וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולנטינו פורש

5.9.2007 / 15:46

מעצב העל האיטלקי הודיע אמש על פרישתו מעולם האופנה. תחליף אותו אלסנדרה פאצ'ינטי, המעצבת לשעבר של גוצ'י

מעצב העל האיטלקי ולנטינו, בן ה-75 , הכריז אמש במילאנו על פרישתו מעולם האופנה. "זהו טיימינג מושלם להגיד אדיוס לעולם האופנה", אמר ולנטינו בהצהרה שהוציא לעיתונות, והוסיף כי יציג בחודש ינואר 2008 את קולקציית הקוטור האחרונה שלו, זאת לאחר שחגג ביולי 45 שנות פעילות.

עוד אמר ולנטינו כי ההחלטה הגיעה אחרי חגיגות האופנה ברומא והוסיף: "זה היה אירוע שלא ניתן לשחזר אותו, אפילו כילד קטן, התשוקה שלי הייתה לאופנה, והייתי בר מזל לעשות מה שאני אוהב כל חיי. יכולות להיות רק מספר קטן של מתנות שהן טובות מזו, אני במיוחד מכיר תודה שיכולתי לשמור על הקו האישי שלי לאורך כל העשורים, למרות כל השינויים שהתרחשו בעולם האופנה ובעסקים".

ולנטינו גראבני, בן לאב בעל חנות לאלקטרוניקה בצפון איטליה, הפך למעצמה עולמית באופנה. "אמא שלי תמיד אמרה לי "איך קרה שהפכתי לאמא של ילד שרוצה את הדברים הכי יקרים?" אמר ולנטינו למגזין אל האיטלקי. "הייתי בן 13 או 14 כשהיא הייתה נוהגת להביא לי כסף על מנת שאכין נעליים".

סיפורו של ולנטינו בתחיל בגיל 17, אז זכה במלגה ללימודים בבית הספר לאופנה בפריס. ב-1950 הוא החל לעבוד בבית האופנה של המעצב ג'אן דיסס ולאחר מכן כאסיסטנט של גיי לרוש, עם הזמן הוא חבר לשני בתי האופנה הגדולים באותה תקופה , איב סאן לורן וקארל לגרפלד.

ולנטינו פתח את החנות הראשונה שלו ברומא ב-1959 והציג את הקולקציה הראשונה שלו ב-1960 אבל הזמן הגדול שלו הגיע ב-1962 כשהציג את הקולקציה שלו בונציה, שם הוצגה הקולקציה בפני קניינים חשובים ומאז כשז'אן קרלו גיאמטי לצידו ולנטינו פרץ ולנטינו לתודעת עולם האופנה. בהמשך הדרך הוא הלביש שחקניות הוליוודיות רבות, שחקנים ואנשי מלוכה. ולנטינו הלביש את כולם, החל מאודרי הפבורן וננסי רייגן ועד למלכת ספרד, ג'וליה רוברטס ואף היה אחראי לשמלת הכלולות של ז'קלין קנדי.

לגבי העתיד, מסר ולנטינו כי "הוא מלא בדברים חדשים ומעניינים", תוך שהוא רומז כי הוא הולך לפתוח בית ספר לעיצוב אופנה. "אני מבין שהבית שנושא את שמי עתיד לעבור כמה שינויים אבל אני רוצה להאמין שצוות המעצבים שאיתו עבדתי במשך השנים יעשו אותי גאה במוצרי ולנטינו".

את ולנטינו תחליף אלסנדרה פאצ'ינטי, Alessandra Facchinetti, מעצבת לשעבר של בית האופנה גוצ'י. את הקולקציה הראשונה שלה היא תציג בחודש מרץ הקרוב. בהודעה שמסרה לעיתונות, ציינה פצא'ינטי כי "ולנטינו הוא סמל לסטייל ואלגנטיות ואני רוכשת לו רגשי הערצה וכבוד רב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully