וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים לבנים

רועי ירושלמי

25.8.2007 / 22:24

מ-TNT ועד לקוסט, מחזירים אותנו מעצבי האופנה למגרשי הטניס, עם חולצות פולו ושמלות מיני לבנות וקצרצרות

מעטות הן פעילויות הספורט בעלות שיק אופנתי גדול כל כך, כמו זה של ענף הטניס. נדמה שמיום היוולדו, קשר "הספורט הלבן", את גורלו עם עולם האופנה. הטקסיות המרובה שבמשחק, הרקע האריסטורקטי וכמובן השימוש הקאנוני בצבע הלבן, הפכו את הטניס בשנות העשרים של המאה הקודמת, למכתיב אופנת הפנאי של חוג הסילון. שחקני טניס השפריצו אפיל אופנתי וספורטיבי על המגרש ומחוצה לו - גברים רצו להדמות להם ונשים רצו להיות איתם.

שחקן הטניס הראשון שהשכיל למנף את הדימוי הז'אנרי הזה, היה הצרפתי ז'אן רנה לקוסט Jean Lacoste. לקוסט, שזכה למעמד מיתי עוד בימי חייו כאחד מגדולי הטניסאים וכאייקון אופנה, החל בשנת 1927 ללבוש במשחקיו חולצות פיק?ה דקות ומכופתרות, מהפכניות לזמנן, הודות ל?עיצוב ול?אריג החדשני. אלו זכו לסיקור אוהד ולתשומת לב בארה"ב ובאירופה, במיוחד לאחר שלקוסט החל להטביע על חולצותיו סמל תנין (לא ברור מאיזה סוג – עד היום שוררת מחלוקת אם מדובר בקרוקודיל או באליגטור), כמחווה לכינוי שהדביקו לו אמצעי התקשורת האמריקאית, 'התנין'.

ב-1933, לאחר שפרש מטניס מקצועי, החל לקוסט לייצר את חולצות הפיקה, כחלק מקו אופנת ספורט, שנשא את סמל התנין והשאר כבר נחשב, די בצדק, להיסטוריה. בלעדיותו של לקוסט בשוק אופנת הטניס נמשכה כ-20 שנה לאחר מכן, עד תחילת שנות החמישים, אז יצא, הבריטי פרד פרי, שחקן טניס אגדי נוסף , בקו אופנה הקרוי על שמו. הלוגו הביזארי שפרי תכנן להשתמש בו היה המקטרת, אותו פייפ שעישן ונחשב למזוהה עימו. לאחר ששותפו לעסקים הניא אותו מכך, בטענה שהלוגו הגברי מדי ירתיע נשים, הוחלט להשתמש בסמל זר הדפנה, כיאה לזוכה ווימבלדון. גם כאן, היה מדובר במותג שהתנחל במהירות שיא בלבבות המפונפנים של מכתיבי דעת הקהל האופנתית.

בשונה מלקוסט, המותג פרד פרי, נהנה מפופולריות עממית רחבה. יחד עם זאת, קשה לנקוב בסלבריטאי אנגלי כלשהו שלא הצהיר בעבר על חיבתו למותג, החל מדיוויד בואי והביטלס ועד ליו גרנט וקייט מוס.

בשנות השבעים, פריטים ברוח אופנת הטניס, הפכו לחובה בארונותיהם של רבים וטובים. השורטס הקצרים וחצאיות המיני הלבנות, חולצות ושמלות פיקה, נעלי סניקרס ומיזעי-ראש, הגיחו מכל עבר ועל כל אחד. בעשרים השנים הבאות הצטרפו לפרי וללקוסט טניסאים נוספים, שבחרו להנציח את עצמם על גבי חולצות הפיקה, כמו סרג'יו טצ'יני האיטלקי בשנות השבעים והאמריקאי ג'ימי קונורס והשבדי ביורן בורג בשנות השמונים והתשעים.

בסוף שנות התשעים, עם האדרת המינימליזם האופנתי, חלה ירידה משמעותית במכירות מותגי אופנת הטניס. רק בשנתיים האחרונות החלה להירשם התאוששות בתחום, בעיקר בשל מגמת הרטרו-סבנטיז הכללית, בתחום אופנת הקזו'אל.

מלבד הפריטים של אדידס ונייקי, דולצ'ה וגבאנה ודיסקוורד שהחלו להופיע כבר בקיץ שעבר על מגרשי אופנת הטניס, ראויה לציון במיוחד קולקציית הטניס French 77 של פומה, שהושקה הקיץ, כולה הומאז' סבנטיז לסטייל של שחקן הטניס הלטיני גילרמו וילס, שאף השתתף בהצגת הקולקציה.

כעת, במסגרת המיני קולקציות של סוף הקיץ, נצפים לראשונה דגמים ברוח זו גם ברשתות האופנה המקומיות. קצר ולבן הן מילות המפתח כאן. בימי הקיץ שנותרו לנו (שעליהם מפצים הסיילים בחנויות השונות) בנים ישמחו להתהדר בשורטס בהירים וחולצות פיקה בשלל צבעים חיים כירוק-דשא, אדום ושלל הדפסי פסים ואילו הבנות מוזמנות להתגוון בשמלות טניס צחורות, חצאיות מיני הדוקות ו – ניחשתם נכון – חולצות פיקה. בשל העדר נקודות מכירה לפרד פרי בישראל, לקוסט מובילה כאן ללא עוררין את הטרנד הטניסאי, נסו ותהנו.

את בגדי לקוסט ניתן להשיג בחנות הדגל ברח' ה' באייר 56 (כיכר המדינה), וכן בסניפי רשת ונדום

נעלי לקוסט: בלעדי בפיוז'ן ,נמל תל אביב

אדידס אורג'ינל: שינקין 11, תל אביב

דולצ'ה וגבאנה: 'אמור', רח' ה' באייר 74 (כיכר המדינה), תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טניס של דולצ'ה&גבאנה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעליים של לקוסט. 360-480 ש'/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
69 ש'. שמלת פולו של TNT/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעלי סטאן סמית של אדידס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוויטרט של ניייקי. 329 ש'/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לקוסט - קיץ 2007/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לקוסט 2007/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך קולקציית French 77 . הומאז' לשחקן האגדי גילרמו וילס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך קולקציית הקיץ של לקוסט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך קולקציית French 77 של פומה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טניס של לקוסט בכתום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיק של פומה מתוך קולקציית French 77/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לקוסט. חוג הסילון 2007/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully