וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור-יגמי

לרה רוטר

9.7.2007 / 12:42

רותי בנאי, יוצרת גופי תאורה מנייר, סולדת מהרדיפה אחרי ממון ורכוש ומעדיפה לשים גבולות לחומרים איתם היא עובדת

גליל נייר גדול וכמה חוטי ברזל, הם חומרי הגלם המרכיבים את גופי התאורה הפיוטיים והמינימליסטים של המעצבת רותי בנאי, גרפיקאית במקור, ילידת קיבוץ דפנה שבגליל העליון, החיה ויוצרת בתל אביב.

עבודותיה הראשונות של בנאי, הן פסלים תלת ממדיים העשויים חוטי ברזל שעליהם מלופף מסקינג-טייפ. כך היא הופכת את שני החומרים הפשוטים והיומיומיים האלה לעבודות אמנות.

"מה שמושך אותי ליצור", היא מספרת, "זה החומרים. מרגשות אותי עבודות העשויות מחומרים פשוטים. אני אוהבת לראות איך חומרים חסרי חן לכאורה, כאלה שאנחנו נתקלים בהם כל הזמן, מקבלים פתאום טוויסט. מרתקות אותי עבודות המפיחות חיים בפשוט ובסתמי".

החודש (יולי) מוצגים בפורמה - בית העיצוב לפרטי ריהוט, כ-7 גופי תאורה פרי יצירתה של בנאי. גופי התאורה, כמו גם העבודות הקודמות שלה, ניחנים בקווים מינימליסטיים אשר מזכירים את העיצוב היפני, בצבעים מונוכרומאטיים, בפשטות ובאווירה שקטה ורגועה. "אל עיצוב גופי תאורה הגעתי דרך פנייה של גלריה 'גלרינה' במושב בת שלמה. הגלריה יזמה תערוכה של גופי תאורה והזמינה אותי להשתתף בה. ככה בעצם נולדו הגופים. הם עוצבו לצורך התערוכה. לאחר שהתנסיתי בשילוב האור בפסלים שלי ראיתי כי טוב וכבר לא יכולתי לחדול".

ברזומה של בנאי נכללות לא מעט תערוכות, האחרונה מביניהן התקיימה במאי 2007 במשכן האופרה בתל אביב. אל פורמה הגיעה בנאי דרך מודעה בעיתון הקוראת למעצבים בתחילת דרכם להציג את עבודותיהם. "בית פורמה עושה שירות עצום למעצבים מתחילים, המון מעצבים נתקלים בקושי להגיע לקהל. מאוד קשה להציג בגלריות או למצוא חלל תצוגה בכלל. פורמה עושה מעשה נדיב מאוד במסגרת הפרויקט שלהם 'חושפים מעצבים'" היא מפרגנת.

את הצורות לעבודותיה שואבת בנאי מהטבע סביב. אבנים, עלים, ענפים, שלכת, סבך וכיוב' נרמזים מעבודותיה. כל העבודות של בנאי מאופיינות בחומרי גלם זולים ופשוטים "מאחורי הבחירה שלי לעבוד עם חומרים פשוטים מסתתרת איזו אמירה. המציאות בה אנו חיים כיום סוגדת לעושר ולפאר. אנשים רוצים להשיג עוד רכוש ועוד ממון באופן מתמיד. אני די סולדת מזה. בסופו של יום, הרי כולנו אוכלים את אותה הכמות של אוכל. אם נאכל מעבר ליכולתנו, נקיא. אותו הדבר אני מרגישה לגבי החומר, גם איתו רצוי שיהיו גבולות. אני מייחלת לזמנים בהם אנשים ייהנו מהפשוט והיומיומי שמקיף אותם".


מחירי גופי התאורה: 400-850 ש'

להשיג עד ה-20 ביולי בפורמה- בית העיצוב לפרטי ריהוט, משכית 27, הרצליה פיתוח. טל': טל' 09-9574314

מעצבים הרוצים להשתתף בפרויקט של פורמה מוזמנים לשלוח לפורמה דוגמת עבודה וצילום, באמצעות המייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully