וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קווים מקבילים

שני פישר

4.7.2007 / 0:15

שני פישר יצאה לספוג קצת הוט קוטור ישראלי, בתצוגת הקיץ של המעצב שי טובול. היה לא רע, אבל הוא מסוגל ליותר

מיהו שי טובול, הזוכה האחרון בתואר "מעצב השנה" של טקס פרסי האופנה הישראלי והאחראי על שמלות בלתי נשכחות של נינט טייב, אגם רוטברג ומאיה בוסקילה? ובכן, אחרי תצוגת דגמי קיץ 2007 שהתקיימה אתמול (3 ביולי), במסעדת "גבריאל" בתל אביב, התשובה הפכה לעמומה ביותר.

בין מגוון הפריטים שהציג טובול, אמנם היה אפשר למצוא כמה כאלה מעוררי השתאות והערכה, אבל לפעמים נראה היה שהקווים הבונים את אישיותו של טובול לא מצאו את נקודת ההשקה, וזרקו את הצופים לאינספור כיוונים שונים ומנוגדים.

"אחרי הזכיה ב'מעצב השנה' החלטתי לשים דגש על משהו שנתן לי בעיטה בתחת", כך פתח טובול, 33, את התצוגה, "החלטתי לעשות משהו יותר רציני, לא לוותר לעצמי, ולכן החלטתי לעשות הפרדה וליצור שני קווים: האחד, קו הקוטור הנקרא "שי טובול", והשני, קו יותר נגיש, שיכול להתאים לכל בחורה ממוצעת, הנקרא 'שי'".

למרות שההחלטה המבורכת להפריד בין קו קוטור לקולקציה יותר עממית, מאפשרת לטובול להיות הוגן כלפי הציבור הרחב ובמקביל לאפשר עצמו להתפרנס בכבוד, לצערי היא איננה מיושמת בשטח. למעט הבדלים בסוגי הבד, החלוקה בין "שי", ל"שי טובול", ניכרת בעיקר בטווחי המחירים. מדובר בשני קווים המציעים בגדי ערב מהודרים, שלעיתים קרובות מקבילים אחד לשני.

דיווה-שבאנג-בודילישס

המראה הכללי של כל השמלות של טובול הן דיווה-שבאנג-בודילישס, בתוספת "וואו" פקטור בלתי נמנע. במרחק שנות אור מקוקו שאנל, טובול מצטיין בהבלטת החמוקיים וביצירת צלליות נשיות וסקסיות. מדובר בגלאם שבנות ישראל אוהבות.

הפריטים היפים בקולקציה, הם אלו שההשפעות שלהם לקוחות מתרבויות רחוקות, כמו שמלת קוטור ארוכה וא-סימטרית, בגזרה המזכירה את ה"טוגה" הרומאית, עם עיטור רקמה בחזה וכתפייה אחת עם קפלים דקורטיבים. פריט מוצלח אחר הייתה חולצת קוטור בהשפעה יפנית, עם מחשוף קולר וקונסטרוקציה מעניינת, כשחלקה התחתון עולה ועוטף את אמות הידיים.

לצידן, היה ניתן למצוא שמלות סטרפלס בגזרת בלון, בצירוף חגורות צבעוניות ובלתי נמנעות, שכבר נראו בחלונות ראווה של מעצבים אחרים. אמנם טובול מצטיין בגזרות, והבחירה בצבעים עדכנית ונכונה, אך הייתי מצפה מבחור עתיר דמיון שכמוהו לייצר גזרות חדשניות ולא מאוסות או לכל הפחות לפנות מקום לבדים מודפסים ולא לבדים החלקים שכבר מוצו לגמרי.

הפחד מלהעיז

בקולקצית "שי טובול", להלן קולקצית הקוטור, הופיעה מגמה שהסבה לי אי שקט גדול. במספר שמלות לא מבוטל בחר טובול לכסות את איזור החזה באמצעות שכבות קפלים בצורת חצי ירח, שהיו עמוסות ועבות ונראו כתפרחת הצומחת מתוך השמלה.

מעבר למראה המצעוצע, תהיתי איך בחורה שמידת החזייה שלה עולה על 70A תיראה כשמוסיפים עליה עוד חמשה סנטימטרים של קפלים. בקלות יתרה יכולתי לדמיין את מאיה בוסקילה בשמלה כזאת ומכאן בדיוק נבעה הבעיה. בחורות ישראל כשרות אחרות, שמחפשות מראה קצת יותר צנוע ומתוחכם, סביר שהיו נבהלות מהדגשה כל כך גסה של איזור החזה.

לסיכום, שי טובול מודל 2007 מלא בכוונות טובות, בכישרון וביכולת, ועם זאת, גם לא מגובש ומפוזר. ניכר שמשהו עוצר אותו מללכת עד הסוף, אולי זה הפחד מלהעיז ולעצב קולקציה שלמה פרי דמיונו ואולי זה הרצון העז להתאים את עצמו לטעם הישראלי ה"יוקרתי" והמצוי. לולא המחסומים האלה, ייתכן והייתה יוצאת לו פנינת קוטור קייצית, אחידה ולא מתפשרת.

מחירים:
קולקציית הוט קוטור: 1,800-12,000 ש'
קולקצית "שי": 750-2,200 ש'

להשיג ב 'שי טובול', רח' בן יהודה 189, ת"א; רח' הגליל 3, ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully