וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשליה של גובה

לרה רוטר

14.8.2007 / 15:49

בלילה אפשר לראות דרך החלונות את מסלולו של הירח, ביום אפשר להירגע עם הים - השיפוץ שעבר בית "דרך הגוף" ביפו

לפני כ-10 שנים, הגיעה האדריכלית סיגל שכטר אל בניין נטוש ביפו שנרכש ע"י מכר שלה, אדריכל מריאן שוויצר. עיניה של סיגל לא חשכו למרות ענפי ההרדופים שהסתננו דרך פתחי החלונות הפרוצים, היא גם לא הסתנוורה גם משרידי המדורות שהודלקו בהחלל ע"י מי יודע מי והיא בהחלט לא נבהלה מהעובדה הפשוטה שהמבנה עומד לקרוס בכל רגע. לעומת כל אלה, עמד לצידה ביטחון מאוד חזק, שעזר לה מיד לראות את הפוטנציאל הגלום בבית הלא גדול הזה.

מדובר בחלל של כ-70 מ"ר, אשר גובה תקרותיו הינו הגובה האופייני לבתים הישנים ביפו ומגיע לכ-4 מ'. היום, כשנכנסים לאותו הבית, נדמה שהחלל גדול בהרבה, אבל זו רק אשליה שנוצרה עקב תכנון ומיצוי מאוד נכון של החלל. מכיוון ששוויצר החליט לפני כ-7 שנים להמיר את עיסוקו והחל לטפל בשיטת ה"איורוודה", הוחלט להפוך את הבית למקום טיפולים.

"הדבר הראשון שעשינו היה לתמוך את הקירות שהיו רעועים. אח"כ יצקנו גגות, כי מסתבר שהבית עמד שנים כשחלקו העליון הם השמים הגדולים בלבד. מכיוון שהמבנה עומד על גבעה, החלטנו לחפור באדמה על מנת לאפשר חלוקה פנימית של החלל, שתכלול גם גלריה. הגלריה יושבת על תקרת המטבח, הול הכניסה ואחד מחדרי הטיפולים. היא ממוקמת לצד חלל הסלון שתקרתו נשארה בגובה המקורי ושניהם ביחד יוצרים את אשליית הגובה בבית. מכיוון שהגלריה נמוכה יותר והסלון גבוה, נדמה למי שנכנס לבית שהתקרה בסלון היא גבוה באופן מיוחד והיא לא". מספרת שכטר.

דקורציה באריזה קשיחה

שכטר עוסקת בתחום האדריכלות והעיצוב מזה 20 שנה. את אות העיצוב 2005 קבלה על עיצוב חלל המספרה "יהודה" ברח' אחד העם 89. היא בוגרת המגמה לאדריכלות פנים במכון הטכנולוגי בחולון ומאז סיימה את לימודיה, עוסקת כעצמאית בתחום.

"כאשר עיצבת את הבית, עמדו לפני מספר מטרות. האחת היתה באמת לנסות לקחת מבנה קטן יחסית ולתת אשליה של גודל בעזרת הגובה. מיקום חלונות הבית מתוכנן בקפידה ע"י חישובים מתמטיים כי מטרה נוספת שלי היתה ליצור אווירה של שקט. בלילה, אפשר לראות דרך חלונות הבית את מסלולו של הירח. לאחר שעיצבתי את האריזה הקשיחה, פניתי לעניין הדקורציה.

באחד החיפושים שלי אחר אריחים ומרצפות, עברתי ברח' הרצל בחנות של גלוקסא. שם נתקלתי בבלטות האלה. שאלתי עליהן. גלוקסא הרים אלי עין חשדנית, כי מסתבר שהבלטות עוצבו ע"י סבא שלו שחשק לעצב מרצפות בצבעים של קפה וחלב. מאז שעיצב אותן הן שוכבות בחנות ולא זכו לשום התעניינות. אני נדלקתי עליהן וריצפתי את רצפת הסלון בעזרתן. אפשר להגיד שמהן התחיל כל עיצוב פנים הבית, כי זו ריצפה שיש לה נוכחות ואמירה רבת משקל, אי אפשר להתעלם ממנה".

"מסגרות החלונות נצבעו בחום כהה בהשראת הרצפה וגם שאר הצבעים בבית הושפעו ממנה. מטרה נוספת שהיתה לי היא שהבית יתאים למריאן, ללקוח שהולך לגור בו. מכיוון שהכרתי את מריאן הכרות טובה היה לי קל לדעת מה יתאים לו".

כיום המבנה המשופץ הוא בית חם ל"דרך הגוף, חוויה מתקנת". הוא כולל 3 חדרי טיפולים המאוישים ע"י מריאן עצמו, ע"י זוגתו נטע גולן-שוויצר וע"י צוות מטפלות מוסמכות העובדות בשיטות עיסוי נוספות. מביקור קצר בבית יצאתי כשנחיריי רוויים בריח שמנים לימוניים ונפשי שקטה. הים הנשקף מהגג, השקט וכמובן העיצוב הצליחו לעשות לי את זה.

דרך הגוף, חוויה מתקנת- רח' מנוחה 3 יפו. את הטיפולים יש לתאם מראש בטל': 03-5084568

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully