וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקים במקום בונבוניירות

שני פישר

23.7.2007 / 7:45

ויצמן, נבון והרצוג היו רק חלק מהקליינטורה המכובדת של חנות התיקים המיתולוגית "סאפארי" בדיזינגוף, שעומדת במבחן הזמן גם היום

ב-10 בפברואר, שנת 1968, נפתחה בתל אביב בתשואה רמה חנות התיקים "סאפארי" בפינת הרחובות דיזינגוף וז'אן ז'ורס. בתקופה ההיא לא היה מדובר בעניין של מה בכך וחנויות תיקים לא היו מצויות בכל פינת רחוב. למעשה, ברחוב דיזינגוף כולו הייתה רק חנות תיקים אחת, פיינר שמה, ועל כן עוררה "סאפארי" עניין רב בקרב הציבור הרחב. הנשים של ויצמן, נבון והרצוג היו רק חלק מהקליינטורה המכובדת שהייתה פוקדת דרך קבע את החנות כדי לרכוש לעצמן תיקי עור משובחים.

היום, כמעט ארבעים שנים אחרי, עדיין יושבת על אותו הכסא מקימת החנות ובעליה, יונה ורשאי. בגיל 93 המופלג שמחה יונה לספר, בצלילות ובחיוניות מעוררות השתאות, על תחילת הדרך של "סאפארי".

בשנת 1968 החליטו היא ובעלה, יצחק ורשאי ז"ל, להמיר את חנות הקפה והבונבוניירות שהייתה בבעלותם לחנות תיקים. ההחלטה לייבא תיקי עור איכותיים לא הייתה מתבקשת, שכן, לזוג, עד לפני כן, לא היה רקע באופנה. יונה מספרת שכשהיו שואלים את בעלה אם הוא מבין משהו בתיקים, הוא היה עונה "כן, לאמא שלי היה תיק". אך כיוון שיצחק היה, מעל לכל, ביזנס-מן ממולח, הוא דאג לשמור על רף מקצועי גבוה ביותר ויחד שכרו בני הזוג איש מקצוע עם נסיון בתחום התיקים, השתמשו בשירותיו של הארכיטקט הנחשב ביותר בישראל בזמנו שיעצב את חנותם, חברו לסוכנים המובילים באירופה והחלו בעבודת היבוא הפעלתנית והדינמית שנמשכת עד היום.

מתוך תיק מסמכים מעור חום, שהיה שייך לבעלה, שולפת יונה את ההזמנה המקורית שמבשרת על פתיחת החנות. למרבה ההפתעה, השם הוא אותו השם, הלוגו אותו הלוגו, רק הזמנים השתנו. דיזינגוף ידע עליות ומורדות, עבר אינתיפדות, מלחמות ותקופות פיגועים קשות, אבל החנות עומדת על תילה כשהיא לא נראית כשריד של תקופת עבר, בעיקר הודות לתרומתה של ציפי, כלתה של יונה, המופקדת על ניהול החנות. ציפי נוסעת בכל מספר חודשים לאיטליה על מנת לרענן את היצע תיקי העור ולשמור על החנות רלבנטית, עדכנית וגדושה בכל טוב.

מה ייחד את החנות "סאפארי" בזמנו?

"אנחנו התעקשנו לייבא את התיקים שלנו מספרד ומאיטליה, שהיו עשויים מעור משובח ובאיכות גבוהה. פעם תיקים היו צריכים להחזיק ל-20 שנה ולכן האיכות שלהם הייתה מאוד חשובה."

בחנות מוצע מבחר עצום של תיקי עור, שרובם מיובאים מאיטליה וחלקם הקטן מיוצר בארץ, מקטנים ומרובעים ועד גדולים ושקיים, שהמשותף להם הוא העיצוב הקלאסי והמוקפד. התיקים מגיעים בקשת צבעים רחבה מאוד: מהשחור והלבן עד לאדום ולכסוף. לא מדובר בתיקים שאבד עליהם הכלח, נהפוך הוא, מדובר בתיקים על-זמניים, ובעקבות טרנד הווינטג', יתאימו גם לנערות וגם לנשים מבוגרות. עקב ביקוש הציבור, העמידה ציפי גם קולב של תיקי בד וסקיי לצד המדפים העמוסים בתיקי עור איכותיים.

מה ההבדל בין הלקוחות של היום ללקוחות של פעם?

"פעם האימג' היה מאוד יוקרתי, נשים פחדו להיכנס לחנות, אמרו 'אי אפשר להגיע ולקנות תיק'. היום זה לא מה שהיה פעם, בנות נכנסות, לא אומרות שלום, מנסות להתמקח והולכות. ומצד שני, יש קליינטורה חדשה וצעירה יותר, שמאוד שונה מהקליינטורה של פעם אבל גם היא טובה ומוצאת חן בעניינו."

יש לקוחות קבועים שנשארו לאורך השנים?

"בטח, יש תיירים ותיקים שעד היום מגיעים, בכל פעם שהם בחופשה, לומר שלום ולקנות. תמיד הייתה לנו קליינטורה קבועה, הבעיה היא שכיום חלקם כבר לא איתנו."

מחירים:
ארנקים: 90-540 ש'
תיקים מבדים סינתטיים: 95-280 ש'
תיקי עור: 375-1,345 ש'

סאפארי, רח' דיזינגוף 147 ת"א. 03.5232036

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully