וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסימפסונים הולכים להוליווד

שני פישר

18.7.2007 / 8:02

המשפחה הצהובה כובשת ברצינות את השטיח האדום, והיא משתתפת בהפקת אופנה בגיליון אוגוסט של מגזין ההרפר'ס באזאר

הסימפסונים, המשפחה האהובה ביותר בטלוויזיה, עוזבת לרגע את המסך הקטן לטובת המסך הגדול. המעריצים שרכשה הסדרה במהלך 18 השנים בהם היא משודרת מחכים בקוצר רוח לראות את הדמויות הצהובות, בעלות 4 האצבעות, משחקות אותה בראנג'לינה למשך 87 דקות שלמות.

הסרט, שיגיע לארץ ב-26 ביולי, מועמד להיות שובר קופות היסטרי, וכמתבקש, מאיים לסחוף את כולנו, יחד איתו, צונאמי המסחרה שמהדהד מאחוריו. עברו וחלפו להם ימי התום שהביאו איתם הניינטיז, שהסתכמו בהיסטריית טי-שירטס-צעצועים-מגבות של בארט והומר.

כשמדובר בתחום האופנה, הכל הופך להיות יותר מתוחכם. חברת הסניקרס 'ואנס' VANS, השיקה ב-14 ליולי כ-14 דגמים מיוחדים של קולקציית הסימפסונס. 12 אמנים עבדו על הדוגמאות שמעטרות את נעלי הסניקרס הקלאסיות של "ואנס", והתוצאה: לא רעה בכלל. בין הדגמים, שנמכרים במחיר של 100 דולר לזוג, אפשר למצוא את הרגע המיתולוגי בו בארט חורט בגיר על הלוח "I will not skateboard on the hallway", וגם עיצובים סולידיים יותר, כשעל רקע שחור או לבן מצויירים בקווים כלליים הדמויות הנבחרות של הסימפסונס.

אוונג'ליסטה, הומר ומארג'

כשאופנת הסימפסונס מובאת לעולם הממשי, העולם כמנהגו נוהג, אולם, איך העולם יגיב במקרה ההפוך, כשאופנת העולם הממשי מובאת לעולם המצוייר של סימפסונים?

המשפחה העליזה מספרינגרפילד רחוקה מלהיות אייקון אופנתי במובן המקובל של המילה. למארג' אמנם גזרה גבעולית ודקה, אך היא נמנעה במהלך השנים מלהחליף את שמלת הסטרפלס הירוקה שלה ואת שרשרת הפנינים האימתנית. הומר נותר לנצח עם חולצת הכפתורים הבלוייה, נודפת ריח הבירה, והשורטס הכחולים של בארט סימפסון לא רואים את אלה של ג'סיקה סימפסון ממטר. אפשר לומר שיוצרי הסימפסון מתעקשים לשמור על הגרדרובה של כוכביה המצויירים צנועה ויציבה.

אבל לעולם האופנה האמיתי לא קל עם ההחלטה הזו. עורכת המגזין הרפר'ס באזאר, גלנדה ביילי, לא וויתרה על הפוטנציאל הטמון בגזרתה של מארג' ואחיותיה, והיא הרימה הפקה מהפכנית, במסגרתה ביקשה ממעצבי העל של עולם האופנה לעצב לסימפסונס קולקצייה של עיצוב עילית.

לצורך הצילומים הוטסו בני משפחת סימפסון לפריס, וצוותו לדמותה של דוגמנית העל לינדה אוונג'ליסטה, בהפקה המכונה "הסימפסונים הולכים לפריס עם לינדה אוונג'ליסטה", שתתפרסם בגיליון של חודש אוגוסט.

ההצלחה עלתה למארג' לראש

במסגרת הצילומים, נראים אוונג'ליסטה, הומר, ליסה, מארג' ושתי אחיותה השנואות: פטי וסלמה, כשהם מסתובבים ברחובות פריס, במראה צרפתי שיקי, מהודק ומוקפד ביותר, בבגדים שעוצבו ע"י לואי ויטון, דונטלה ורסאצ'ה, שאנל, ז'אן פול גוטייה ולנבין, לקולקציות העונתיות שלהם.

הרעיון מעורר הערכה והתפעלות בשל המחשבה היצירתית העומדת מאחוריה. אולם, מתחת לכל מסתתר מסר סמוי וחשוב: הסימפסונים של המסך הגדול הם כבר לא הסימפסונים של הטלוויזיה. אם פעם הם נמצאו בקצה הלא קונפורמיסטי של המיינסטרים, כיום הם נראים בשלים לעלות על השטיח האדום בטקס האוסקר מבלי לעצבן את משטרת האופנה. מה אומר ומה אגיד? אם למארג' סימפסון ההצלחה עלתה לראש, זה יכול לקרות גם לכולנו.

הפרוייקט המלא מופיע בהרפר'ס באזאר, גיליון אוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully