וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמניות משובטות ודגים מכניים

אדר ריכטר, פירנצה

24.6.2007 / 11:57

עולם מים תלת מימדי ובגדים וירטואליים, במופע אופנה מרהיב שהציגו דיזל בתצוגת קיץ 2008 בפירנצה

דיזל שברו את כל הכלים בתצוגת קולקצית קיץ 2008 שהתקיימה ב-21 ביוני, יום חמישי בערב בפרינצה. במופע שעוד לא נראה כמותו, הפכו הטאלנטים של דיזל את מסלול התצוגה למנהרת זמן, כשהם חוצים את הגבול הדק והמטריד שבין מציאות לדמיון, הווה ועתיד, וירטואלי ואנושי, אופנה ואמנות, ומציגים דוגמניות משובטות בתשתית וירטואלית.

את תצוגת הדוגמנים הרגילה, ליוו הולגרמות תלת מימדיות בגודל אנושי, שנוצרו בטכנולוגיות מחשב והוקרנו על שני מסכים בלתי נראים משני צידי המסלול. ההולגרמות, שנוצרו בהשראת עולם המים, כללו יצורים ימיים דמיוניים, ששינו צורה והפכו לדוגמנים, שהפכו שוב למיליוני דגים וחוזר חלילה. דוגמניות בשר ודם חלקו את המסלול עם דמותן הווירטאולית, שהגיחו מתוך קונכיות ים מן העתיד ומדוזות ענק חצו את המסלול רגע לפני שעלו אליו הסקיני ג'ינס.

רעיון הדוגמניות המשובטות, אמנם הוצג לראשונה ע"י אלכסנדר מקווין, בתצוגת החורף בפריס 2006, אז הוקרנה דמות וירטואלית של קייט מוס בגודל 3 מ' במרכז המסלול, אבל הפעם הביאו בדיזל את הטכנולוגיה לרמות חדשות. קשה היה להבין מה באמת רואים על המסלול, ונראה שזה מה באמת רצו בדיזל שתרגישו. בדיזל רוצים למסור לכם: אנחנו כאן וזה חדש. עוד לא ראיתם דבר כזה. תעיפו מבט שני ושלישי. אל תקחו אותנו כמובן מאליו. הם רוצים שתשאלו אותם מה זה הבגדים האלה ומה זו התצוגה הזו.

ולמרות הכל קשה לומר שהאווירה באולם התצוגה היתה אקסטית, נראה שהקהל לקה מעט בהלם, אולי משום שדיזל הראו לנו את פנינו האמיתיים, הווירטואלים, המשובטים, עם דגש על הקו הדק שמבדיל את החיים שלנו מאמיתיים לבדיוניים. האם אנחנו באמת בפרינצה, האם מה שאנחנו רואים אלו העיצובים של דיזל? האם זה העתיד? האם זה הכאן והעכשיו? האם זה באמת אתם יושבים עכשיו מול המסך וקוראים את הכתבה הזו?

ניחוח וירטואלי בבושם דיגיטלי

התצוגה הסתיימה כשהריח הווירטואלי של הבושם החדש נשאב אל תוך שני בקבוקים אמיתיים לחלוטין שהונחו על המסלול. את אקורד הסיום נתן רנצו רוסו, הבעלים של דיזל, כשהוא עולה עם שני בקבוקי בושם והתיז ריח לא וירטואלי לחלל האוויר.

אבל, בדיזל כבר לא מסתפקים בזה שתריחו את הבושם החדש שלהם או שתקנו את הג'ינס הבא. הם רוצים גם שתקחו קטנה כדי לחשוב עליהם. הבגדים האמיתיים היו הפעם רק קול שני לדוגמניות המשובטות. בדיזל הניחו אותם רגע בצד, והתפנו כדי להראות לכם את העתיד. הם מבטיחים לכם לצעוד עם הזמן ולעמוד בקצב המטורף שמכתיב העולם לאופנה. אבל, באותה הזדמנות הם מודיעים לכם שהמסלול הזה הוא לא חד-סיטרי. גם אתם תצטרכו להוכיח שאתם עומדים בקצב הזמן ובוגרים מספיק כדי להשקיע בממוצע 800 ש' בג'ינס.

ומה במילה אחת על הבגדים של הקיץ הבא: אייטיז!


הכותבת היתה אורחת דיזל בפירנצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully