וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן שוק וכן נעליים

שני פישר

13.7.2007 / 15:33

אייר קונדישן מצוין, אבות משועממים ונשים מהמגזר הדתי על רקע פלייליסט קצבי. שני פישר בדקה למענכם האם כדאי להגיע ליריד מעצבי העיר

שוק מעצבי העיר נפתח אתמול (יום ה') בגני התערוכה, ולכבוד שנתו ה-12 הוחלט להשמיט מהאירוע הדו-שנתי הזה את המילה "שוק" ולהסתפק בצמד המילים "מעצבי העיר". אמנם המחירים הם אינם מחירי שוק והבגדים הם אינם בגדי שוק, אבל האווירה הדחוסה והתוססת שמתקיימת גם הפעם בביתן מספר 1, היא אווירת שוק מובהקת. ועל זה נאמר: כן שוק וכן נעליים.

זו הפעם ה-24 במספר שבה מתקיים האירוע, מה שהופך אותו לאחת מהמסורות הוותיקות בתרבות הצריכה הישראלית. בשנת 1995 השתתפו בו כ-17 מעצבים, ואילו הפעם ניתנה במה קייצית לכ 120 מעצבים מגוונים מתחומי האופנה השונים, כדי שיציעו למכירה את מרכולתם.

יש כאלה שאווירת השוק הלחוץ לא עושה להם טוב למערכת הנשימה, ויש כאלה שלא יוותרו על ההזדמנות לרכוש מהמעצב האהוב עליהם פריטים בהנחות של עד 70 אחוז. הקונים בכללותם נראו מרוצים (באופן מפתיע נרשמה נוכחות גבוהה מאוד של נשים מהמגזר הדתי) והמעצבים תפקדו כזבנים מקצועיים ביותר.

יחסית לשנים עברו, האווירה ששררה באירוע הייתה רגועה יחסית, לאו דווקא באספקט הכמותי, כמו מאספקט החומר האנושי שאיכלס אותו. משטח רחב הוקדש עבור משחקייה לילדים ולאבות משועממים, כשמוזיקת האוס התנגנה ברקע. ניכר שארגון האירוע בכל הנוגע לפן ה"אופנתי" פעל ללא דופי, אך הפלייליסט המוזיקלי היה רועש וקצבי מדי (אם לא בשוק מדובר, אלא רק במעצבי העיר, מוזיקה קלאסית הייתה מתאימה פי כמה) וההיצע של דוכני האוכל, כלל טורטיות וסיני-מוקפץ, תפריט שהולם יותר שוק מאשר מאורע "מכובד" כמו זה. להבא יהיה מוטב לדאוג לקולינריה יותר משובחת ורצוי דיאטטית לטובת הקנייניות הרעבות.

איפה נעמה?

דוכני האופנה שרשמו הצלחה מרובה, משמע רמת צפיפות גבוהה, היו קאלה (כמה צפוי), עלמה (גם כן) ולילך קריסטל (לא רק בגלל הפרזנטורית רונה-לי, אלא בזכות המחירים שנעו בין 50 ל 200 ש'). גם אצל יוסף, כתומנטה ואפרת וטלי נרשמה נוכחות מוגברת.

לעומת מחלקת בגדי הנשים, מחלקת בגדי הגברים סבלה משממון על גבול האפליה. כחמשה דוכנים בלבד הוקצו לטובת מעצבי בגדי גברים, שנבלעו מול ה-70 ומשהו דוכנים של מעצבי בגדי נשים. בנוסף הוקם דוכן גרנדיוזי של רשת בגדי הגברים "רה-ורו" שגרם לי לתהות לרגע האם אני נמצאת ב"מעצבי העיר" או שמא בקניון הקרוב לביתי. לעומת זאת, מחלקת האקססוריז וההנעלה התרחבה והציעה שפע גדול ומגוון רחב - יישר כוח!.

לא אכחיש, חסרונם של מעצבים ותיקים ובולטים כמו נעמה בצלאל, ולולו ליאם ל"בנות" היה מורגש, ובאופן אישי היה יכול להיות נחמד למצוא את בגדיהן של מירית וינשטוק ושל נאית בין הקולבים, אבל מה לעשות, העולם לא מושלם. בסך הכל בעיית ההזעה נפתרה בזכות מיזוג ראוי, ההנחות במקרים מסויימים היו יותר ממשמעותיות, ובשורה התחתונה מדובר בשוק אמיתי, גם במובן המלהיב של המילה.

מעצבי העיר", ביתן 1, מרכז הירידים, גני התערוכה, תל אביב.

יום ה', ה-12.7.07: 16:00-24:00
יום ו', ה-13.7.07: 11:00-20:00
יום שבת, ה-14.7.07: 12:00-24:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully