וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטרו פאנק

נרי אבידן-סלע

3.8.2007 / 11:15

אילה מרומי, מעצבת המותג GUSTA, מספרת על מראה האייטיז-רוק בקולקציית הקיץ ועל השקת ליין אורגני מסתורי

די נדיר להיות עדים לתהליך התפתחותו והתמקצעותו של מעצב. לשם כך דרוש, לפני הכל, הרבה מזל. ברוב המקרים יוצא להכיר מעצב כשהוא כבר מבוסס ומוכר דיו, וההתפתחויות מינימליות או תלויות טרנדים במידה כזו שקשה לעמוד על טיבן.

שנית, דרוש לשם כך מעצב שפתוח ומוכן להתפתח ולגדול. במקרה זה מדובר במעצבת: אילה מרומי, בעלת המותג GUSTA. את מרומי (או ליתר דיוק, את עיצוביה) הכרנו כששלחה אלינו את הקולקציה הראשונה של המותג, בקיץ שעבר. מאז הספקנו לעקוב גם אחר קולקציית החורף שלה ופתיחת חנות הבית למותג בדיזנגוף. אבל כשקיבלנו את צילומי קולקציית הקיץ, כבר היה ברור שעלינו עוד מדרגה.

בקולקציה הראשונה שלה ניסחה מרומי את סגנונה כ"בגדים פשוטים ומינימליסטיים יחסית, אך מעוצבים בטוויסטים טרנדיים". בקולקציה השנייה היא הצביעה על הסרט האייטיזי "פלאשדאנס" כמקור השראה ופתחה צוהר לעולם חדש ומודע לאיכות הסביבה עם קולקציה מכותנה אורגנית "ללא ריסוס או תהליכים כימיים" ו"הדפסים בנושא החקלאות האורגנית מול החקלאות הלא אורגנית".

העונה, לשם שינוי, היה קשה לדובב אותה. מצד אחד זה מובן - התמונות אכן מדברות בעד עצמן, והבחורה באמת עסוקה (ייצור קולקציה רגילה, קולקציה אורגנית וניהול חנות בטח לא משאיר הרבה זמן לקשקושים). מצד שני, מה נכתוב אם כל המעצבים יסרבו לזיין את השכל - רק את המחשבות שלנו?

אחרי לחץ פיזי מתון הצלחנו לשחרר ממרומי את ההצהרה הבאה: "ההשראה לצילומי הקטלוג הוא צילום של להקת אלקטרו פאנק לונדונית שנתקלתי בו בשיטוטי ברשת". אכן, מראה האייטיז-רוק, שתמיד בלט אצל מרומי, השתדרג, התמקצע והשתייף לכדי יצירת מלבושים שמככבים בוודאי בפנטזיות של ג'ולייט לואיס. "ניסיתי ליצור מראה שהוא טרנדי ומאופק בעת ובעונה אחת. הקולקציה היא בעצם המשך אבולוציוני של הקו העיצובי שלי, שהמוטו שלו הוא מינימליזם מחוספס", היא אומרת.

יכול להיות שגם פתיחת החנות תרמה להתפתחות המואצת של מרומי כמעצבת. "אני כבר יותר מחצי שנה בחנות, והצעד הזה היה ממש מתבקש", היא מסבירה. "אני מרגישה איך מיום ליום אני מרחיבה את מעגל הלקוחות שלי. גם לקוחות שהכירו את GUSTA מחנויות המעצבים שמחות לגלות את המקור, והאמת היא שהאינטראקציה עם הלקוחות מפרה ומעניינת".

הנושא היחיד שעליו היא בכל זאת מסרבת לדבר הוא הקולקציה האורגנית, Organic Addiction, שמגיעה לחנות בימים אלה ממש. "אני לא יכולה עדיין להרחיב עליה", היא מתעקשת. "אני רק יכולה לספר שהגרפיקאי Jewboy מעורב בתהליך העיצוב שלה". ובכן, כנראה תצטרכו להגיע לחנות בעצמכן ולבדוק את התוצאות. ואגב, קולקציית הקיץ הרגילה (כלומר, לא האורגנית) נמכרת עתה במחירי סוף עונה - עד 50 אחוז הנחה.

GUSTA. ז'בוטינסקי 19 (פינת דיזנגוף). טל' 3230038~077. פתוח: א'-ה' 10:00-20:00, ו' 10:00-15:30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully