וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושונוב ושות'

שני פישר

18.7.2007 / 22:15

דורון אשכנזי חתום על קטלוג חדש, עם דוגמנים שלא יודעים איזה צד שלהם מצטלם יותר טוב, אבל היו מוכנים לתרום השראה

קטלוג הקיץ החדש של דורון אשכנזי, הוא מחווה מזהירה ליצירתיות בכלל ולגברים יוצרים בפרט. מדובר בפרויקט רציני, שמאחוריו עומדת מחשבה רבה ועשייה חכמה ומוקפדת, שגולשת הרבה מעבר לתחום האופנה.

בניגוד לקטלוגים רבים לבגדי גברים, הרגילים להציג דוגמנים באותה הבעה החלולה והריקנית, בחר אשכנזי בגברים "רגילים" שמדגמנים רגישות, עומק וחיוניות מלבבת. לצד פרצופים מוכרים בקטלוג, כמו הזמר ירמי קפלן והשחקנים מוני מושונוב ובנו, מיכאל, אפשר למצוא בקטלוג גם יוצרים מוכרים פחות, אך מובילים בתחומם, כמו האמן יובל שאול, ארז קומרובסקי ל"לחם ארז", הצלם דוד עדיקא והמעצב אריק בן שמחון, מעצב. את הקטלוג חותמים אשכנזי עצמו, ולצידו והמעצב שעובד בצמוד אליו, ירון ברכה בצלאל.

החוט המקשר בין כל הגברים הללו, הוא, כאמור, היותם יוצרים פעילים, והנושא של הקטלוג הוא השראה, נושא שכמובן נוגע גם לאשכנזי עצמו כמעצב אופנה. בתחילת הקטלוג מסביר אשכנזי על בחירתו בדוגמנים: "אולי הם לא יודעים איזה צד שלהם מצטלם יותר טוב, אבל הם בהחלט יכולים להבין מה זה לרתום את ההשראה שלך כדי ליצור משהו שאנשים יעריכו וירצו שיהיה שלהם".

לצד תמונות האמנים, אפשר למצוא ראיון קצר שנערך עמם, החושף פרטים מפתיעים (הידעתם שמידת הנעליים של בני משפחת מושונוב היא 42?) וגם את המקורות מהם הם מפיקים את השראתם ("בורקס, אני מקשיב לאיך שהוא עולה ומתנפח" - ארז קומרובסקי ל"לחם ארז").

למרות כל הסחות הדעת הללו, אי אפשר להתעלם מהבגדים שמציג הקטלוג, ומהעובדה שכל הגברים שממלאים אותו, נראים פשוט נהדר בבגדיו של אשכנזי. הקולקציה נחלקת לשני קווים, MEN ו-TO GO. קו ה-MEN מאופיין במראה מחוייט ומהודר ואילו TO GO הוא קו קז'ואלי, כשהנגיעות המחוייטות בו נשברות ע"י גזרות צעירות ובדים קלילים.

מראה המוזיקאי של פעם

ההשראה של אשכנזי לקולקציה הנוכחית היא המוזיקאי שנפטר אשתקד, ג'יימס בראון. במחלקת ה-MEN, ההשראה ניכרת בעיקר בגזרות החליפות ובטקסטורות המיוחדות המשוות לוק מיושן, שמנסות להתחקות אחרי מלבושיו של בראון. במחלקת TO GO, לעןמת זאת, ההשראה ניכרת פחות בגזרות ויותר במחוות קטנות כמו הדפסים של נגני הג'אז.

הצבעוניות של הקולקציה בכללותה מאוד עשירה. היא מצד אחד מתרחקת מהסגריריות החורפית וה"כבדה" ומצד שני מקושקשת ונועזת במידה הרצוייה.

כל אחד מה"דוגמנים" מדגמן לפחות 2 סטים, שמצביעים על הוורסטיליות הן של אשכנזי כמעצב והן של האמן כאדם. קומרובסקי מוצג בתמונה אחת בחליפה בגוון שמנת עם נגיעות מוזהבות שמשרה מראה נינוח, ובסט השני, מכנס אוורירי בגוון קאמל עם חולצת כפתורים צהובה ומפתיעה. ירמי קפלן, פצצת האנרגיה הצהובה, לבוש בסט אחד במכנסי ברמודה אפורים עם חולצת כפתורים תכולה, מפוספסת ופתוחה, שמתחתיה טי שירט עם הדפסים של נגני ג'אז, ובסט השני בחליפה רשמית אפורה בגזרה צמודה עם טקסטורה של פסים, למראה "המוזיקאי של פעם".

עניבה עם נגני ג'אז

טיפול נאות ניכר בגברים של משפחת מושונוב, שמר על הקריצה הקלילה וההומוריסטית גם בבגדי הקז'ואל וגם בבגדים הרשמיים. הקומבינציה היפה ביותר מוצגת על ירון בצלאל ברכה, שלובש חולצה מכופתרת קצרה בגוון אפרפר-סגלגל, עם כיסים בעיצוב מיוחד, עניבה בצבע תואם שעליה הדפס של נגני גא'ז, כשהמכנסיים המצויינות מגיעות בגזרה ישרה ובגובה ברך. האלמנט המייחד את המכנסיים הוא הקפלים בצדדים שהופכים אותם לפריט מושלם.

צילום: דרור כץ
סטיילינג: יולי סגרדה
איפור: מקסים גיו ל"סולו"
נעלי גברים: MASCHIO, אברם, אוסף פרטי

מחירים:
קולקציית MEN
חולצות: 430-650 ש'
ז'קטים: 1,250-220 ש'
מכנסיים: 500-700 ש'

קולקציית TO GO
טי שירטס וגופיות 190-250 ש'
וסטים: 360 ש'
ברמודות: 340 ש'
מכנסיים ארוכים:390 ש'
ז'קטים: 550 ש'

'דורון אשכנזי', דיזינגוף 187, ת"א. 03.5272679

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully