וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום קיץ גשום בלונדון

לירוי שופן

13.7.2007 / 15:00

ממחזיקי מפתחות קיצוניים ביופיים ועד הנעליים הבריטיות הכי שיקיות שאתם יכולים למצוא - הקולקציה של פול סמית'

אפשר לדבר המון על הדבר הזה שנקרא אופנה בריטית, אבל מאוד קשה לשים את האצבע על הדבר המדויק שהופך הופעה מסויימת לבריטית: אולי השיער הסתור, הרישול המכוון, החולצות המפוספסות או הצבעוניות ואולי נעלי אוקספורד צרות. איכשהו, כשמנסים לפרק את הגורמים ולנסות לבדוק ממה היא מורכבת, נמצא פריטים שיש בכל קולקציה, ומשם מה רק אצל מעצבים בריטים אמיתיים, הם מתחברים ונותנים את המראה האנגלי הנכסף, שיש בו ניחוח של יום קיץ גשום בלונדון עם לא מעט רוק אנד רול.

רק כדי שלא תחשבו כאן ש'ברברי' היא הנציגות היחידה לאופנה בריטית, זה הזמן להעניק קצת תשומת לב לאחד מהמעצבים הבריטים החשובים בעולם, פול סמית', שבעשור האחרון כובש כל פינה טובה בגלובוס הסטייל הנכון. ואזהרה קלה ליוצאים לחו"ל (עד שבר דעת אחד יחליט לייבא חלק מן הבגדים) – אי אפשר להיכנס לחנות שלו מבלי לחמוד משהו, ממחזיקי מפתחות קיצוניים ביופיים, דרך הנעליים הכי שיקיות שתראו וכלה בקולקציה עצמה.

סמית', שבגיל 16 ללא שום כוונות רצינות לעתיד נשלח על ידי אביו לעבוד במפעל לייצור בגדים, התחיל משם את הקריירה המופלאה שלו. כבר בשנות ה-70 הוא פתח את חנותו הראשונה ובתוך 20 שנה הצליח לעבור אל מרכז במת האופנה הבריטית והעולמית בכלל. היום כולל המותג 12! קווים שונים (גברים, נשים, אקססוריז, הלבשה תחתונה ועוד ועוד) שכולם מעוצבים בדייקנות שלא ניתן לחקות.

הקו הראשי הנושא את שמו, מאופיין במראה קלאסי, עם פריטים מסורתיים שזוכים לעיבוד מודרני ועכשווי. החליפות שיש בקו הזה, מקבלות טיפול המעניק להם צלילית ארוכה, עם ז'קטים צרי כתף.

החולצות המכופתרות עמוסות בהדפסים שונים (החל מפסים שהפכו לסמלו המסחרי וכלה בדוגמאות פרחוניות), והמכנסיים הם קלאסיות בצבעים נכונים של כחול, בורדו ואפור. אי אפשר בלי מעילי הגשם הבריטיים, אחד מנכסי הברזל, שמופיעים אצלו בצורתם הקצרה והמהודקת יותר, עם חגורה מעוצבת הנכרכת סביב המותן.

המהדרין ימצאו גם משקפיים מדהימות ומעוצבות, שמדגימות קלאסיקות בריטיות החל ממשקפי קרן עבות, דרך פלסטיק עגולות וכיוצא בזה.

הנעליים בקולקציה תופסות חלק משמעותי מן העיצובים השונים וגוררות ריצה היסטרית מפתח החנות ועד אליהן: מגפיים נמוכים מעור בצבע קוניאק וינטרפטציות שונות לנעליים ספורטיביות, שזוכות לשילובי צבעי הפסים של המותג. הפריט מנצח בעיני היא נעל ספורט לבנה, עם תיפורים צבעוניים לצידה.

החנויות של סמית מבטיחות חווית קנייה מענגת במיוחד. החנות (זו שבסוהו בניו יורק אולי היפה מכולן) מעוצבת כדירה לונדונית טיפוסית, והקולקציה מוצגת על ובתוך הרהיטים השונים (כולל טפטים צבעוניים על הקירות, מגרות מעץ מהגוני וכו').

המחירים של הקולקציה בקו הראשי אינם זולים כלל ומתאימים עצמם למחירים של מעצבי על (כ-1,400 דולר לחליפה, 1,000 דולר למעיל טרנץ', 80 דולר לטי שירט), ולכן כדאי או לבוא בסוף העונה או לנסות את מזלכם בקו הצעיר יותר ויקר פחות – paul smith London.

החנויות פרוסות בערים רבות ברחבי העולם, ובפעם הבאה בחו"ל שווה להציץ באתר החברה ולבדוק, כך אולי תזכו להיכנס לתוך עולם עם טאץ' בריטי, ואולי אולי לקחת חלק ממנו עליכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully