וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתרגם המחשבות

מיכל צדיקי

7.8.2007 / 17:55

המעצב קני שנדרופי עוסק בשאלת הזהות ומחיקת האישיות של הפרט בחברה מערבית מהירה, בקולקציית טישרטס חדשה

קני שנדורפי, מעצב טישרטס יומיומיות עם מסר אידאולוגי לחיים, עומד מאחורי המותג "קונטרסט", שקם ב-2003, שמטרתו "ליצור עיצובים של אינדיבידואליות, אנשים, הסביבה שלהם והמרחב", לפי דבריו של קני.

שנדורפי, 26, נולד בווינה, למד בלונדון וכרגע חי בת"א, מסביר שהרעיון מאחורי המותג הוא לתת מענה לשאיפה לאינדיבידואליות ונבדלות בחברה המנוכרת של ימינו. "קונטרסט" למעשה בא להדגים כיצד אישיות ורגשות יכולים להתפרש בצורות שונות, כאשר הייחודיות של העיצובים ממחישים לא רק את הצורך להיות שונה, אלא גם מקורי ואמיתי.

רוב העיצובים הגרפיים שמתנוססים על החולצות הם פרי מחשבתו של שנדורפי, וחלקם משקפים מצבי רוח או תחושות. מאחר והעיצובים לא משקפים אינטרסים מסחריים, אלא מביאים לידי ביטוי צדדים אישיים של שנדורפי, הם לא מושפעים מטרנדים חולפים. המכנה המשותף לכל החולצות הוא שאת כולן היה רוצה שנדורפי ללבוש או לראות אנשים אחרים לובשים. "אחת התחושות היותר טובות מבחינתי היא לראות מישהו ברחוב לובש את אחת החולצות שאני עיצבתי", הוא אומר.

אחד ההדפסים הבולטים, הוא זה של קווי מתאר של פנים. שמתקשר לשאלת הזהות, מחיקת האישיות של הפרט והשארתו רק עם קווי מתאר כלליים. הדפס נוסף שעוסק בשאלת הזהות הוא "BackSide": הרעיון הוא לצלם אנשים מאחור על מנת לא להראות את פרצופם, אלא רק את הצל שלהם ואת קווי המתאר של גופם.

ציפור על אנטנה

ההדפס "Birdland" הוא תוצר של דיכאון פוסט-פרידה שחווה שנדורפי: ההדפס, ציפור יושבת על אנטנה. מבחינתו, הציפור הבודדה הזדהתה עם מצבו וחלקה איתו את מצב הרוח העגמומי. את השמש/ירח הוסיף שנדורפי בכדי להעניק להדפס נופך רומנטי ומהורהר.

"Lost Inside" הוא אחד ההדפסים היחידים שלמעשה מורכבים מטקסט ולא מציור. הרעיון של "איבוד פנימי" מייצג משהו פרדוקסלי, אך עם זאת "אנחנו מרגישים לעיתים תכופות אבודים בתוך הסביבה שלנו", מסביר שנדורפי.


החולצות של "קונטרסט" נמכרות במדינות רבות מלבד ישראל, ביניהן: אוסטריה, גרמניה, ספרד, איטליה, אנגליה, שוויץ, פורטוגל, צרפת ויפן. שנדורפי מגדיר את קהל היעד של "קונטרסט" כ"אינדיבידואלים צעירים, תוססים ובעלי מודעות אופנתית", שכל אחד מהם מחזיק באספקט אחר של תרבות הרחוב, וביחד יוצרים את אופנת הרחוב החדשה.

מחיר טישרט או גופייה: 120-190 ש'
מידות: נשים xs-l גברים s-xl



להשיג ב-Block 190, רח' דיזינגוף 190 ת"א; Heavens, רח' שנקין 58, ת"א; ענת מיקולינסקי, רח' דיזינגוף 127 ת"א; קניון רמת-אביב, רמת אביב; Retro, רח' קינג ג'ורג' 30 ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully