וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צומת פרנקפורט

שני פישר

9.9.2007 / 22:25

שני פישר חולפת על פני חנותה של דורין פרנקפורט בדיזנגוף, ת"א מידי יום. רוחות הסתיו גרמו לה למצוא כמה סיבות טובות להיכנס

בשל קרבתו של מקום מגורי לחנותה המיתולוגית של המעצבת דורין פרנפקורט, הממוקמת בהצטלבות הרחובות דיזנגוף ושד' בן גוריון, ת"א, לא חולף יום שבו שמה של פרנקפורט לא עולה בראשי. אבל למרות זאת וחרף העובדה שכבר מזמן היה ראוי שצומת זאת תיקרא "צומת פרנקפורט", שכן, החנות עומדת על תילה מאז שנת 1983, מעטות הפעמים בהן התעמקו עיני בחלון הראווה ועוד יותר מעטות הפעמים בהן מצאתי את עצמי בתוך חלל החנות.

יייתכן כי זה המחיר המקובל שמוסדות תל אביביים ותיקים נאלצים לשלם, מתוקף היותם ותיקים ומיתולוגיים. הם טומנים בחובם כל כך הרבה כמיהה ונוסטלגיה, עד שהרלוונטיות שלהם נדחקת הצידה. לכן, המפגש עם קולקציית החורף החדשה של פרנקפורט הפתיע לטובה. לא מדובר בהכרח בקולקציה המעוררת עניין, המוצלחת או הטובה ביותר, שהוציאה פרנקפורט במהלך 37 שנות עשייתה, אך היא בהחלט מוכיחה שפרנקפורט היא מעצבת פעילה, נמרצת ומעודכנת, שנזהרת שלא להסתמך על הפרסונה המפורסמת שלה או על תהילת העבר.

צלליות הפריטים בקולקציה מובנות ומדויקות ולמרות שהעיצובים לא לוקים באובר-טרנדיות ומגיעים בקשת הצבעים זהירה ומבוקרת, הקולקציה לא משעממת לרגע, זאת בעיקר בזכות פרשנות סולידית ומתוחכמת, שמעניקה פרנקפורט למגמות שונות המתחוללות בעולם האופנה.

ההשראות הבולטות שבנו את הקולקציה, לקוחות מערבוב בין תרבויות מזרח ומערב, אמנות האוריגמי היפנית ואימוץ אלמנטים מהמלתחה הגברית. הפריטים היפים הם בעלי הגזרה המובנת והקבועה, כמו הווסטים הנשיים, ז'קטים נינוחים עם שרוולי ¾ בגזרה ישרה ושמלות ערב מבד טאפט. גם השמלות והחצאיות בגזרת האהיל, שזכו לטיפול אוריגמי (פחות באופן ישיר כקפלים אלא יותר באופן הפיסולי בבד) מאוד מוצלחות ומעניינות.

הפרוות - סינתטיות

הטרנד המנומר גם הוא לא פסח על פרנקפורט, והוא נראה בקולקציה בצורת מעילים, וסטים וצעיפים מפרוות מלאכותית (יש לציין שפרנקפורט עצמה משתפת פעולה נגד פרוות והתאכזרות בבעלי חיים).

מראה השכבות שמציעה פרנקפורט בקטלוג דווקא פחות אטרקטיבי, והניגודיות בין הפריטים השונים לעיתים מוגזמת ולא עושה חסד עם הפריטים עצמם. גם על גזרות המעטפת היה אפשר לוותר בקלות רבה. אך המסר העיקרי המתקבל מהקולקציה הוא שפרנקפורט גרסת 2007, היא אישה שמעצבת עבור נשים. אין בקולציה שום פריט "צעיר" או המתחזה לכזה, וטוב שכך. אמנם היה על פרנקפורט לערוך ויתורים על מנת להשקיע בגזרת הנשים הבשלות, מתוך הבנה שבאיזור זה היא מוציאה מעצמה את המיטב, בעוד שתמיד, בשכנות אליה, ימצאו מותגים אחרים שיוכלו לתת מענה לנערות ולנערות בנשמתן.

מחירים: 180-1,500 ש'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully