וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי סודות

מיכל צדיקי

28.8.2007 / 15:50

אחרי לימודים משותפים בבצלאל וסטז' אצל אלכסנדר מקווין עומדים מור חמד ויוסי ומלכה להשיק קולקציה שנייה למותג morVEyos

את האווירה הנינוחה בסטודיו-חנות של morVEyos שבמתחם גן החשמל, אפשר לייחס לעובדה שמור חמד ויוסי ומלכה, מעבר להיותם שותפים עסקיים, מתפקדים קודם כל כחברים טובים. מפאת גודלו המצומצם של המקום, נדרשים חמד ומלכה לרמה לא מבוטלת של יצירתיות. שולחן העבודה הגדול שמתפקד ביומיום כשטח היצירה המרכזי, משמש כבמה להצגת פריטי הקולקציה ותאי הההלבשה הניידים, מוזזים הצידה כאשר לא פוקדים את החנות לקוחות.

חמד (31) ומלכה (32) הכירו בתקופת לימודיהם בחוג לצורפות ואביזרי לבוש בבצלאל. הלימודים היוו עבור השניים אבן דרך משמעותית ולא רק בגלל "הערך המוסף שבלימודי צורפות, המעניקים ראייה תלת מימדית", לטענתם. הקורסים הקונספטואליים והדגש שניתן בהם על גיבוש גישה עיצובית ולאו דווקא לימוד אופנה נטו, וכמו כן העבודה עם חומרים לא קונבנציונליים "חישלו" אותם ובסופו של דבר עזרו להם להתמודד ללא חשש עם כל סוג חומר.

לפני שלוש שנים, עם סיום הלימודים, פנה כל אחד לדרך נפרדת, אלא שהגורל רצה אחרת, וחמד ומלכה מצאו עצמם לפני כשנתיים על מטוס בדרך ללונדון, לסטז' אצל מעצב העל אלכסנדר מקווין. תקופת ההתנסות האינטנסיבית שנמשכה שלושה חודשים, סיפקה להם את האפשרות ליישם את הידע שצברו במהלך לימודיהם בבצלאל. חמד ומלכה היו שותפים ליצירתה של קולקציה חדשה, החל משלב התחקיר ועד לשלב הסופי של הצגת הקולקציה במסגרת שבוע האופנה בפריס.

פרחים בחממה של מקווין

עם חזרתם לארץ, נאלצו השניים להיפרד מגן השושנים ממנו נהנו בתקופת ההתמחות אצל מקווין ולהתמודד עם צורך ההישרדות הבסיסי של עסק חדש. אם אצל מקווין כל חומר גלם, יקר ככל שיהיה, היה תמיד נגיש וזמין, הרי שבמותג העצמאי נאלצו השניים להתחשב בשיקולי עלות-תועלת. אבל אל תבינו לא נכון, הם ממש לא מתלוננים. "המפתח בשבילנו היה שאין סודות, צריך פשוט לעשות, והמוטו הזה נתן לנו המון ביטחון. הכלים ליצור נמצאים אצלנו בידיים, השאלה היא מה אנחנו עושים איתם ואיך אנחנו מתרגמים אותם במציאות", מסביר מלכה.

קולקציית הקיץ הנוכחית, השנייה במספר, כוללת כ-20 דגמים, כאשר מבחינתם של חמד ומלכה הדגם המוצלח ביותר הוא שמלת סריג עם פתח וי וכיווצים בשרוולים. הערך המוסף של השמלה הוא דווקא בחלקה האחורי עם הצרה עדינה לאורך הגב היוצרת הדגשה של המותן. את הגזרה המחמיאה של השמלה אפשר למצוא גם בצורת חולצה קצרה.

החל מהקולקציה הבאה מתכוונים השניים ליצור ארבעה קווים עיצוביים עצמאיים: קו אקססוריז, קיים גם כיום וכולל תיקים נפלאים וחגורות דו-צדדיות מבדים ועורות, קו סטודיו של שמלות כלה ושמלות ערב בהזמנה אישית וברמה של הוט קוטור, קו קונספט לנשים בוגרות ובשלות יותר בגילאי 30+, הקו יהיה בעל אופי נקי יותר עם צבעוניות וגזרות שמתאימות לקהל היעד, קו רקלס (reckless) לצעירות כאשר הדגמים יהוו טייק-אוף על קו הסטודיו, תוך שימוש בבדים קלילים יותר וצבעוניות עזה יותר.

באמצעות החלוקה לארבעה קווים מרכזיים, מצליחים חמד ומלכה למתג עצמם כבית אופנה הפונה לכל הקהלים, מנערות צעירות בשנות העשרה ועד נשים מבוגרות. הבדים בהם נעשה שימוש בקולקציה הבאה מותאמים לקהל היעד אליו מכוונים הבגדים. קו הסטודיו, לדוגמה, כולל בדים עשירים יותר כמו משי וסאטן או בדים "כבדים" יותר מבחינת נוכחותם הפיזית על הגוף. להבדיל קו רקלס כולל בעיקר שמלות מבדי כותנה סריג.

מחירים, מידות וטיפ

כחובבת אקססוריז, השוס מבחינתי הוא התיק-צמיד, תיק קטן שמתלבש על היד באמצעות חישוק זהב. פשוט תענוג. ואני אפילו לא מתחילה לדבר על תיק העור הכחול. תענוג כפול.

מידות: 1-3, ובקרוב גם 4

מחירים:
אקססוריז: 150-429 ש'
סטודיו: 800 ש' ומעלה
קונספט: 200-600 ש'
רקלס: 100-350 ש'

להשיג בסטודיו moreVEyos, רח' ברזילי 12 קומה ב', ת"א. טל' 077-3223375. שעות פתיחה: א'-ה' 19:00–10:00, ו' 14:00 – 10:00

ניתן להשיג גם ברשת חנויות רזילי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully