וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחנה על קו 129

מיכל צדיקי

11.7.2007 / 22:30

"במחתרת" שבסימטה אלמונית בת"א אפשר למצוא בגדי יד שנייה שמגיעים מספקים סודיים בחו"ל ובגדים של מעצבים צעירים מהארץ

לפני הכל גילוי נאות: ההתאהבות הראשונה שלי במחתרת, מעוז ה"יד השנייה" של קינג ג'ורג', התפתחה כבר לפני הרבה שנים, בעודי תיכוניסטית פוחזת. ההתגנבויות הבודדות שלי מראשון לתל אביב על קו 129, היו מרד נעורים בסגנון אופנתי. הסווטשירטים של אדידס והגופיות של פומה, שהצלחתי לדוג אחרי שעות של נבירה ב"מחתרת", עוררו אצל אמא שלי סלידה כל כך גדולה, עד שזו היוותה סיבה מספיק טובה כדי להמשיך ולפקוד את החנות באופן קבוע.

מאז עברו לא מעט שנים ו"המחתרת", שינתה פנים ומקום ועברה לסימטה אלמונית, לחלל מרווח ומדוגם, שלא מסגיר את שימושם המשני של הבגדים. החנות משדרת תחושת נינוחות שמקבלת חיזוקים מהתאורה והמוזיקה הנעימה, היא לא עמוסה מדי ומאפשרת שיטוט נעים בין הסטנדים הפזורים בכל מיני פינות.

המדפים מציעים בגדי יד-שנייה לצד המותג הפרטי של הבעלים, אסף פלג, שגם קרוי על שמו. שני העולמות מתקיימים זה לצד זה בהרמוניה מושלמת, הרבה בזכות המינונים הנכונים שפלג מכתיב.

פלג מעצב לנשים ולגברים, כאשר באופן טבעי הקולקציה הנשית רחבה יותר וכוללת בעיקר שמלות בגזרות שונות: בלון, סטרפלס ומעטפת. בגדול, הקולקציה מאוד נשית ומחמיאה ולעתים גם בשמלות המקוריות שלו, משלב פלג תחרות וינטאג' או חתיכות מווילון ישן.

בלטו בעיקר שמלות הסטרפלס-בלון והשמלות עם התחרה בחלקן העליון. נרשמה אכזבה קלה לנוכח השמלות עם ההדפסים הגיאומטריים ואלו עם הדפסי הפרחים, בעלות לוק מיושן ודהוי.

קולקציית הגברים הקטנה כוללת כמה פרטי חובה, כדוגמת מכנסי הדגמ"ח המשובצים וחולצות הטריקו הדקיקות עם הדפסי פסים באפור-ורוד ולבן-אדום.

מלבד בגדים, החנות מציעה גם תכשיטים, תיקים, כובעים וחגורות של מעצבים שונים, ומלבד החלל הגדול, מוקצה בחנות חלל נוסף, קטן יותר, המשמש כפלטפורמה למעצבים צעירים ולא מוכרים, כדוגמת מיכל ניר, קרן אור וליזה בנשטיין שמתפקדת גם כמוכרת בחנות.

מקופל, מגוהץ, אחרי כביסה

פלג הוא טיפוס שקט, שקול, צנוע וביישן, שלהבדיל מהקולגות שלו מנסה כמה שיותר הצניע את הישגיו. את הלקוחה האידיאלית שלו, הוא מגדיר כ"אישה ישראלית", שהיא גם לרוב "משוחררת וחופשייה". טווח המידות שלו מתחיל במידה 36 ומסתיים ב-44, כאשר הוא תופר גם למידות גדולות יותר הזמנה אישית, "ובאותו המחיר", מדגיש פלג.

ולטובת אמא שלי ושאר האנשים הסטריליים, כל הבגדים המשומשים עוברים כביסה וניקוי יבש, וכמו כן טיפול 10,000 בסטודיו של פלג. להבדיל מחנויות יד שנייה אחרות, "המחתרת" לא קונה בגדים מלקוחות "מהרחוב", אלא רק מספקים "סודיים" מהארץ ומחו"ל.

חוץ מב"מחתרת", נמכר המותג של פלג בכ-25 חנויות בארץ ובחנות אחת בניו-יורק. "המחתרת" גם משתתפת זו העונה הרביעית ביריד מעצבי העיר, שיתקיים ב-12-14 ביולי, ביתן 1, מרכז הירידים, גני התערוכה, תל אביב.
יום ה', ה-12.7.07: 16:00-24:00
יום ו', ה-13.7.07: 11:00-20:00
יום שבת, ה-14.7.07: 12:00-24:00

מחירים:
בגדים: 140-420 ש'
אקססוריז: 40-150 ש'

"המחתרת", סמטה אלמונית 7 פינת קינג ג'ורג' 16, טלפון 03-6202413. שעות פתיחה: א'-ה' 11:00-21:00, ו' 10:00-17:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully