וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריס זה כאן

לרה רוטר

6.6.2007 / 22:25

מירית זינגר רודריג עזבה את מרקס אנד ספנסר כדי לפתוח מותג עצמאי בניחוח צרפתי וארומה של חשק. "קלוזט" בגן החשמל

כפתורים מאוסף פרטי, שלוקטו בקפידה ממקומות שונים בעולם, בדים ביבוא אישי מפריס, גימורים מושקעים גם בצדדים חבויים וגזרות אירופאיות קלאסיות, הם שמאפיינים את עיצוביה של מירית זינגר רודריג מ"קלוזט".

את החנות, השוכנת במתחם החשמל, פתחה רודריג לפני שבעה חודשים, לאחר שהחליטה באופן סופי וחד משמעי לעזוב את עבודתה כמעצבת ראשית להלבשה תחתונה ובגדי פנאי בחברת דלתא. "עבדתי בדלתא 6 שנים, בהן עיצבתי דגמים עבור מרקס אנד ספנסר הלונדוני ויכולתי להגיע ממש לטופ" מספרת לי מירית, בעודנו יושבות מתחת לכלוב ציפורי האהבה אשר מקשט את חנותה רחבת הידיים. "לעזוב את העבודה הזו, זה היה דבר לא פשוט, נדרשה ממני החלטה מאוד חזקה כי כל הזמן פיתו אותי בהעלאות משכורת, ותנאים מצ'ופרים, הייתי צריכה ממש להקשיב לרצון שלי לעצב ליין בגדים עצמאי, ולא לפחד".

"לעבוד עם חברה כמו מרקס אנד ספנסר זה כמו להיות בצבא. לאופי שלי זה התאים. אני אחראית ובעלת משמעת עצמית, אבל הדרישות שלהם מטורפות. דגם צריך לעבור כמה כביסות באיזה 300 מעלות כי הם רוצים לראות שהבד והצבע יציבים ושהגומי לא מתפרק, אחר כך נותנים את הדגם לקבוצת נסיינים ואחרי כל זה הדגם נלבש על ידי דוגמנית, שהיא צריכה להתכופף ולזוז. אם התחתון, למשל, זז וסוטה לכיוון הטוסיק, הדגם נפסל".

"אז בעצם מה שקורה זה שדגם שאני עיצבתי, עובר כל כך הרבה שינויים בדרך שבסוף זה אף פעם לא יוצא בדיוק זה וזה קצת מבאס. זו אחת הסיבות שרציתי לפתח קו משלי שבו אני עושה מה שאני רוצה ובסוף הבגד נראה בדיוק כפי שתכננתי אותו".

הפריטים בקולקציית הקיץ הראשונה שלה, נראים כמו ממתקים: הבדים המודפסים מגיעים בתוספת של ארומה צרפתית: נקודות קטנות, פרחים זעירים צבעוניים, משבצות ופסים בצבעי פסטל רכים מפריחים לחנות ניחוח עז של חו"ל. גם החנות עצמה מעוצבת כסלון אירופאי לכל דבר: שולחן שלידו שתי כורסאות, ארון בגדים נשי ועתיק מעץ ושידת טואלט עתיקה יוצרים אווירה ניחוחה שעושה חשק להישאר עוד ועוד.

יש לך חנות ענקית עם 45 דגמים שונים על הקולבים. איך זה קורה, את מעצבת ללא הפסקה?

"אחרי העבודה בדלתא, להוציא דגמים בכמויות כאלה זה ממש לא סיפור בשבילי. אני אוהבת לעצב ואני אוהבת את השפע. זה הרעיון של החנות, שתהיה כמו ארון בגדים, שיהיו בה כל מיני בגדים. שמלת כותנה רקומה לצד ברמודת ג'ינס קלאסית לצד טי שירט המשולבת כפתורים מהאוסף שלי לצד טוניקת כותנה עם פרחים קטנים בתכלת וירוק. זה בדיוק הקונספט של החנות."

ומי תופר את כל זה?

"יש לי שלוש תופרות, רוקמת וסורגת והן אחראיות על כל מה שאת רואה כאן. את השיגעונות שלי, כאלה שלא נעים לי לבקש מהן לעשות, אני עושה לבד. בחורף, למשל, רציתי לחבר רצועה סרוגה לבגד בתך נסתר, אז עשיתי את זה לבד. גם ככה הן כל הזמן אומרות שאני מגזימה בגימורים."

יש כאן פריטים שנראים שנעשו בעבודת יד?

"כן, יש לי ליין שלם שנקרא על שם סבתי RYSHA, אלו פריטים שמתכתבים עם אופנת ההלבשה התחתונה אבל מיועדים דווקא להילבש בערב. בכלל יש לי כבוד והערכה עצומה לבגדים שנעשו בעבודת יד, אולי אפילו מתוך אידיאולוגיה. אלו לא בגדים שנתפרו בסין ומיוצרים בכמויות, אלא מישהו ממש ישב ותפר אותם. זו חולשה שלי, אם אני רואה בגד כזה אני חייבת שיהיה שלי. כי תמיד מדובר גם בפריטים שהם ייחודים ושאין עוד כאלה."

ולמה מתחם החשמל, ועוד אוף מתחם החשמל?

"רציתי חנות גדולה, לא רציתי לוותר על קונספט ארון הבגדים וגם רציתי מקום שקט, לאסוף את הלקוחות שלי לאט. אני רוצה שיבואו אלי במיוחד. שיכנסו פעם אחת, יתאהבו ויחזרו. לשמחתי, זה מוכיח את עצמו, היום כבר יש לי כמה מאות לקוחות שחוזרות אלי במיוחד. חוץ מזה, אני מאוד נקשרת לבגדים שאני עושה, יש פריטים שקשה לי להיפרד מהם. בשבועות מכרתי המון, אחר כך צלצלתי לבעלי ואמרתי לו שהיה יום קשה, שנפרדתי מהרבה בגדים אהובים. אני משקיעה בכל פריט, מוסיפה לו דברים שבאים מתוכי, והרבה פעמים אני מתאהבת בתוצאה וקשה לי להיפרד ממנה. אבל אני חיה עם זה."

מלבד שלל הבגדים ניתן למצוא בחנות גם תיקים והלבשה תחתונה בעיצובה של מירית, סיכות דש צבעוניות המיובאות באופן אישי מפריס, גרביוני טייץ בגובה 7/8, גם הם מיובאים מפריס ועוד הרבה הפתעות מיוחדות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מחירים

מחירים:
מכנסיים: 200-600 ש'
שמלות: 390-1000 ש'
חולצות: 150-800 ש'
חצאיות: 300-700 ש'
צעיפי משי: 200-400 ש'

CLOSET, הרכבת 12, ת"א. טל' 03-5602571.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully