וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה גשם כבר יורד פה

לירוי שופן

20.8.2007 / 17:26

הוא שורד כבר 120 שנה של תהפוכות אופנתיות והוא פריט חובה בארון הבגדים של בית המלוכה הבריטי - מעיל הטרנץ' של 'ברברי'

סיבות שונות מובילות לנטייה הכללית לפסוח באלגנטיות על היצע המעצבים הבריטי, ולהתרכז בעיקר בחבריהם מעבר לתעלת לאמנש. לרוב, הרשימה, אם בכלל הייתה שם כזו, מתחילה ומסתיימת בפול סמית' ואולי גם ויויאן ווסטווד. ייתכן שניסיונות קולינריים לא מוצלחים במיוחד בלונדון (כולל ניסיון נואש שלא עלה יפה להשתכר מאכילת טרייפל) גורמים לאנשי העם לחשוב שאין שם יצירת אופנה אנינה. אך המצב בלונדון, כפי שהוא נראה היום, מספק המון תאווה לעיניים – לא מעט בגלל 'ברברי'.

ההכרות הישראלית עם 'ברברי', מוגבלת לרוב לקו המשקפיים המוצלח שלהם ולבשמי המותג השונים, אך למעשה מדובר בחברה ששורשיה נעוצים עוד בסוף המאה ה-19, ומהווה עד היום חלק מספקי האופנה הקבועים של בית המלוכה. בבריטניה ובשאר העולם, לעומת זאת, מוכרת ברברי בזכות "סמלה המסחרי" – מעיל הטרנץ' הבריטי המענג, שזכה לאין ספור אינטרפטציות ושימש אפילו את הקצינים בצבא האנגלי של תחילת המאה.

מלבד העובדה שהטרנץ' הולך להיות אחד מפריטי החובה בחורף הקרוב, הוא יכול להיות הפריט הכי קלאסי שיהיה לכם בארון, לאחר ששרד כבר 120 שנה של תהפוכות אופנתיות.

במקור מדובר במעיל דק, שאמור להגן בפני גשם ורוח ולכן עשוי ברוב המקרים מגברדין, בד כותנה שעבר טיפולים שונים, על מנת להפוך אותו לדוחה מים. לעיתים קרובות הוא בעל רכיסה כפולה ומגיע עם חגורה הנכרכת סביב המותניים. זהו פריט קבוע בקולקציות המתחלפות של בית האופנה הנחשב, וברוב המקרים מהווה את הציר סביבו נבנים שאר הפריטים בה.

המחלקה היצירתית יותר של ברברי, הנקראת burberry prorsum, מציעה לחורף הקרוב גרסאות מדהימות למעיל. הצבע השולט בקולקציה הוא אפור לגווניו והמעילים משתלבים באופן נערץ בתוך קשת הצבעים הזו. החומרים מהם עשויים המעילים מתחילים בכותנה, דרך צמר ופרווה ומסתיימים במעיל מעור מבריק שיגרום לנשים להעריץ מחדש את המלכה אליזבת והעם הבריטי. החזון הכללי של הקולקציה הוא מעט צבאי, עם פרשנות מודרנית, העושה שימוש בטקסטורות חדשות ואפילו בהדפסים גיאומטריים שונים.

הטרנץ' מסגנן באופן משמעותי כל הופעה והוא אמירה מתוחכמת ואקספרסיבית, היוצרת רוחות של סתיו נעים, גם כאשר נאה בחוץ. זה אחד הפריטים השימושיים שאפשר להשיג, כי הוא בדרך קסם אינו מאבד מרעננותו. החוכמה היא לבחור במעיל המתאים לכם – הוא צריך להיות צר, ומספיק ארוך כדי להגיע עד לפחות אמצע הירך. הצבע הקלאסי הוא כמובן בז', אך שחור יכול להיות מתאים מאוד לשעות הערב.

היתרון הגדול שלו – אפשר לשלב אותו עם כל דבר. אם אתם מתכננים על מעיל אחד בארון – המנעו ממעיל מודפס, הוא יימאס עליכם במהרה. אם יש כבר אחד קלאסי בארון, אז לפחות תבחרו באחד עם משבצות – רק כדי להרגיש בריטים עד הסוף.

המעיל של "ברברי" אינו זול (כ-1,500 דולר ומעלה) וצריך להסתכל עליו כהשקעה לטווח ארוך - הוא עשוי כך שילווה אתכם שנים. התפירה היא תפירת עילית, הכפתורים עשויים קרן או מתכת, והבד ישמור על צורתו תמיד. במיוחד החורף יהיה אפשר למצוא גרסאות טובות ברשתות האופנה (לזארה לדוגמה יש כמה דגמים מבריקים העונה), שאמנם נופלות באיכותן, אך המחיר בדרך כלל נוח, והם מספקים את ההילה הנדרשת. וביננו, כמה גשם כבר יורד בארץ?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully