וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסתטיקה של הדפסים

שני פישר

30.9.2007 / 12:00

בהתחלה הוא תפר שמלות מהסדינים של אמא שלו, בסוף הוא הפך למעצב הבית של 'בלנסיאגה' - סיפורו של ניקולא גסקייר

גליאנו, ולנטינו, לגרפלד, הם שמות השגורים בפיו של כל מי שאוחז במנוי של אחד ממגזיניי הנשים הנפוצים. אולם, רק מי שמחשיב עצמו כמשכיל אופנתי אמיתי, יידע לאיית את השם Ghesquière גם מתוך שינה. גסקייר, ניקולא גסקייר, רק בן 35 וכבר נמצא במקום הגבוה ביותר אליו אפשר לשאוף - צמרת מעצבי העל העולמיים. גסקייר, מעצב הבית של 'בלנסיאגה' BALENCIAGA כבר עשור שלם, הצליח להרים על כתפיו בית אופנה מדשדש בן תשעים שנה, לפתח סגנון אישי שאין שני לו ולקנות לעצמו שלל תארים ופרגונים רשמיים ולא רשמיים, המעידים על כך שהבחור הצרפתי הולך להותיר את חותמו בעולם האופנה לפחות עוד יובל שלם (טפו-טפו-טפו).

גסקייר נולד בשנת 1971 בצרפת, וכבר מגיל 12 הכריז כי ברצונו להיות מעצב. בגיל 14 התמחה אצל שני מעצבים צרפתיים, כשהעבודות הראשונות שעשה היו שמלות מסדינים של אימו ועגילים מנברשות של סבתו. מגיל 18 עד 20 תפקד כאסיסטנט של ז'אן פול גוטייה, ולאחר מכן עיצב קולקציית KNIT WEAR עבור בית האופנה Pôles. בגיל 25, בשל כשרונו הבולט, הרזומה המרשים ועל אף גילו הצעיר, התמנה למנהל קריאטיבי בבית האופנה הספרדי BALENCIAGA, שהיה מצוי במצב לא מזהיר. מהר מאוד התגלה כשרונו של הבחור הצעיר והוא מונה למעצב הבית.

בתור מעצב הבית של בלנסיאגה, דואג גסקייר "לעצב לנשים אמיתיות בעולם האמיתי" (לפי המוטו של המעצב קריסטובל בלנסיאגה, שנפטר בשנת 1972). הרבה צלליות שנפוצות היום היו מזוהות עם עבודותיו של גסקייר, כמו מכנסי סקיני עם מותן גבוה, בשילוב עם עליונית נפוחה וסרבל צמוד מצמר עם שרוולים מתרוממים. מכנסי העיפרון הצמודים בעיצובו הם כנראה הפריט הפופולרי והנמכר ביותר בבית האופנה בלנסיאגה. גסקייר מגדיר עצמו כ"ילד של האייטיז" ובעבודותיו ניכרת זיקה רבה לעשור זה, כשבעיצוביו נסמך על השראות עתידניות, על צורות אורגניות ונקיות ועל עקרונות הקלאסיציזם הצרפתי.

לאורך השנים זכה גסקייר באינספור פרסים. בשנת 2000 הוא הוכתר כמעצב האוונגרדי הטוב ביותר בטקס של ווג בשיתוף VHI. בשנת 2001 זכה לתואר "מעצב בגדי הנשים הטוב ביותר" של ארגון CFDA (Council of Fashion Designers of America ) ובשנת 2005 זכה להיכלל ברשימת מאה האנשים המשפיעים ביותר של מגזין "טיים". במהלך הקריירה שלו הוא זכה לפרגון ממיטב הסלבס, הממסד, וממעצבים אחרים (כונה DESIGNER’S DESIGNER "מעצב המעצבים"), והושווה לא פעם למעצב האגדי איב סן לורן בשל יכולתו לחוש אופנה וליצור אותה.

קולקציית סתיו-חורף 2007/8 של גסקייר מצביעה בעיקר על שליטתו האבסולוטית בכל הנוגע לאסתטיקה של ההדפסים. בקולקציה מרבה גסקייר להשתמש בהדפסים אתניים שונים הבולטים בצבעוניותם והלקוחים מכל קצוות תבל, מאפריקה, ארצות ערב ועד יפן, ומשלב אותם יחד מבלי ליצור מראה רעשני או אקלקטי מדי. הסילואט הבולט הוא שעון החול, הנוצר ע"י קו מותן מודגש בזכות חגורות בטן עבות או אשליה אופטית, המתאפשרת דרך ההדפסים עצמם. בקולקציה מופיעים ז'קטים קצרים בגזרה קלאסית, עם כתפיים מודגשות ודיטיילים א-סימטריים, כששילובי בדים מודפסים ופרוות מופיעים בדשים ובצווארונים. הקולקציה רוויה גם במכנסי סקיני ארוכות או בגובה קרסול עם מפשעה משוחררת ועליוניות ארוכות בהשפעות עתידניות-יפניות שנפתחות פתיחה חדה באיזור האגן.

לא משעמם לרגע, לא בלתי נגיש, אך גם בלתי ניתן לחיקוי, כתב ידו העכשווי והדינמי של גסקייר מבטיח לנו עוד שנים טובות של אופנה שמצליחה לתעתע גם בחדי האבחנה מביננו, שטרם הצליחו להכריע האם, בסופו של דבר, מדובר באופנה עילית או באופנת הרחוב המשובחת בעולם. ובמקרה של גסקייר, זה באמת הדבר האחרון שמשנה.

בארץ ניתן להשיג פריטים של 'בלנסיאגה' באופן בלעדי בבוטיק 'אמור', רח' ה' באייר 74 ת"א (נשים) או רח' ה' באייר 6 ת"א (גברים)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully