וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשגבים והבלתי מושגים

לרה רוטר

30.6.2007 / 10:28

בגרטרוד כבר לא מסתפקים בווינטאג' הישראלי, ומייבאים אותו מדנמרק, ארה"ב ובלגיה. כל שנותר לכן הוא לבדוק האם אתן יכולות להרשות את זה לעצמכן

ל'גרטרוד' בדיזינגוף, נכנסתי בשעה די מוקדמת של היום. בזמן שבחנויות אחרות מנקים את הרצפה וממרקים את חלון הראווה, גרטרוד כבר שוקקת חיים. נערה צעירה עם אמה, אישה שנראתה בדרכה לעבודה ובחורה עם תינוק במנשא, הן רק חלק קטן מקהל הלקוחות שפקד את החנות במהלך שהותי הקצרה שם.

לגרטרוד נכנסות הלקוחות עם ביטחון, מהסוג שאומר: "אני יכולה להרשות לעצמי להיות לקוחה שלכם, מה שאומר שמגיע לי יחס לפחות כמו של נסיכה", ובחנות אכן ערוכים לזה. המוכרת מסבירה פנים ומנסה לדלג מלקוחה לאחרת ולתת יחס אישי. אבל לא יותר מדי, בכל זאת, לכוס קפה לא תזכו שם. למרות מחיריה היקרים,

גרטרוד אינה חנות שמפנקת את לקוחותיה. היא מאמינה במוצריה ומכירה באיכותם וכך גם הלקוחות. הכניסות המרשימות שנוקטות הנשים שנכנסות לבימת החנות מספקות את היצר, נותנות להן את ההרגשה שהן נמצאות בממלכה ויכולות לומר "אני מחפשת שמלה..." במין טון חשוב ואסרטיבי כזה, כמעט פוקד אפילו. זו המערכה.

גרטרוד נוסדה כחנות ללבני נשים, ועם השנים התרחב הקונספט והיום מוצעים בה גם קומבינזונים ובגדים מייצור עצמי או מייבוא. אך הקו המאפיין את כל הלוק של גרטרוד, פוזל תמיד לפריטים שעולה מהם ניחוח של וינטאג' אירופאי, כמו למשל המותג "just in case" , חברה בלגית המייצרת חצאיות, חולצות שמלות וקומבינזונים מכותנה או ממשי. שמלות הכותנה הלבנות והמכופתרות בעלות רקמה ותחרות בלוק וינטאג' מובהק, הן המומלצות מבין הפריטים של חברה זו.

מעצבת נוספת המיוצגת בגרטרוד היא סוזאנה רוטצו (rutzou), שנחשבת למעצבת מס' 1 בדנמרק. "בעיצובים שלה ראיתי שילוב של וינטאג' וישראליות. הבגדים שלה הזכירו לי את ההתיישבות הישראלית העובדת", מסבירה רותי מילגרום, אחת מבעלות החנות. בחנות שמלות כותנה של רוטצו, חצאיות וואל-כותנה פרחונית עם בטנת משי בצבע גוף, חצאיות תחרה עם אפליקציה קטנה הכוללת אבנים מבריקות ושחורות ובטנת משי בצבע גוף, חצאית משובצת בעלת רקמה בגובה הכיסים ועוד המון פריטים ייחודים ונשיים שבהחלט שווים תשומת לב מיוחדת.

שימושי ונוח

מדנמרק מביאה רותי גם חברה בשם "day", חברה המתמקדת בשמלות קומבינזון ומשתמשת הרבה בגזירת דגמים באלכסון, גזירה המעניקה לבגד תנועתיות וגזרה המלטפת את הגוף. פריטים יומיומיים יותר מייבאת מיליגרום מארה"ב. "onlyhearts" 'אונלי הארטס', היא חברה המנוהלת ע"י אם ובת, העקובות אחר טרנדים וומייצרות על פי הם גזרות נוחות לשימוש, מבדים נוחים ללבוש במחירים קצת יותר ידידותיים.

"בישראל מאוד אוהבים את 'אונלי הארטס', איכשהו זה עובד בשביל הישראליות שרוצות בגדים נוחים שיוכלו לשמש אותן גם ליום וגם לערב" מדווחת מיליגרום. "IKKS" הינה חברה צרפתית שגם היא פונה יותר לקז'ואל. שווה במיוחד היא שמלת כותנה חומה בעלת חגורת שרוך במותן וכתפיות מחומר דמוי עור המחוררות בדוגמאות שונות. באופן כללי, IKKS מייצרים פריטים במראה נקי אשר בדיטיילס קורצים ללוק הצבאי. הם עובדים עם בדים רכים וטבעיים אותם הם משלבים עם אבזמים וכפתורים ממתכת, כך שמלת משי ורודה ורומנטית מקבלת טוויסט בשורת כפתורי מתכת אפרפרים התפורים לה בקו המחשוף.

לגרטרוד קיימים היום שלושה סניפים. הראשי ברח' דיזנגוף בת"א, אחד נוסף נפתח לפני כחצי שנה ברח' אוסישקין ברמת השרון ועוד חנות קטנה וממש שווה, ברח' פרישמן בת"א, שמתמקדת בעודפים ומציעה את הסחורה הנשגבת ב-50% עד 70% הנחה.

מחירים

JUST IN CASE:
סריג קיץ: 1045 ש', חולצה: 1020 ש', שמלת סאטן: 1940 ש', שמלת תחרה: 2712 ש'.

IKKS:
חצאית: 1393 ש', חולצה: 594 ש', חצאית מעטפת: 1090 ש', גופיית כותנה סרוגה: 497 ש', שמלה: 1393 ש'.

DAY:
קומביניזו:ן 923 ש', שמלת מעטפת: 1984 ש', גופיה: 899 ש'.

RUTZOU:
חצאית רקומה: 1269 ש', חצאית אפליקציה וכפתורים: 1292 ש', שמלה 1400 ש', חולצה: 669 ש', גופיה: 577 ש'.

ONLY HEARTS:
גופיה: 600 ש', קומביניזון תחרה: 530 ש', שמלה: 1619 ש'

גרטרוד, דיזנגוף 225 , ת"א. טל': 03-5467747; אוסישקין 44 א' , רמת השרון. טל': 03-5473648; גרטרוד הקטנה, פרישמן 77 , ת"א. טל': 03-5239902

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully