וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיכולוגיה של כפות רגליים

לרה רוטר

15.8.2007 / 0:07

היא לא מפחדת מהגברים של התעשייה וגם לא מטיפוסים שליליים שאומרים לה "לא" - מיכל מילר מעצבת נעליים

מיכל מילר סיימה את לימודיה בבית הספר לעיצוב הנעליים "אקילס", יחד עם עוד תשע תלמידות, ביניהן נטע גרציאני (עליה כתבנו במדור לפני מס' שבועות), כמה אמהות שפנו ללימודי עיצוב הנעליים בתור תחביב ועוד סטודנטיות בודדות שייתכן והן עדיין שוקדות על בניית קולקציה. "לכל אחד יש קצב אחר", אומרת מילר בצניעות, "אני פשוט הרגשתי שאני מוכרחה לייצר קולקציה. עבדתי כחצי שנה בקסטרו בתפקיד טכני, בו פקחתי על כל תהליך ייצור הנעליים שלהם בסין. זה היה תפקיד שלא היה בו מקום ליצירתיות, אמנם למדתי מזה המון על עבודה בצורה מסחרית, על ייצור גזרות נכונות, על ההעדפות של נשות ישראל בנעליים ועל גזרות שקל יותר למכור, אבל הרגשתי שאני חייבת כבר לייצר משהו משלי. חוץ מזה שהיה חסר לי המגע עם העורות, המתיחה על האימום והמשחק עם הדגמים".

מילר, בהתאם לאישיותה, עובדת בעיקר בדיגום על גבי האימום. "דיגום חופשי לא מתאים לאופי שלי. אני פרפקציוניסטית שאוהבת להישאר נאמנה למסגרת. הדיגום על האימום מונע הפתעות, זהו תהליך שמבטיח שהנעל תשב בצורה הנכונה ביותר על הרגל". היא מסבירה. אך בכל זאת, הצצה קטנה בדגמי קולקציית החורף, שעליה היא עובדת כעת, מגלה שפה ושם, לאחר שצורת הנעל מגיעה למיצוייה, מילר לא חוששת להוסיף אלמנטים שהם דווקא כן תוצאה של דיגום חופשי. כך, למשל קיבלה נעל סירה בצבע בורדו, תוספת הדומה לעלי כותרת, בפתחה הקדמי העליון,.

"בעיצוב אני מושפעת בעיקר מצורות", היא מספרת, "כל מה שאני רואה סביבי, בניינים, פרחים ואפילו שקית ניילון מקומטת על הרצפה, מתורגם אצלי לצורות גיאומטריות. הקולקציה הנוכחית הושפעה מצורות של עולם הטבע בכלל ומצורות של פרחים בפרט". ואכן שני דגמי נעלי הסירה שעיצבה מילר לקיץ, עשויים משתי יריעות עור בצבעים שונים, היוצרות אשליה כאילו היו כרוכות זו על גבי זו בצורה א-סימטרית אך מאוד מדויקת. הצורות הן מעוגלות והצבעים צבעי קיץ. "קולקציית החורף הולכת להיות הרבה פחות צבעונית", מגלה מילר ומוסיפה שהיא מתכננת הפעם להוציא כעשרה דגמים לשוק. מקולקציית הקיץ ייצרה מילר 100 זוגות נעליים והמספר כולל את כל הצבעים וכל המידות, כך שבהחלט אפשר לקטלג אותן בקטגוריית ה- one of a kind.

"תעשיית הנעליים היא כזו שקשה מאוד לחדור אליה, בעיקר לנשים. צריך המון בטחון במה שאת עושה כי היצרנים שאיתם אנו עובדות תמיד מוצאים הערות בסגנון 'זה לא ילך', 'זה בלתי אפשרי לייצר' ואת צריכה לדעת שמה שאת רוצה הוא נכון ולהיות בטוחה בזה. מעבר לזה, זו תעשייה שנשלטת ברובה ע"י גברים. אני לא נתקלתי ביצרניות נעליים. היצרנים הם בעיקר בני הדור הישן, שעובדים כבר שנים בייצור או מיני יצרנים צעירים יותר שגם הם כולם גברים. מהבחינה הזו, אני חושבת שאנחנו, המעצבות הצעירות צריכות להודות לדור שלפנינו על שסלל לנו את הדרך. היום, היצרנים כבר פחות מסתכלים עלינו כאילו נחתנו מהשמיים. הם כבר קצת התרגלו לעופות המוזרים שאנחנו".

בעתיד שואפת מילר להתמתג ומקווה שהלקוחות יזהו את התוצרת שלה "אני גם חושבת לייצר נעליים לגברים, כי הם בכלל מאוד מקופחים בנושא ובעתיד הייתי רוצה שתהיה לי חנות מכיוון שהקשר עם הלקוחות זה בית הספר הטוב ביותר שיש. רק במגע יומיומי עם הלקוחה את רואה באמת איך יושבת הנעל על כל מיני סוגים של כפות רגליים, את לומדת איזה דגמים הם נכונים, אילו בעיות יש ללקוחות אם בכפות הרגליים ואם פסיכולוגיות. זה מאוד נחוץ לי על מנת להתפתח, היא מסכמת.

מחירים: 280-350 ש'

את הנעליים ניתן לרכוש אצל מיכל מילר בטל': 052-2446477.

מכירת ביכורים של מיכל מילר ומעצבת הבגדים נועה שדה תתקיים ביום ו' 17 באוגוסט בין השעות 11:00-18:00 ברח' בן עטר 7, פלורנטין, ת"א. (קומת קרקע אחורית, יש לרדת במדרגות, הכניסה מסביב). וביום שבת, 18 באוגוסט, בין השעות 11:00-18:00 ברח' יבניאלי 25, גבעתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully