וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות של טשטוש בדפוס

שני פישר

11.8.2007 / 9:48

שני פישר ישבה על כוס קפה עם המעצבת עידית ברק וביררה למה כל התמונות בקטלוג החדש של דליקטסן יצאו מטושטשות

מעצבת האופנה עידית ברק ל"דליקטסן" ואני, מבקשות למצוא לעצמנו שולחן בבית הקפה הסמוך לחנותה אשר בגן החשמל, כדי לשבת ולדבר על החיים ועל בגדים.

עידית הגיעה מתוסכלת מפגישה עם תופר שאינו יודע לתפור לשביעות רצונה, איזור העישון הממוזג בתפוסה מלאה ולכן אנו יוצאות לתת בניקוטין, כשהשמש הקיצית קופחת על ראשינו. אולם, די מהר מתברר שהקפה השכונתי הוא כנראה הפינה ההומה ביותר בעולם. מצד אחד ניגשת סהרורית לבקש שיחה מהנייד שלנו, מצד שני מגיחה משום מקום צלמת האופנה שרון דרעי, שבדיוק חוגגת יומולדת ונהג אופניים נטול שיניים מקלל איש במכונית ירוקה.

פתאום אפשר להבין כמה רבה השפעתה של אי השפיות על היצירתיות, וכיצד הסביבה המגוונת הזאת הולידה כל כך הרבה צבע בקולקצית הקיץ של "דליקסטן".

עידית ברק, 32, נשואה ומתגוררת בתל אביב, פתחה את המותג "דליקטסן" ביום בו שבה ארצה מניו יורק, לפני חמש שנים.

מתי נדבק בך חיידק העיצוב?

"למדתי במגמת תיאטרון בתיכון "תלמה ילין", ובכיתה י"א השתתפתי לבחוג "עיצוב תלבושות תיאטרון". בסיומו הבנתי שהמקום שלי הוא מאחורי הקלעים, ויתרתי על החלום להיות שחקנית ונהייתי האסיסטנטית של המורה שלי".

כשסיימה את השירות הצבאי, החליטה ברק ללמוד עיצוב תלבושות תיאטרון. כשהגיעה לניו יורק לטיול אחרי צבא, התארכה השהות שלה שם בשבע שנים, במסגרתם למדה עיצוב אופנה בבית הספר FIT ולאחר מכן עבדה במספר בתי אופנה והכינה את הקרקע למותג כחול-לבן משלה.

כבר ארבע שנים שהחנות הקטנה והיפה "דליקטסן" עומדת בפתח גן החשמל, ולאחרונה זכתה להופיע בספר של מגזין העיצוב FRAME, לצד חנויות כמו פראדה ומיסוני.

למה החלטת בסוף ללמוד עיצוב אופנה ולא עיצוב תלבושות לתיאטרון?

"בניו יורק פתאום הבנתי שלעצב בגדים לאנשים זה יותר מאתגר מלעצב לדמויות. בתיאטרון אתה מוכתב מראש בעוד שבאופנה אתה מעדן את הקונספטים שלך כדי ליצור מוצר שהוא גם כלי ביטוי וגם לביש, וזאת הגאונות האמיתית."

שם קולקציית הקיץ של דליקטסן, "MOIRE", הוא מילה בצרפתית הבאה לתאר טעות של טשטוש בדפוס מצד אחד, וטכניקת שזירה יוקרתית בטקסטיל היוצרת תנועה תזזית או גלית מהצד השני. בקולקציה וגם בקטלוג ניגשת ברק לבדוק את השאלה מה "נכון" ומה "לא נכון" באפקט ה'מוארה' ואם בכלל יש דבר כזה, כשבקטלוג מטושטש, בכל סט, איזור אחר בתמונה.

לא מפתיע שהפעם ניגשה ברק לחקור מושג כמו ה'מוארה' שכן, חקירתה המתמדת ניכרת בכל אחד מעיצוביה. ברק משתמשת בבדים איטלקיים ושומרת על גזרות נשיות ומחמיאות, ובו זמנית לוקחת את המרכיבים שהופכים בגד ל"נורמלי" ומשחקת איתם בעדינות, כשהתוצאה המתקבלת היא גם אלגנטית ולבישה וגם לא שגרתית.

כך, אפשר למצוא בקולקציה שמלת בגזרת חולצה, כשהיא נאמנה לקווי המתאר של הגוף והכפתורים לאורכה הופכים בהדרגה מקטנים לגדולים מכיוון הצווארון ומטה. ישנה חולצת פולו שם "רון" (ע"ש בעלה) שבה הצווארון מסובב והכפתורים אלכסוניים. חולצה נוספת היא דו-צווארונית, המעוצבת בקווים של חולצת כפתורים קלאסית. ישנו זוג מכנסיים אחד, שבעזרת שני כפתורים מאפשר שתי וריאציות ללבישה: כמכנסיים ארוכים וכמכנסיי ברך.

שכבתה העליונה של חצאית ה-peek a boo עשויה מבדים קשיחים בצבעים קלאסיים ומבעד לתיפורים מיוחדים "צצים", בעת תנועה, בדים דקים בצבעים קיציים. בנוסף, אוהבת ברק לשחק עם תיפורים אלגנטיים על בדי כותנה, ותיפורים פשוטים על בדים יוקרתיים.

מלבד קולקציית הקיץ של דליקטסן, שנמכרת כעת במחירים שווים ביותר, אפשר למצוא בחנות גם תיקי וינטג' של המותג האמריקאי HOBO, תכשיטים של צורפת ישראלית בשם מירה מורי ותכשיטים שיובאו מצרפת ע"י מיכל וינקלר.

מחירי סוף עונה: 150-350 ש'

'דליקטסן', רח' ברזילי 4, טל' 03.5602297

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully