וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזיקה היא החבר שלי

שני פישר

25.7.2007 / 13:10

קטלוג הקיץ של ענבל הופמן 'לדיקי דירט' הוא מחווה לעולם המוזיקה ולקשר שלו עם עיצוב - אופנה למי שג'וני מיטשל עושה לו נעים בבטן

כמו אופנה גם מוזיקה היא עניין של טעם והזיקה בין שתיהן אלא תמיד עולה בקנה אחד. אבל במקרה של קולקציית הקיץ של "דיקי דירט", שלובים השניים באופן הדוק. כל מי ש-bright eyes גורמים לו להתרוממות רוח וג'וני מיטשל עושה לו דגדוג בבטן, יעריך את המחווה המכובדת למוזיקה איכותית, שעשתה המעצבת ענבל הופמן למותג "דיקי דירט".

"הקולקציה הזאת מנסה למסור הלאה את מה שאני מרגישה כשאני שומעת שיר שאני אוהבת. אז ניסיתי לבודד את הטובים מביניהם, ולתפוס באיורים משהו מהמרקם הרגשי שלהם", כותבת הופמן בעמוד הראשון של הקטלוג.

אחרי שהגתה הופמן את הרעיון לחבר בין מוזיקה ואופנה, היא התחילה להאזין באובססיביות ובאינטנסיביות לשירים של מוזיקאים שהיא אוהבת במיוחד וללקט שורות שהפיחו בה השראה. השלב הבא היה ליצור הדפסים המשלבים בין המלל לבין איורים שונים פרי ידה. בחירת הבדים והצלבה ביניהם לבין ההדפסים והגזרות, באופן שיעבירו את רוח השיר. כך, לדוגמה, את השורות המדכדכות משהו של השירlove will tear us apart היא בחרה להעביר עם הדפס בו מופיעות שתי דמויות עגמומיות על רקע חולצות כחולות וחיוורות.

לעומת זאת, שורות מהשיר road to joy של bright eyes, זכו להדפס צוהל במיוחד על בד בצבע ירוק דשא. במקרה אחר היא רקמה על בד מילים משיר של להקת The ational והשאירה חוטים משוחררים. את הבד היא סרקה והתקבל הדפס שנראה כמו רקמה פרומה, כשהאלמנט העיצובי המשלים אותו בגופיה עצמה הוא רצועת בד המשתלשלת לאורך הגב.

הקולקציה כולה זכתה לשם music is my boy friend, שם של שיר של להקת the hidden cameras ו-"DICKY DIRT" (חולצה בשפה הקוקנית) כשמו כן הוא, היכל שמציע בגדים שלא מתיימרים להיות יותר מבסיסיים, אך מטופלים היטב ע"י כישוריה הגרפיים של הופמן. מאוקטובר 05 ניצבת החנות "דיקי דירט" ברחוב בר-כוכבא, אוף-דיזינגוף, כשזמן קצר לפני כן עסקה הופמן באיור עבור העיתונים "ידיעות אחרונות" ו"עכבר העיר", עם תעודת בוגרת לימודי עיצוב גרפי מחזור בבצלאל.

דרך חיבור מקצועי למעצב האופנה יוסף, שרכש ממנה ציורים שעדיין מעטרים את קירות חנותו והזמין ממנה הדפסים לקולקציות עבר שלו, היא נדבקה בחיידק האופנה. "כמו כל חיידק קטן, העניין הפך למחלה", היא מספרת, "הגעתי עם הידע שרכשתי במהלך 4 שנים בבצלאל, נעזרתי בתדמיתנים, למדתי לגזור, קניתי מכונת תפירה ב-400 ש' והעמסתי אותה על האופניים. כשיש לך ידיים טובות אז אתה יכול ללמוד לבד כל מה שצריך כדי להסתדר".

בקטלוג החדש של דיקי דירט מדגמנים, בין השאר, הזמרת אפרת גוש, השחקנית לירון וייסמן ובעלה, הבמאי יובל שפרמן ועוד רבים ויפים שפרצופיהם מוכרים בעיקר לתל אביבים. רוב הדוגמנים הגיעו מפה לאוזן, דרך חברים טובים, וכולם התגייסו בשמחה רבה, תוך כדי שהופמן דאגה לאספקת אוכל (אבטיח) ושתיה (אלכוהולית) כדי לשמור על מצב רוח מרומם. המשתתפים חולקו לזוגות, וכל זוג עטה על עצמו טופים בגזרה שונה אך עם הדפס זהה.

לא מפתיע שהופמן בחרה לבסס קולקציה שלמה על השילוב בין שני תחומי האמנות השונים: המוזיקה והאופנה. אמנם נושא זה "נטחן" לאורך השנים בקולקציות שונות של מעצבי אופנה, אך הופמן, לפני שהיא "מעצבת אופנה" או "חובבת מוזיקה", היא אמנית בנשמתה. האופן בו היא דואגת לתת משמעות ועומק לבגדים, שבקלות רבה יכולים להיות גם שטוחים לגמרי, הוא שהופך את נקודת ההתבוננות שלה למקורית ולמעניינת במיוחד.

"השאיפה הגדולה שלי היא לעשות קולקציות שלמות המתבססות על 'פרינט'", מספרת הופמן, "חשוב לי שיראו שהעבודה שלי היא לא דקורטיבית אלא קונספטואלית. שיבינו שאני באה מעולם של תוכן, שיחפשו את הנרטיב. ככל שיותר אנשים מתוודעים אלי ולמקום ממנו אני פועלת, כך אני מצליחה להגיע לרמת דיאלוג גבוהה יותר".

מחירים:
חולצות 100-250 ש'
מכנסיים 390-450 ש'

DICKY DIRT, רח' בר כוכבא 63, ת"א. 03.6209277

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully