וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רף גבוה

לירוי שופן

9.10.2007 / 8:15

לירוי שופן טורח על השכלתכם הבינלאומית ומציע: אחרי הדי סלימן מדיור, רף סימונס הוא השם החם הבא שכדאי לזכור

מה הסיכוי שמעצב אחד יצליח לעצב שני פריטים שונים בשני סגנונות, שיתאימו, למשל גם לקרן אן ומצד שני גם לאבריל לאבין? אם מדובר במעצב רף סימונס, תגלו שהסיכויים דווקא גבוהים מאוד. סימונס שייך לאותו זן נדיר של מעצבים, שהקריירה שלהם נוסעת על כביש דו-סיטרי והם מסוגלים להגות שתי קולקציות שונות בו זמנית, לשני בית אופנה שונים.

סימונס, יליד בלגיה ובעל השכלה רשמית דווקא בעיצוב תעשייתי, הציג לראשונה קו הנושא את שמו בשנת 1995 והפך לאחד השמות החמים בעולם האופנה כיום. מגזיני האופנה הנחשבים לא מפסיקים לשפוך סופרלטיבים על הקולקציות שעוברות תחת ידיו, לא מעט בזכות היכולת ליצור בגדים לבישים, אך לא מסחריים מדי, מעניינים, אך לא מופרכים. את כל אלה מפגין סימונס בשתי קולקציות שונות באופיין לחלוטין, אותן הוא מעצב לבית האופנה Raf Simons ולמותג הגרמני ג'יל סנדר.

בקו Raf Simons מערבב סימונס בין ניגודים ומעניק פרשנות עכשווית לבגדי גברים מסורתיים. גם בקולקציית חורף 2007-8 נראים אותם פרטי מפתח בארון הגברי – חליפות, מעילי צמר וקרדיגנים, שזוכים לטיפול שמעניק להם אופי עתידני ופוטוריסטי.

הרקע שלו בעיצוב התעשייתי בולט מיד: הצבעים כהים ומתכתיים יש שילובים מעניינים של בדים בגימור סינתטי לצד בדי צמר וטוויד קלאסיים, באותם הפריטים ממש.

הצלליות בבגדים בעיצובו הן משורטטות, חדות ובולטות. הטורסו בולט יחסית, על חשבון מכנסיים צרים יותר. גולת הכותרת של הקולקציה היא בעיניי מעילי האופנוענים המרשימים, ששודכו לכפפות רתכים מעור משומן. הקולקציה מוכיחה כיצד אפשר לנצל באופן מדויק ומתוחכם את הטרנד הכי רותח בבגדי הגברים העונה – שימוש בבדים מטאליים ומבריקים – מבלי להיראות קיטשיים ומוגזמים שלא לצורך (ראו לדוגמה את קולקציית חליפות החלל חסרות החן של דולצ'ה וגאבנה לעונה הנוכחית).

עבודה גרמנית

לעומת כל אלה, זוכה בית האופנה של ג'יל סנדר לטיפול שונה לחלוטין מסימונס. בית האופנה הגרמני, שמזוהה עם מראה חמור סבר, קלאסי ומינימליסטי, קיבל זריקת מרץ בשנת 2005 כשסימונס נכנס אל שורותיו. פלטת הצבעים קיבלה פוש רציני מעבר למונוכרומטיות המוכרת, וקולקציית קיץ 2008 כוללת דוגמאות גיאומטריות, שהטיבו עם תחושת העל-זמניות של בית האופנה.

היצירה הכפולה והמגוונת של סימונס הופכת אותו לא רק למעניין אלא גם לבעל חדשנות בלתי פוסקת. השילוב של עשייה חסרת פשרות בעלת מראה מובחן, שאינה מסחרית מדי מצד אחד, אך עדיין לבישה, מסמנת אותו כאחד הקולות החשובים בעולם האופנה ובבגדי הגברים בפרט. אם תשאלו אותי – אחרי הרבולוציה של הדי סלימן בדיור, אנחנו עומדים בפני מהפכן חדש, רק תנו לו לנצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully