וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדת חוץ

שני פישר

8.7.2007 / 11:14

רוני בר בחרה להוציא את קטלוג קיץ 2007 לנוף ארצישראלי, דווקא עם דוגמנית במראה ריאליסטי מארצות המזרח הרחוק

רוני בר, האישה מרחוב ביאליק 2, מעצבת מעל ל-7 שנים בגדים נונשלאנטיים במחירים לא עממיים ובשל כך עיצוביה שנויים במחלוקת, במובן הלא פרובוקטיבי של המילה. אלה שלא נמנים עם לקוחותיה, סוברים שמדובר בקולקציית פיג'מות מתקדמת ומנופפים בדגל האנטי-מונוכרומטיות. לעומתם, אני נמנית על אלה שממתינים בכל חצי שנה בציפייה דרוכה לקולקציה העונתית החדשה.

קל להתחבר לעיצוביה של בר, אם מבינים את הסביבה שבה היא יוצרת (תל אביב) ואת המקום ממנו היא באה (הקיבוץ). את שני הניגודים הגמורים האלה, היוצרים אצל בר מורכבות פנימית, היא יודעת לשלב בהרמוניה. משהו במראה הבגדים, מביא איתו כנות ונינוחות טבעית. בעיר ש"פיח" הוא שמה האמצעי, מצליחה בר לשמר טוהר וניקיון פנימי שייחודיים רק לה.

לאחר שבעונה שעברה הפכה הצלמת תמר קרוון לדוגמנית, לצורך הקטלוג של רוני בר (מטמורפוזה שלא עברה בהצלחה גדולה), החליטה הפעם בר לצאת לטבע, ל-OUTDORS, בליווי דוגמנית מלוכסנת עיניים בשם נוריקו טצוקה, כדי לצלם את קטלוג הקיץ שלה.

אי אפשר שלא להתפעל מהצילומים הריאליסטים והאסתטיים של הקטלוג ולקבוע שהסביבה הטבעית הולמת פי כמה את בגדיה, יותר מאשר לוקיישנים דו-מימדיים ושטוחים. בגדיה של בר ישראליים לחלוטין, הן במובן האורבני והן במובן הקיבוצניקי והמראה של הדוגמנית המלוכסנת בראי נוף ירוק, ישראלי ושורשי, מדגיש את הקונטראסט המעניין. טצוקה הדוגמנית בולטת בשונותה ונראית כילדת חוץ אבודה ותלושה.

הבחירה של בר בדוגמנית עם מראה זר מובהק, איננה מקרית. ההשראה המרכזית לקולקציית הקיץ, הגיעה מאמנות הלחימה הסינית, הקונג פו. למרות שעיצוביה של בר תמיד ניחנו במינימליזם ובגזרות ישרות ומשוחררות, כך שההשפעות היפניות תמיד ניכרות בהם, השפעת ה"קונג פו" אינה ניכרת דווקא במראה הכולל של הקולקציה, אלא בעיקר בדיטיילים הקטנים כמו חגורות גומי בקו המותן או שרוולים מסובבים כלפי מעלה באופן ספורטיבי.

העונה עיצבה בר פריטים מוצלחים כמו מכנס כותנה קצר בגזרת בלון שמצטיין בעדכניות שלו, שמלת חלוק לבנה בגזרה ישרה עם ניחוח עמילן, מכנסיים הכרחיים לקיץ - שחורים בגזרה גבוהה ומשוחררת וגופיות בגזרה סטנדרטית אך ברוכות בבד ש"נזרקות" בנינוחות על הגוף.

עם זאת, קיימת בעייתיות בקולקציה, כמו גם בקולקציות הקודמות של בר, שאינה ניכרת על טצוקה הגבעולית. בארץ שבה הנשים מתאפיינות לרוב בגזרות נשיות ולא נעריות, בניגוד למזרח הרחוק, עולה השאלה אם זה הוגן ליצר רק גזרות שהן במכוון משוחררות ורפויות. הרי זה ידוע שבחורות בגזרה נערית הלובשות בגדים משוחררים, מחדדות בכך את רזונן, בעוד נשים במידה 40 ומעלה, שלובשות מכנס או חולצה בגזרות משוחררות, נראות מלאות יותר. הגבול בין להדגיש את הרזון האנדרוגני לבין להסתיר את הקווים הנשיים, הוא דק ועדין. בר צריכה להיזהר מכך ולשקול לייצר אלטרנטיבה ראויה, שעדיין תעוצב בגדר "רוני בר" טהור, אך גם תטפל כראוי בחמוקיים נשיים ארצישראליים, שאפשר למצוא בכמויות בקיבוץ, כמו גם בעיר הגדולה.

מחירים:
חולצות: 180-450 ש'
מכנסיים: 250-690 ש'
שמלות: 480-550 ש'

רוני בר, רח' ביאליק 2, ת"א. 03-6294662

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully