וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על מסרגה אחת

מיכל צדיקי

3.9.2007 / 16:00

קארין דרעי משלבת חוטים סרוגים עם מתכות שונות ויוצרת עגילים בעלי משיכה חזקה לכיוון עשור האייטיז

הראיון עם קארין דרעי, מעצבת תכשיטים מתחילה, בת 30, נערך בבית קפה הסמוך לסטודיו החדש שלה, שנפתח במהלך החודש האחרון, במתחם בזל בת"א. במהלך השיחה התברר שדרעי מכירה כל בן אדם שני שחלף על פנינו. בין אם מדובר בשכנים, ספקים או אנשי מקצוע איתם היא עובדת. היחסים הבין-אישיים החמים שהמתחם מספק לשוכניו, מעניקים לדרעי את תחושת הביטחון שהיא זקוקה לה בתחילת דרכה העצמאית.

ההחלטה לעסוק בעיצוב תכשיטים, התגבשה אצלה עוד במהלך שהותה הארוכה בניו יורק, שם עברה קורס בסיס בצורפות ועבדה כאסיסטנטית למעצבת במפעל ישראלי לתכשיטים. אמנם העבודה הקנתה לה ניסיון מעשי והכרה מלאה של תהליך העיצוב, משלב התחקיר ועד השלב הסופי, אך דרעי הרגישה שחסר לה הידע התיאורטי, שלימודים מלאים יכולים לספק לה.

השלב הבא מבחינתה היה לחזור לארץ ולהירשם ללימודי צורפות בשנקר, אותם סיימה ב-2005. "בשנקר למדתי כיצד להפוך חומר שטוח לתלת-מימד, איך לתרגם רעיון למשהו מוחשי, לבנות קונספט והשראה, איך לעבוד עם חומרים ולדעת להתמודד עם עניין העלויות, התמחור, פלחי שוק ומשקל", מפרטת דרעי. "בשנקר למעשה התאפשר לי לשחק עם חומרים גם לא קונבנציונליים, והריבוי נתן לי פרספקטיבה אחרת. המשחק עם החומר איפשר לי לתת ביטוי לחלומות שלי".

פרוייקט הגמר של דרעי, "על מסרגה אחת", חיבר בין מתכות וסריגה בטכניקות שונות. דרעי הוקסמה מהרעיון ליצור תכשיטי וינטג' בעלי טאץ' מודרני. קולקציית התכשיטים הנוכחית שלה גם היא מושפעת מטכניקות סריגה של חוטי לורקס. מלבד הסריגה, היא עושה שימוש גם בחומרים נוספים, כדוגמת פאייטים, אבנים יקרות ואבני סברובסקי.

קווי המתאר של כל התכשיטים הם קלאסיים: חישוקים, עיגולים ואליפסות. החדשנות היא פחות בצורה הכללית ויותר במילוי של שטח הפנים של התכשיט. אמנם בסטודיו של דרעי אפשר למצוא גם שרשראות ותליונים, אך ללא ספק היא ממקדת את מירב תשומת לבה בעיצוב עגילים. "התחלתי עם עיצוב עגילים כי זיהיתי שהם חסרים בשוק ומשם זה התגלגל", היא מסבירה.

דרעי לא מעצבת תכשיטים לקהלים מסויימים. "כולן הולכות עם הכל", היא מסבירה. ולראייה היא מספרת לי על לקוחות צעירות בנות 17 מול לקוחות מבוגרות בנות 40 פלוס. את הלקוחה הישראלית היא מגדירה כאחת "עכשווית, שרוצה לקנות בזול, אבל באותה מידה רוצה גם להיות מקורית ושונה". בכלל, הויז'ן של הלקוחה האולטימטיבית בעיניה, הוא לאו דווקא מישהי שקונה רק דברים יוקרתיים, אלא דווקא זו שיודעת לשלב את הזול עם היוקרתי.

את ההשראות העיקריות שואבת דרעי מעולם המוזיקה, בעיקר משנות ה-80 ומי אם לא מדונה משמשת כמוזה המרכזית. ההשפעות של תרבות הפופ באות לידי ביטוי באופי השובב של התכשיטים ובצבעוניותם העזה. עם זאת, לצד הירוק, הסגול, האדום והכחול נייבי, אפשר למצוא גם צבעים סולידיים יותר כמו שחור, זהב וכסף. דווקא הפאייטים ה"פשוטים" הצליחו להפתיע אותי לטובה, כששובצו על העגילים ויצרו מראה צעיר.

דרעי מקפידה שכל התכשיטים יהיו בעלי קו נקי וקלי משקל, כדי לא להכביד על העונדת אותם. "המטרה היא ליצור נוכחות בולטת של התכשיטים אך בד בבד לא מתאמצת", היא מסכמת.

מחירים: 80-400 ש'

קארין דרעי – סטודיו, רח' אשתורי הפרחי 26, מתחם בזל, ת"א.
הגעה לסטודיו בתיאום מראש. טל' 050-9660662

ניתן להשיג גם בארצי יפרח, רח' לבונטין 11, ת"א; 'בנקר', רח' דיזינגוף 210, ת"א; עדי והני יעקובסון, רח' בן יהודה 224, ת"א;
Luck, אלקלעי 5, מתחם בזל, ת"א; נשימה, יישוב קדימה; 'מכלת', רח' הרימון 2, אבן יהודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully