וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבן על לבן

שני פישר

22.7.2007 / 11:35

שני פישר יצאה לבדוק איך מתמודדות המעצבות המונוכורמטיות של תל אביב עם הטרנד הצבעוני של הקיץ הזה

הקיץ הנוכחי צבעוני מאי פעם. מעצבי-העל ברחבי העולם יצאו מגדרם, כל אחד בדרכו שלו, כדי להתחבר לצבעוניות, בבדים חלקים ובעיקר באמצעות טקסטורות מיוחדות והדפסים עזים ומסוגננים. אפילו ב"זארה" התקיים קרנבל כותנה צבעוני של ממש.

לקראת סוף העונה, יצאנו לבדוק איך התמודדו המעצבות המקומיות, אלה הדבקות בסגנון המונוכרומטי, עם הצבעוניות הקייצית. לולו ליאם ל"בנות", רוני בר, ANNA K, מאיה בש, A&D, שרה בראון וקארין A – הנה אנחנו באים.

המסע מתחיל בחלון הראווה של "בנות" ברח' דיזינגוף בתל אביב. מעוז המונוכרומטיות התל אביבי התקשט לפתע בעליוניות בצבעי כחול עמוק, אדום עז ובגוון שמנת מטאלי. אבל כל אלה לא סייעו לדכדוך השחור-לבן-אפור שלי להתפוגג. אולי בגלל שעדיין היו אלה גזרות צינור עקשניות שכיכבו על הבגדים הצבעוניים החדשים, ואולי בגלל שהצבעוניות בעצם לא הייתה ממש מפתיעה ונועזת, ורק באה לענות על צו האופנה, כשיתר הבגדים על הקולבים נותרו אפורים מאי פעם.

שרה בראון, לעומת זאת, בחרה להתעלם מהכחול-אדום-מטאלי ולדבוק בצבעוניות קצת אחרת. לצד האפורים, השחורים והלבנים, אפשר היה למצוא על הקולבים דגמים מבדים חלקים ובצבעוניות חיוורת, שלא הצליחו להבהיר האם הקולקציה שייכת לקיץ 07 או בכלל לקיץ 05. הם רק הצליחו לאשר את העובדה שאנו נמצאים בעולמה של שרה בראון.

אין זכר לקיץ

אצל ענת ודלית ל-D&A, לא היה זכר לקיץ בכלל ולצבעוניות בפרט. אמנם אי אפשר לצפות שבטווח של כמה חודשים קולקציה אפורה תהפוך להיות צבעונית א-לה גליאנו, אבל קטלוג העונה הזו היה למעשה רק פיתוח של דגמי החורף האחרונים והתאמתם למגבלות הקיץ. שוב פעם הופיעו הקשירות, תפר הוזז מפה לשם ונראה היה שהאפור ונגזרותיו היו רק ביטוי אחד לכך שהזמן עצר מלכת בממלכת די אנד איי.

צבעוניות הקיץ של רוני בר ואנה קיי, עוד שתיים שמזוהות עם הקבוצה המונוכרומטית, הייתה, כמיטב המסורת, מרומזת ומאופקת, אך מה ששבה את הלב היו הבדים המפוספסים וההדפסים המיוחדים שהופיעו על הטופים הנוזליים. לא מדובר בפריצת דרך משמעותית בקולקציות של שתיהן, אבל לפחות היה יותר צבעוני ובהתאמה גם פחות משעמם.

שתי מעצבות שדווקא הצליחו להפתיע הקיץ, לחלץ את הקולקציה שלהן משיממון ולחבק את הקייציות במסגרת מגבלותיהן, היו מאיה בש וקארין A.

בש שמרה על השחור שלה שחור, ועל הלבן לבן, אבל הוסיפה צבעוניות שבאה לידי ביטוי בצבעים זועקים כמו כחול וצהוב, וכמו כן בשימוש בבדים עם טקסטורות בולטות ובבדים עם גימורים מטאליים. את כל אלה היא הצליחה לשלב בקולקציה מבלי לאבד את הטאץ' האישי שלה אלא רק לפתח אותו יותר.

קארין אביעז (המכונה A), הצליחה להכניס צבעוניות מפתיעה ומוצלחת לקולקציה. לצד האפורים והשחורים היא הכניסה גם פריטים ורודים, כחולים וירוקים. אמנם לא מדובר בצעד גדול לאנושות, אך בהחלט בצעד גדול לקארין איי, שבזכות צבעוניות מפתיעה ונועזת, כמו גם גזרות מוצלחות, הצליחה לשדרג את הקולקציה שלה כמה רמות מעלה.


'בנות', רח' דיזנגוף 222 ת"א, שינקין 40 ת"א; אנה קיי,רח' פרישמן 75, ת"א; D&A, רח' המלאכה 12 ת"א; שרה בראון, רח' דיזינגוף 162 ת"א; רוני בר, רח' ביאליק 2 ת"א; מאיה בש, רח'ברזילי 1 ת"א ובחנוית: בנות, רוני בר, רח' מסריק 17 וBLEACH, ת"א; קארין A, רח' מנחם בגין 25 ת"א קומה 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully