וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי גדר הפרדה

שני פישר

19.8.2007 / 12:24

חנות אחת בלבונטין מדגימה על הקולבים דו-קיום של שתי מעצבות, כשביניהן מפרידים הבדלים מהותיים בתפיסה העיצובית

עד לפני שנתיים הייתה קרן אור, 38, מנהלת מרכז שידור ומפיקה בטלוויזיה. עד לפני שנתיים הייתה מיכל ניר, 25, אז בוגרת שנה א' בלימודי עיצוב אופנה בשנקר. היום מנהלות השתיים חנות אחת ברחוב לבונטין.

על ויטרינה אחת, מופיעים שני לוגואים, האחד "keren or" והשני "michal nir". ללא גדר הפרדה, באותה חנות-סטודיו, מציגות הבנות, לצד הבגדים בעיצובן, גם דו קיום שמאפשר מרחב יצירתי לשני טיפוסים כמעט מנוגדים, עם פער הגילאים מובהק וטרדות יומיומיות שונות בתכלית.

אור, בוגרת קורס תדמיתנות של משרד העבודה והרווחה וניר, בוגרת שנה ג' בלימודי עיצוב אופנה בשנקר, הכירו דרך הבגדים של מיכל, יצרו קשר והחליטו לפתוח יחד חנות, שתאכלס את שני המותגים. למראית עין אפשר להסיק ולפי ההגדרה השנואה "קז'ואל אורבני" (קשת הצבעים המונוכרומטית של הקולקציות וסוגי הבדים בהן הן משתמשות), שמדובר בקולקציות דומות, שתלויות בעירבוביה מכוונת על הקולבים. במבט מעמיק מתגלים הבדלים מהותיים בתפיסה העיצובית של כל אחת מהמעצבות.

איך הייתן מגדירות את הדמיון ואת השוני ביניכן?

אור: "אני חושבת שהבגדים שלנו שונים אבל מסתדרים ביחד. הדמיון אולי ניכר ברוגע שלהם ובאלמנטים הארכיטקטונים שבהם והשוני ניכר בכך שאני יוצרת גזרות המתמקדות בהבלטה בעוד שמיכל מייצרת גזרות המתמקדות בהסתרה."

ניר: "קרן מייצרת בגדי כוסיות ואצלי הבגדים הם ספק נשיים ספק גבריים. אבל הם יושבים יפה אחד לצד השני".

בין הפריטים היפים של אור ישנה שמלת תיקתקים עם מפתח צוואר סגור הנסגרת לאורכה בא-סימטריה, שמלת סטרפלס בגובה מידי עם קפלים לאורך ומכנסי צינור עם כיווצים צדדיים בחלקן התחתון.

בין הפריטים היפים של ניר אפשר למצוא טוניקה-חולצה א-סימטרית עם הדפס פסים, חולצות טי יומיומיות עם כיווצים וקפלים באיזורים מפתיעים ומכנסיים משוחררים בגזרה ישרה עם קפל באיזור הברך, המתכתבים עם קווי המתאר של פלג הגוף התחתון.

על מה אתן שמות דגש בעיצובים שלכן?

ניר: "אני מנסה למתן את האלמנט הפיסולי שלי, שלא יהיה יותר מדי אוונגרדי"

אור: "אני מנסה להשתכלל עם העיצובים שלי כדי לאפשר לטווח מידות יותר רחב ללבוש את הבגדים ושזה לא יראה עליהן כמו אוהלים".

אתן מוצאות את עצמכן מושפעות אחת מהשניה?

אור: "אנחנו לא מושפעות אחת מהשניה, אבל כן משפיעות אחת על השניה. יש למילה שלה משמעות מבחינתי, אבל כל בגד שלי הוא בפירוש שלי ולא שלה, ולהפך."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

יש את הלקוחה שתוציא רק בגדים של קרן אור או של מיכל ניר מהקולבים?

אור: "בטח, זה מאוד בולט שיש מישהי שתתחבר לסגנון שלי או לסגנון של מיכל, וזה מצויין, כי מה שאנחנו מנסות ליצר בחלל זה: מקום עם מרחב אבל שלא מתפרס ליותר מדי מקומות. למרות ששיתוף הפעולה ביננו הוא מלא בכל מה שנוגע לניהול החנות, אנחנו שני מותגים נפרדים לגמרי."

מחירים (סוף עונה) 100-600 ש'

קרן אור, מיכל ניר, לבונטין 6, ת"א, 03-.5603454

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully