וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוט קולטור

רועי ירושלמי

7.8.2007 / 11:57

מה כל כך מיוחד בנעל הזו, שמגיעה עם קופסה בצורת משושה, על מצע פרקט מעץ אדר, ארוזה ב-4 ניירות עטיפה שונים ועולה 3,010.98 ש'?

ב-Y3, חברת האופנה המשותפת למעצב האופנה היפני יוז'י ימאמוטו ולאדידס, החליטו להנציח את יובל הכסף של גדול מועדוני הבריטפופ מהאייטיז והלאה, ה-"הסיינדה". במשך שנות פעילותו (1982-1997) היה המועדון ממנצ'סטר, בבעלותם החלקית של חברי להקת "ניו אורדר", חלוץ תרבותי של ההתרחשות המוזיקלית באירופה והיהלום בכתר של "מ?דצ'סטר", הכינוי שדבק אז בעיר בזכות סצנת חיי הלילה העירונית.

סיפורו של המועדון, שכבר הונצח בסרטו של מייקל וינטרבוטום מ-2001, "אנשי המסיבות", מועלה כעת גם על נ?ס אופנתי. Y3 השיקו דגם נעליים ייחודי לעניין, בעיצובם של יוז'י יממוטו יחד עם בסיסט להקת ניו אורדר וג'וי דיוויז'ן פיטר קוק, ארכיטקט המועדון, בן קלי ומעצב חברת התקליטים "פקטורי רקורדס", פיטר סוויל.

ה"הסיינדה" החל את דרכו כמרכז ואבן שואבת להרכבי ניו וייב כדוגמת ה"ניו-אורדר", "הליגה האנושית" ואחרים. במחצית השנייה של שנות השמונים, החלה לצמוח במקום סצנת ההאוס האירופאית, שגרירות ראשונה ויחידה של הז'אנר המתקדם מחוץ למכורתו האמריקאית, דטרויט. גם קונספט מסיבות ההאוס הקיציות בלוקיישן אקזוטי, נולד כאן והחל מ-1988 קפץ המועדון מדי קיץ לאי איביזה, בצעד חסר תקדים בחלוציותו (טיסות לא היו אמצעי תחבורה זול במיוחד בזמנו, במיוחד לקבוצות של צעירים מופרעים ממרכז אנגליה).

הפרק המהפכני של המועדון נחתם בעלייתו של הבריטפופ וטה-"סטון רוזס", שהחלו את קריירתם החלוצית וקצרת המועד ב?מקום, יחד עם שלל הרכבים נוספים.

נדמה שכגודל הסיפור, כך גדול הטררם העיצובי, שכן מעטים הם זוגות הנעליים, שבעטיפתם ובעיצובם הושקע מאמץ גדול כל כך כמו בדגם ה"אדידס הסיינדה". שיא הדוואין בנעלי הספורט האפורות הללו, מתגלם בעובדה, שהפסים הצהובים והשרוכים מסמלים את פסי התחימה הניאוניים שהיו במועדון והנעליים ארוזות בקופסה בצורת משושה, שתחתיתה עשויה פרקט מעץ אדר, זהה לזה של רחבת הריקודים ב"הסיינדה".

בנוסף, עטופות הנעליים בארבעה ניירות עטיפה שונים, כשכל אחד מהם מנציח שלב שונה של המועדון - אחד מתאר את תוכנית ההקמה של המועדון, בשתיים אחרות מופיעות תמונות מימי הזוהר שלו וברביעי מצולמות חורבותיו. לכל העסק מצורף גם די.וי.די מפונפן, המספר באריכות את סיפורן של הנעליים ואת סיפורו של המועדון.

250 זוגות בלבד מוצעים מהדגם הזה והם נמכרים במנצ'סטר, ניו יורק ולונדון. תג המחיר, כראוי למוצר הנמנה על מהדורה מצומצמת, עומד על 345 ליש"ט, ובעברית - 3,010.98 ש'. אנחנו, חרוצים שכמותנו, מצאנו עבור בר המזל שהתברך בזוג רגליים במידה 43, דגם חדש ולא משומש, המוצע באיי ביי ברבע מחיר. ועדיין, נדמה שהזכות לנעול את ה-"אדידס הסיינדה" שמורה לפאנטים ז'אנריים בלבד.

הן ללא ספק מפריטי האופנה המרגשים ביותר שהוציאה אדידס בשנה האחרונה. רק פעם בירח כחול מגיע פריט שובב וממזר שכזה, שמצליח לשבות את העין ולהזכיר לנו, אספני הסניקרס, האימלדות-מרקוסים של גיבוב הפלסטיק-עור החינני הזה, למה אנחנו שקועים כל כך עמוק בבוץ ובתשלומים אינסופיים בכרטיס האשראי לזכותם של "נייקי", "אוניצוקה טייגר" ו-"אדידס".

חובבי המהדורות המוגבלות מוזמנים לתת מבט גם על שני דגמי פייזלי של אדידס אוריג'ינלס, שדווקא כן אפשר למצוא בארץ: 10 יחידות מכל דגם.
מחיר: 499 ש' לדגם הנמוך
549 ש' לדגם הגבוה
להשיג בחנות הדגל של המותג בתל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully