וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקן איידול

שני פישר

23.7.2007 / 14:29

קשה לחזות מה תהיה ההשפעה האופנתית של בקהאם על ארה"ב, אבל אחרי שמציצים בגיליון אוגוסט של מגזין W, קל להבין לאן הוא מכוון

דיוויד בקהאם, הכדורגלן הטווסי המוביל של ההיסטוריה, הוא ללא ספק אייקון האופנה הגברי המשפיע ביותר שידעו שנות האלפיים, מצד נציג ספורטיבי. הוא שהכניס לסקסואל את הקידומת "מטרו", וזכור לאורך השנים בשל החלפת תסרוקות בקצב יותר מהיר מנינט, אהבתו לקעקועים כאילו היה סולן להקת הבי-מטאל ועגיל היהלום הראוותני שמעולם לא היה למיקי בוגנים.

הוא לא רק מכתיב אופנה, הוא גם הופך את האופנה על פיה. סגנון הלבוש שלו תמיד רב-גוני ודואג להתחדש במהירות מסחררת, כשלרוב הוא נע על התפר בין הקז'ואל הנונשלנטי המונח בקפידה רבה על גופו הענוג, לבין חליפות שלושה חלקים מגונדרות עם שיק אירופאי קלאסי.

אין ספק שאמירתו האופנתית דרג"ב (דיוויד רוברט ג'וסף בקהאם) הילכה קסמים על הגברים באירופה ובמזרח התיכון, שראו בו ישות סטרייטית לחלוטין (כדורגלן, לא?) וגם ישות סטרייטית נעלה (כדורגלן מעולה, לא?). אפילו בארצנו יש המגיבים בישירין או בעקיפין לסגנונו של בקהאם. איציק זוהר גילה את אישיותו המטרו-סקסואלית בזכות אותו הכדורגלן האנגלי ובשילוב עם אופיו ועם סגנונו האישי הוביל לתת-ז'אנר בתרבות הלבוש הישראלית הנקראת ערסקסואל.

אולם קשה לחזות מה תהיה ההשפעה האופנתית של בקהאם על יבשת אמריקה. בקהאם עדיין לא הספיק להטביע את חותמו כפאשן-אייקון מאחוזת המיליונים שלו (22 מיליון ליתר דיוק) שבבברלי הילס, אבל נראה שבדיוק לשם הוא מכוון.

ויקטוריה ודיוויד בנפח מצוין

בניגוד לאייקונות האופנה הנשיות, לא קיים אייקון אופנתי גברי גדול כל כך ביבשת הרחוקה. נכון, יש את זמרי הראפ, ששומרים על המכנסיים שלהם משוחררים ועל הבלינג-בלינג מנצנץ לאורך השנים, אך הסגנון הנ"ל לא מתחדש יותר מדי.

גם כוכבי הוליווד לובשים תמיד את אותה החליפה הנכונה והמשעממת על השטיח האדום, עד שאפילו משטרת האופנה מעדיפה לתת להם ח"ח מנומסים בלבד. והנה מגיע בקהאם, ישות עם הרגלי לבוש לא צפויים בעליל ופריזורה שדואגת להשתדרג במהירות הממוצעת בהם גברי ארה"ב מחליפים גרביים, מצוייד באישה רעבה להחריד, שגם האמירה האופנתית שלה, מציבה רף חדש לכל הכוכבניות האמריקאיות.

כבר בתמונה שצולמה במסיבה פרטית שערך הסיינטלוג טום קרוז בביתו, בה נראים הזוג בקהאם בחברתם של קרוז ואשתו, קייטי הולמס ווויל וג'ידה סמית', זוהרים הזוג בקהאם ביחס לשאר. הוא בחליפה אפורה, כשמכנסיו בגזרה צמודה והז'קט בעל שני כפתורים בלבד ומצוייד בעניבה שחורה, דקה ועדכנית. ויקטוריה, עד לא מזמן שחורה ודקה בפני עצמה, הפכה לבלונדינית, עם שמלת מיני שחורה בנפח מצויין.

אם נשווה בין הבקהאמים לזוגות קרוז את סמית', אפשר לראות שטום נראה כרואה חשבון מדופלם ווויל כמי שמנסה להראות סרסורי ללא הצלחה מרובה. מהצד הנשי, קייטי נראית בשמלת סטרפלס אדומה כנערה מגודלת במיוחד בנשף הסיום של התיכון ואילו השמלה של ג'יידה, נראית כאילו נקנתה בחנות מזרח בקינג ג'ורג', בהשוואה לזו של ויקטוריה.

אינטימיות בפרהסיה?

אולי הזחיחות של העם האמריקאי תיעלם כשיבינו מה הם יכולים ללמוד מהזוג בקהאם. אני מהמרת שחצי מעלות הבית, כלומר 11 מיליון, הושקע במראות קיר מונומנטליות, הבילוי המועדף על הזוג בקהאם. מצד שני, האם ייתכן שמא הבחור שצירף בין ה"מטרו" ל"סקסואל" הוא אולי בכלל משהו-סקסואל אחר. חלק מחששותיי מעוגנות בגיליון אוגוסט של המגזין W, בו מתנוססים הבקהמים על השער, וכמו כן בסדרת צילומים במגזין, שם מדגמנים אינטימיות בפרהסיה, והרי אינטימיות בפרהסיה תמיד מעוררת חשד רציני, מה הם בעצם מנסים להוכיח?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully