וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחול עמוק

לירוי שופן

30.7.2007 / 23:17

השמועות על מותו היו מוקדמות - לירוי שופן עם כללים לרכישת ג'ינס אמיתי ו-5 דגמי זהב שיחזיקו לכל גבר את הארון לכמה שנים

למרות השמועות שהכריזו על מותו של הג'ינס, זהו כנראה הפריט האולטימטיבי בארון הבגדים הגברי. הוא ישרוד לנצח ותכונות הפניקס שלו ממציאות את עצמו מחדש, בכל פעם שנדמה שהגיע לגבול קצה היכולת.

לעומת כל פריט לבוש אחר, ג'ינס טוב הוא היחיד שיכול להחזיק הופעה שלמה "על רגליה" ולכפר על הימצאותם של פריטים רעים. אם תשכילו לבחור את הג'ינסים שלכם בחוכמה, תמצאו שלא תזדקקו ליותר מ 4-5 זוגות בארון. ג'ינס הוא בעצם אחד הפריטים הבודדים בארון שלכם, שבגלל תכונות "העל טרנדיות" שלו, עשוי להיות אקט של ביטוי עצמי.

לפני הכל, חשוב לזכור: לא מדובר במחיר, לא בשפשוף וגם לא בצבע, אלא בגזרה. הגזרה היא זו שקובעת הכל, איך הג'ינס יונח עליכם, איך תראו בו כשאתם זזים והאם יהיה לכם בכלל נוח. נכון שלא כל גזרה מתאימה לכל אחד, אך מבחינה אובייקטיבית יש מעצבים שעושים את העבודה שלהם כמו שצריך, ולכן בדרך כלל ניתן למצוא התאמה טובה לרוב הגברים, לעומת אחרים שמייצרים גזרות שכל קשר בינן לבין הגוף האנושי הוא מקרי בהחלט.

כלל הזהב השני הוא האיכות, ויחד איתו מגיעות גם הבשורות הפחות טובות: על איכות משלמים. באופן כללי, חומרי גלם זולים ותפירה רעה לא יעשו טוב לשום זוג ג'ינס. הבשורות הטובות, לעומת זאת, הן שזוג ג'ינס שעשוי היטב יאריך ימים, ישרוד היטב מכות וכביסות שייפלו עליו ופשוט יראה יותר טוב.

לא צריך לקנות ג'ינס באלפי שקלים, אבל כן עדיף פריט אחד טוב, שעולה יותר מ-2-3 זוגות פחות איכותיים. כמו שכבר אמרנו – בבחירה הנכונה 4-5 ג'ינסים בארון יעשו לכם יותר טוב מ-20 ואפילו יעלו בסך הכל, פחות.

אחרי שני חוקי הבסיס אפשר לעבור למכנסיים עצמם. חלק גדול מהם לא ניתן להשיג עדיין בארץ, אבל ניתן לאתר אותם בקלות, בשיטוט בכל עיר גדולה בחו"ל.

הבלתי מעורערים – Jeans brut Dior Homme

בפסגה ניצבים מכנסי הג'ינס הלא (!) זולים של דיור לגברים, אך יודעי דבר יכולים להעיד כי יש בכוחם לעשות נס קטן בכל פעם שהם נלבשים. מדובר במכנס הג'ינס הבסיסי ביותר בקולקציה Jeans brut Dior Homme (שהוא גם פריט קבוע ולא עונתי), בצבע כחול כהה ועז, עם גזרה מעט גבוהה ורגל ישרה, שהיא פשוט מושלמת וחפה מכל מיני שטויות כמו שפשופים או לוגואים כעורים.

הג'ינס עצמו מגיע בשתי גזרות עקרוניות – 19 ו-21, כשכל אחד מהמספרים מסמל רוחב שונה לפתח הרגל. המלצתי היא, למרות הטרנד הסקיני המולך, ללכת על ה-21, עם רגל מספיק צרה, כדי לספק לכם ג'ינס טרנדי, עשוי דנים יפני ותפירה איטלקית שישרוד אצלכם לפחות כמה שנים טובות. אז אם ללכת על קניית ג'ינס אחד בשנה, אין ספק שזהו הג'ינס הזה.

מחיר: 225 דולר

הצרפתיים האינטלקטואלים – APC new standard jeans

המותג הצרפתי APC, מתחיל לכבוש לאט לאט מקומות מעוצבים ברחבי הגלובוס (מזל טוב לחנות החדשה בל"א!). הג'ינס הראשוני של המותג, new standard, מציג גזרה קלאסית, עם וריאציות של צבעים (גם בדנים וגם בקורדורוי) שהופכות אותו למעניין. אל תחפשו גזרות נמוכות או קרעים, אלא עיבודים מתוחכמים ועדינים של שטיפות, שבשילוב הגזרה המשופשפת, יעניקו לכם ג'ינס שיהפוך לפריט קז'ואל מנצח, בניחוח צרפתי מענג. לחורף הקרוב הם משיקים את הג'ינס בבד כותנה מעורב בקשמיר (במחיר מבהיל של כ-250 יורו!), שהופך את המכנס לכל כך נעים.

מחיר: 130 אירו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אהובי הישראלים – Safado Diesel

אין ספק שלפחות בארץ דיזל מחזיקה בתואר מותג הדנים הנכסף ביותר. מסיבות ברורות ופחות ברורות, נדמה שכולם כאן עורגים אל זוג מכנסיים של המותג, רק חבל שלעיתים קרובות נזנחים הזוגות המעניינים לטובת גזרות מסחריות יותר.

לעשות ג'ינסים הם יודעים האיטלקים האלו, וגם לא חוסכים בחומרים טובים ובתפירה שנשארת כמעט תמיד בגבולות איטליה, עם פיקוח טוב על הייצור. העניין הוא שלעיתים הג'ינסים שלהם מגובבים ביותר מידי אלמנטים, שכדאי לזנוח. הגזרה שהכי כדאי להתמקד בה היא 'סאפאדו' safado - צרה, עם מותן נמוך, בצבעים כהים (נו טוב, גם המשפשפים בסדר).
מחיר: החל מ-160 דולר (לפי סוג השפשוף)

האמריקאים שכמעט נשכחו – Levi's 511

כמה חבל שהשם ליוויס מעורר ברוב צרכני הג'ינס הישראליים פלשבקים הזויים מהתיכון. מדובר באחת החברות שעושה את הג'ינסים הטובים שאפשר למצוא, במחירים נוחים מאוד.

לא מזמן השיקה החברה בקולקציה האמריקאית שלה את גזרת 511, שהיא אינטרפטציה צרה יותר ל-501 הקלאסיים. כמובן שצר במונחים אמריקאיים הוא פחות צר ממה שאנו רגילים, ולכן למרות התווית skinny, אנו מקבלים ג'ינס נוח מאוד, עם גזרת רגל ישרה, שיושב על המותניים, בתוספת גימורים עדינים.

זוהי גזרה מנצחת במחיר מעולה: 54-68 דולר

האנדרדוג – J. Lindeberg

בלינדברג אנו נפרדים מג'ינסים בעלי זהות קלאסית ועוברים למשהו קצת יותר רדיקלי. ג'ון לינדברג הוא מעצב שבדי, שהפריד לאחרונה את קו הדנים שלו מן הקולקציה העיקרית ויצר את Johan, שהיא קולקציית ג'ינס חדשה ומשובחת.

המעצב זוכה בצדק להצלחה עצומה ביפן וארה"ב ולא מזמן אפילו קיבל את תואר המעצב השבדי המשפיע בעולם. קולקציית הג'ינסים שלו מושפעת באופן ישיר מעולם הרוק אנד רול, ולכן כבר לפני מספר שנים נצפו אצלו ג'ינסים הדוקים עד להתפקע, נרטיב ששולט בקולקציה עד עצם היום הזה.

למרות שיש המסתייגים מג'ינסים כל כך צרים, אין ספק שהוא אחד המעצבים שעושה את העבודה הטובה ביותר, הרבה לפני שזה הפך להיות פריט נדוש כל כך. אין צורך ללכת דווקא לגזרות ההדוקות ביותר כמו kirk, אפשר להסתפק בגזרת ted שלא תימאס עליכם במהרה.

קשת הצבעים נעה בין אפור מתכתי (שהוא הצבע המוצלח בקולקציה) ועד לכחול משופשף.

מחיר: 155 דולר ומעלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully