וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגדים שבדים של אמריקאיים

דנה דרבינסקי-טיקולסקר ורועי ירושלמי

9.10.2007 / 12:15

בהתרגשות הושקה אתמול בקניון רמת אביב החנות ה-1 בארץ של המותג האמריקאי, הקז'ואלי היוקרתי Gant. הצפונים בהיי

נרגשים וחגיגיים עמדו אתמול מול סוללת כתבי האופנה והסטייליסטים, בעלי הזיכיון על מותג הקז'ואל היוקרתי , האמריקאי GANT. ממש אתמול נפתחה החנות החדשה ואורי מונרוב (34) ושי לוי (33), לשעבר מנכ"ל קבוצת "חיים סקאל" ולשעבר מנכ"ל המותג "טומי הילפיגר" בקבוצת חיים סקאל שאחראים על הכניסה שלו לארץ, היו נרגשים כמו בחגיגת בר המצווה של בכורם.

"בדיוק השבוע קראנו את פרשת בראשית" הטעים מונרוב המרשים, חובש הכיפה והפליא להתרגש מעוצמתן של התחלות חדשות. אחר כך הוא המשיל את המגעים עם הרשת הגדולה להריון של אישה – "הרבה סיפוק, תהליך חשוב ונפלא אבל כזה שמגיע גם עם כאבי גב ורגליים".

אבל כשתמונות בגדי הקולקציה התחילו לרוץ על המסך בקניון רמת אביב, ניראו בגדי קז'ואל סולידיים, שמביאים איכות אירופאית ברמה גבוהה אבל לא באמת מתבלטים בנועזות או מקוריות. משהו כמו "זארה פוגש את גולף" אבחנה סטייליסטית מאמצע האולם.

המותג מתאים להפליא לקניון רמת אביב בתל אביב שמתמצב כקניון היוקרתי בארץ למותגי אופנה. החנות החדשה של גאנט נמצאת בפינתו המזרחית של קניון רמת אביב שפעלה בה עד לא מזמן החנות "סקאל ספורט". סגנון הבגדים הוא נקי וידידותי. מה שנקרא "הקו האמריקאי הנינוח" שמובילים ראלף לורן וטומי הילפיגר. אבל כל הג'אז הניו-אינגלנדי הזה מגיע דווקא מנאקה סטרנד, פרבר של שטוקהולם, שכן המפיצים השבדים של המותג האמריקאי השתלטו עליו לימים.

חזקה בחורי כפתורים

היבואנים פרשו אתמול בחשיבות את ההיסטוריה של המותג המוקפד. ראשיתו היא בחנות בגדי גברים משפחתית בניו הייבן, קונטיקט, שהתמחתה בחולצות מכופתרות. אם המשפחה התמחתה בכפתורים ובחורי כפתורים וממנה, כך מסבירים, ירד למטה המסר של הקפדה על פרטים קטנים.

ההצלחה הייתה מיידית ו-"גאנט" הפך לסמל סטטוס בקרב הסטודנטים הצעירים והעשירים של אוניברסיטאות היוקרה בצפון החוף המזרחי של ארה"ב (המכונות "ליגת הקיסוס", על שם הקיסוס העוטף את מרבית המבנים בקמפוסיהן).

לקראת סוף העשור מכרו בני משפחת גאנט את אחזקותיהן במותג וזה התגלגל לכמה ידיים והועבר בשנת 1999 לבעלות שבדית מלאה. השבדים בחרו שלא לעשות שינויים בולטים במותג (בעיקר לאור העבודה שהיו אחראים לעיצובי "גאנט" בשוק הבינלאומי מאז תחילת שנות השמונים, דהינו בכל העולם פרט לארה"ב) אבל הם כן קיצרו את שמו מ"גאנט יו.אס.איי" ל-"גאנט" והפכו אותו לאימפריה שכוללת זרועות חדשות: בישום, הנעלה, שעונים, משקפי שמש, בגדי ילדים וכלי בית וריהוט. הכל תקתק בשנים האחרונות נהנה המותג מצמיחה מרשימה. רק השנה נחנכו 60 חנויות ברחבי העולם.

בחנות הדגל של "גאנט" בארץ ניתן למצוא כעת שלושה ליינים של ביגוד לגברים ולנשים (אלה משווקים גם בפקטורי 54 וישווקו בחנויות מולטי-ברנד נוספות): אליוט גאנט היוקרתי, G.N.H הקז'ואלי, ליין הג'ינסים ראגר ומבחר מנעלי המותג. משקפי השמש והשעונים צפויים לעשות עלייה בקיץ הבא, ואם הכל ילך כצפוי, חנות נוספת תיפתח בקרוב באילת וחנות רחבת מימדים, שתכיל בתוכה את קו המוצרים לבית, תיחנך עוד כשנה וחצי במרכז תל אביב.

לא מזיקים לסביבה

"גאנט" נמנה על סוג המותגים שלא מציע התחכמויות מיותרות, לטוב ולרע. מחד אין כאן יציאות אופנתיות חסרות תקדים ומאידך ניתן בהחלט לומר שמדובר בליגה איכוצ'ית אחת מעל המותגים האחרים בנישה הזו.

לגברים שווה לתת הדעת לסוודרים המפנקים והצבעוניים (540 ש'), המוצעים עם צווארון וי ועם צווארון רגיל וכמו גם לג'ינסים המוצלחים וכמובן לחולצות המכופתרות (530 ש'), מקור גאוותו של המותג.

לבחורות מוצע מלאי מצומצם יותר אך ראוי לא פחות של פריטים חינניים בלוק הפרפי: חצאיות קפלים, חולצות מכופתרות ומעילים, כולם איכותיים ונצחיים משהו. למי שחשובה איכות הסביבה, נספר שב"גאנט" מקפידים מאד שלא להשתמש מזיקים בתהליכי הצביעה וההדפסה, ושיתוף פעולה עם גורמים סביבתיים מתקיים באופן שוטף.

טווחי מחירים:
מכנסיים החל מ-500 ש'
חולצות החל מ-300 ש'
גאנט. קניון רמת אביב, תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully