וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינטעג' - בגדים מהבוידעם

מיכל צדיקי

27.6.2007 / 17:32

בוגרי קורס הווניטאג' של שנקר, יציגו במסגרת ארועי "פשפש לילה", שיתקיימו מחר, תערוכת אופנה שמשלבת ישן וחדש

"פשפש לילה", פרויקט התרבות המבורך, שהתקיים במהלך החודש מדי יום חמישי בשוק הפשפשים, יגיע מחר (28 ביוני) לסיומו, ובמסגרת ארועי לילה לבן 2007, שיתקיימו גם כן מחר, יישאר פתוח עד 2:00.

"פשפש לילה" שילב בין חנויות העתיקות המוכרות של השוק, לדוכנים של מעצבים ישראליים צעירים, מתחומי האופנה ועיצוב הבית. השילוב בין שני העולמות נעשה בתבונה רבה ובמינונים הנכונים, מבלי לשנות את אופיו של שוק הפשפשים ולהפוך אותו לעוד אחד מאותם אירועי אופנה וסטייל.

בין הדוכנים, בתי הקפה והופעות הרחוב, תוצג מחר גם תערוכת "וינטעג' - בגדים מהבוידעם" - עבודות הגמר של סטודנטים משנקר, בוגרי קורס וינטאג', בהנחייתו של רונן לוין. אין דוגמה טובה יותר מהתערוכה המופלאה הזאת כדי להמחיש את המפגש הפורה בין החדש לישן, בין אופנה עילית לשוק הפשפשים.

הסטודנטים התבקשו לתכנן ולעצב מערכת לבוש עדכנית, המשלבת פריט אחד משומש, שעבר מניפולציות ובהתאם לאופנה העכשווית עם לפחות שני פריטים חדשים שעוצבו ונתפרו על ידם.

במקרים מסוימים, המניפולציה שעובר הפריט הישן משנה אותו לבלי היכר. דוגמה טובה לכך היא עבודתה של ג'ניה קרול שלקחה סינר תימני והפכה את כיסיו לחלק עליון של שמלת קפלים מסאטן. מעל השמלה היא הוסיפה עליונית רחבה בדוגמת פסים בצבע שמנת שהוסיפה נופך אתני למראה.

סטודנט אחר, נגד צימברקנופף, לקח ז'קט ברוקאד מחויט משנות ה-60 והפך אותו לז'קט בעל אופי ספורטיבי, באמצעות הוספת קפושון ורוכסנים בצבע לימון רעל. הרוכסנים מהווים מוטיב חוזר המופיעים גם על גבי חצאית פוטר אפורה עם הדפסים של דמויות יפניות צבעוניות, שלמעשה משמשת כהיפוך הגמור לחצאית הצרה, החצי השני של החליפה המסורתית. חולצת המעטפת שמתחת לז'קט גם היא שואבת השראה מעולם האופנה היפני, והתוספת שעל הכתפיים גם היא מזכירה שריון של סמוראים יפניים.

ליאון גולבטי עיצב לוק בהשראת הראפר שיק. הפריט הישן הוא למעשה שתי חולצות רומניות, האחת עם רקמה בשחור-לבן והשנייה באדום-שחור, אותן שילב ביחד. לשרוולי החולצה הוסיף מנז'טים רחבים בדוגמת פסים ורוכסנים, שהעניקו לחולצה מראה ספורטיבי יותר. להשלמת המראה הראפרי הוא עיצב מכנסי סן טרופז עם הדפסי גראפיטי. הברקות מעניינות נוספות הן לדוגמא מכנסי ניילון של "גלי" משנות ה-80 שהפכו לשרוולון או חולצת רקמה רוסית ששרווליה הפכו למכנסי ברך.

את התערוכה מומלץ לבקר עם כוס בירה קרה ביד. ואם בכל זאת לא תספיקו, תוכלו לבקר בה באירוע מעצבי העיר שיתקיים ב-12-14 ביולי בגני התערוכה בתל אביב.

"פשפש לילה", שוק הפשפשים, רחבת שוק הרוכלים – רח' עמיעד ורח' רבי פנחס ביפו.
יום חמישי ה-28.6 החל משעה 20:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully