", שחף מציג 6 מראות אורבניים עתידניים לשנת 2017 שהגה והתוצאות מעניינות במיוחד.

"כמעט כל העוסקים באופנה והמאפרים בפרט מסתמכים על העבר כעל מקור השראה" משתף שחף "ואני תמיד חושב קדימה. בקטלוג הנוכחי חשבתי למה שלא נייצר את העתיד, עוד עשר שנים מהיום". החיובי בכל אחד מששת המראות שיצר שחף, הוא שהם אינם מציגים את העתיד ככסוף, רובוטי ומכני, כמו שנהוג לחזות בסרטי המד"ב היותר משעממים.

המראות שהוא מציג שונים זה מזה ומציעים אופציות שונות לחידוד האינדיוידואליות שלפי שחף, תהווה תחליף בעוד עשור לטרנדים ההמוניים. "בעוד עשר שנים אנשים ירצו לצאת מהעדר ולמצוא יחודיות ויזואלית" הוא מגיש תחזית מעודדת. היחודיות תתקבל לפיו, באמצעות קעקועי איפור, מדבקות, ריסים מלאכותיים, צבעוניות נועזת ובעצם, כל דבר שאינו שגרתי.

- מראות האיפור הם פרי דמיונך בלבד או שיש להם ביסוס?

"אני המאפר היחידי בארץ שעובד עם ה-"BEATY VIEW", חברה שמטרתה לחזות מה צופן העתיד הרחוק בתחום הקוסמטיקה והיופי. הממצאים שלהם, שפעלתי על פיהם בקטלוג, הם מוסמכים ומטרתם בעצם לחזות מגמות וטרנדים בעתיד, כדי שחברות הקוסמטיקה יוכלו להיערך להם מראש".

ג'ון גליאנו נערך

הדוגמנית רעות אשכנזי שמדגמנת את מראות האיפור החדשים שלו, היא הבחירה החדשה של שחף ונכנסת לנעליהן הגדולות של הדוגמניות שירז טל וגלית גוטמן שקדמו לה כפרזנטוריות של המאפר. לאשכנזי מראה ורסטילי ואינטיליגנטי שמגרה לעבוד איתו.

הבסיס לכל המראות שיצר המאפר הם כללי האיפור המסורתיים. הבולט במראות הוא הניגודיות שמתקיימת בכל אחד מהם בין האוונגרד לקלאסי, בין הצבעוני לנקי, בין העתידני לעל זמני. ישנו מוקד אחד בפנים שמקבל את מירב תשומת הלב, בעוד ששאר הפנים מאופרות בסולידיות, כדי לשמור על איזון ולא לחרוג מגבולות הטעם הטוב.

בתמונה אחת לדוגמא מוגש מראה איפור אורבני עם קריצה יפנית. המרכז נמצא באיזור העיניים - הגבות מלוכסנות ומושחרות והתחימה שלהן מדוייקת ומודגשת. שאר הפנים, כולל השפתיים, מולבנות והאלמנט המאזן הוא סומק ורדרד ובובתי.

מראה נוסף וייחודי שאשכנזי מדגמנת, כולל צללית ירוקה שמשוחה באופן חדשני ומעניין - מזווית העין ועד פנים הגבה בצורה אלכסונית וחדה. האצבעות הצבועות בירוק הן חלק בלתי נפרד מהמראה, ולמעשה מדובר בציור גוף.

במראה אחר, הריסים מושכים את מירב תשומת הלב בזכות שילוב של שכבות ריסים מלאכותיים בצבעים עזים. "הריסים המלאכותיים יהוו ערכה בלתי נפרדת מתיק האיפור בעשור הבא" חוזה שחף "ג'ון גליאנו עובד כעת מול פרוונים, כדי להציג בחורף 2008 ריסים מלאכותיים מפרווה."

מאפרי נשמה

- יש עכשוויות באיפור או רק עתידנות?

"כמובן שיש. אפשר לקחת אלמנטים יחידים מתוך האיפור שיתאימו גם להיום. לדוגמא, מישהי שיוצאת למועדון יכולה ללכת עם הריסים המלאכותיים הצבעוניים שישוו לה מראה ייחודי ושונה".

יגידו מה שיגידו על שחף, בקטלוג הנוכחי הוא התמסר טוטאלית לאהבת האיפור מהמקום הבסיסי ביותר. לא רק הטכניקה המצויינת שלו מרשימה פה אלא גם הלהט והאמביציה הבלתי מתכלים, להמציא מראות חד פעמיים ובלתי נשכחים.

- איך יש לך כוח להמשיך וליצור?

"אני חושב שזה מגיע מהצורך לחנך. בתי ספר לאיפור מייצרים טכנאים ולא מספיק מאפרי נשמה. בעזרת הקטלוג אוכל ללמד את תלמידיי לא לפחד מיצירת לוק ייחודי תוך שימור גבולות הטעם הטוב והתייחסות ראוייה למורפולוגיה של הפנים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully