וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנות, לא לריב!

שני פישר

19.6.2007 / 22:56

שני פישר באה בשביל הבגדים, ונשארה בגלל הקטלוג - מאיה בש מציגה קולקציה שלא חורגת מתחומי הקז'ואל הבסיסי ביותר

מזה חודשים רבים אני מתפללת לאלוהים או לדוור, שישלח אלי קטלוג אחר, מעניין, בקונספט יחודי, כי למען האמת, נראה שרוב המעצבים נעזרים באותו צלם ומשתמשים באותו רקע חיוור, וככה גם הבגדים נראים פחות או יותר אותו הדבר.

כשהגיע אלי קטלוג הקיץ של מאיה בש סוף סוף רוויתי נחת. ועל זה נאמר: באתי בשביל הבגדים, נשארתי בגלל הקטלוג. בש, שאינה מתחברת לצילומי אופנה במובן הסטנדרטי של המילה, השתמשה, כמו בעבר, בשירותיה של מאיירת.

הפעם הקטלוג בנוי מעמוד אחד, עליו מצויירות ארבע דמויות בבגדים תחתונים, כשלצד האיור, מצורף פנקס שמכיל צילומים דו מימדיים של פריטי הקולקציה, כך שהרושם שנוצר הוא שאפשר לגזור את הבגדים מהפנקס ולהלביש בהם את הנשים המאויירות. מעין סמי-חוברת הדבקה של ילדים.

מצידו השני של העמוד, בחרה בש לצלם ארבע חברות טובות לובשות את בגדיה. הקטלוג מוכיח שוב, שחשיבה יצירתית מתעלה מעל לכל לוקיישן אקזוטי או לפרזנטורית מזוהה.

לא חורגת מתחומי הקז'ואל הבסיסי ביותר

בש, 28, בוגרת שנקר במגמת עיצוב, במחזור 2004, הקימה את המותג לפני כשנתיים ולפני חמישה חודשים עברה לסטודיו משלה במתחם גן החשמל. בש מעידה שבגדיה מתייחדים בנוחות שלא נגועה בטרנדיות, ואכן, קו ה"לבוש אחיד" שלה, מציע לבוש רחוב עם קריצה למדים ולבגדי עבודה ומאופיין בגזרות משוחררות ובקשת צבעים מצומצמת וסולידית.

לכאורה, הקולקציה הנוכחית, כמו הקודמות לה, מציעה בגדי בייסיק אורבניים ומונוכרומטיים. זה נכון שבש לא חורגת מתחומי הקז'ואל הבסיסי ביותר, אבל היא מטפלת בו בתחכום עדין ולא מתיימרת להמציא את הגלגל מחדש, אלא להעניק לו פרשנות משל עצמה.

בהסתכלות מעמיקה, הייחוד בטופים, במכנסיים ובשמלות מתבטא בטיפול פרטני בדיטיילים, כמו תיפורים מפתיעים וקריצה א-סימטרית קלה. מכנסי הצינור, למשל, מסתיימים בלולאות שעוטפות את העקבים (כמו טריינינגים מהאייטיז), כשהם עשויים ברובם מכותנה ומצויידים בתיפורים מחוייטים, מה שמשווה להם מראה אלגנטי אך גם נונשלנטי.

עוד בקולקציה, שמלה בגזרת בובתית מובנית שאינה נצמדת לגוף. היא מגיעה בשני צבעים: שחור ולבן, ובכל אחד משני הצבעים משדרת מראה שונה לחלוטין. ישנם גם מספר מכנסיים בהשראה גברית, בגזרה ישרה ובקו מותן גבוה, עדכניים ומחמיאים וכמובן, הטופים החלקים, עם התיפורים הלא שיגרתיים, מלפנים ובצדדים.

מה לגבי הדפסים וצבעים?

"בקולקציה ישנה חולצה עם כיתוב "בנות, לא לריב!", שזה גם שם הקולקציה. גם העונה אני משלבת הדפסים עדינים, שני צבעים בולטים ובדים חדשים, כמו ויסקוזה ושיפון."

מה תאמרי על עניין התמחורים הגבוהים?

"אני רק יכולה לומר שכיום אני לא מתמחרת את הבגדים שלי נכון מבחינה כלכלית. את חלק מהבדים אני קונה בארץ וחלק מייבאת אישית מיפן. מדובר באיכות אחרת שמיד בולטת, אני תופרת במתפרה טובה ויקרה. שמסתכלים על עשייה בכללותה מבינים שהמחיר יותר מהוגן".

מחירים: מכנסיים 530-700 ש', חולצות 170-280 ש', שמלות 450-900 ש'.

ניתן להשיג בסטודיו של מאיה בש, ברזילי 13, ת"א 03-5600395, ובחנוית: בנות, רוני בר, מסריק 17 וBLEACH, ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully