וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיק-שיק

שני פישר

26.7.2007 / 6:50

קולקציית משקפי הגברים של קלוד סמואל, מוכיחה שכל מה שהעם היהודי צריך זה צרפתי אחד עם טעם טוב שיבהיר את המציאות המטושטשת

גם אם האינטלקט שניבט מפנים ממושקפים, הוא לפעמים סוג של אשליה אופטית, משקפיים בהחלט יכולים להעיד על אופיו המרכיב אותם, וזוהי בדיוק השקפת עולמו של קלוד סמואל, שהוציא לאחרונה קולקציית ביכורים יפהפיה של משקפי ראיה לגברים, המשלבת בין תפיסה עיצובית קלאסית לבין עכשוויות שיקית במיוחד.

סמואל, בן למשפחת אופטימטריסטים צרפתית ענפה, עלה ארצה לפני יותר משני עשורים והוא אופטימטריסט בכיר בבי"ח תל השומר. את רוב זמנו הוא מבלה בבוטיק המשקפיים הוותיק, שבבעלותו, ברח' דיזינגוף בת"א, שם אפשר למצוא זוגות ייחודים שליקט סמואל מרחבי העולם. לפני כחצי שנה הוא שיחרר קולקציית נשים ראשונה בעיצובו. כעת, באיחור לגמרי אופנתי, התפנה סמואל לעצב קולקציית משקפיים גם לגברים, שמוכיחה שכל מה שהעם היהודי צריך זה צרפתי אחד עם טעם טוב שיבהיר, בצורה כל כך אסתטית, את המציאות המטושטשת.

קולקציית הגברים של סמואל מאופיינת בקווים נקיים ברוח שנות הארבעים. משקפיו עשויים רק מחומרים טבעיים, כמו שריון צב או קרן באפלו, שאת ההשראות לעיצובם שאב מאוסף פרטי שנמצא ברשותו, המכיל מגוון משקפיים החל מהמאה ה-16 ועד היום.

היפים במשקפיו הם אלה עם חצאי המסגרת, שיכולים להחליף בקלות את המשקפיים בעלי המסגרות העבות והמלבניות שמוצו עד כלות בפקולטות לאמנויות ולמדעי הרוח ברחבי הארץ. דגמים מוצלחים נוספים, שנראה ששאבו את השראתם מסרטי "הארי פוטר", מציעים מסגרת אליפטית כמעט עגולה, למראה גיק-שיק משובח ביותר. יותר מהמסגרות השקופות והשחורות, מוצלחות המסגרות בגוונים החומים – כתומים, שמשוות מראה יותר ייחודי וגם "פותחות" ו"מאירות" את העיניים.

ילד פנימייה מסונוור

מן המשקפיים אפשר להתרשם באמצעות הקטלוג שהשיק סמואל ואשר צילם ינאי יחיאל. התמונות כולן הן צילומי פרוטרט של דוגמן אחד, שלבש על עצמו אישיות שונה בכל פריים, באמצעות תסרוקת ומשקפיים מתחלפים. "המשקפיים של קלוד הם בעיני הרבה מעבר לתכשיט או לקישוט", מספר יחיאל, "יש בהם אמירה מאוד גדולה. כשמצלמים קטלוג למשקפיים המשולב בבגדים, הבגדים עלולים לגנוב את תשומת הלב ולכן החלטנו שהפריט היחידי שיהיה על גופו של הדוגמן הוא המשקפיים, והתוצאה שהתקבלה היא שהמשקפיים אכן מחזיקות לוק שלם".

יחיאל ניסה להעביר בצילומים אווירה של בוקר, של "הנה, התעוררתי ואני כבר נראה יפה". הלוק של הדוגמן אכן מתאים והוא נראה כמו ילד פנימייה שמסתנוור מאור של בוקר שמבצבץ מהחלון.

ובכל זאת, על אף הקווים העיצוביים הגיאומטרים והפשוטים,
אלה משקפיים שלא יתאימו לכל אחד. המראה המוגמר בהחלט לא נחבא אל הכלים, מה גם שהמחיר אינו זול: 1,450 ש'.


קלוד סמואל. רח' דיזינגוף ,17 תל אביב, טל': .03-6208882

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully