וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד תסנג'רי את מלני פרס

שני פישר

10.10.2007 / 0:02

רוצים להרוויח כסף? הצטרפו להימורים של וואלה! אופנה על אפרוחית הצילום מריה ברודקין. גאים להגיש: חשיפה ראשונה

יש צלמי אופנה נכבדים שאנחנו רודפים אחריהם כבר שנתיים כדי שיואילו לשחרר איזו מחשבה בלה שלהם ולהצמיד אותה לצילומיהם פה בוואלה! אופנה (י' אנחנו מאבדים סבלנות), אבל מריה ברודקין בחיים לא תתעווז עלינו גם כשהיא תצליח, וזה כי ווואלה! אופנה היא הראשונה לפרסם את הצילומים של הצלמת המוכשרת, רק בת 22, בוגרת מכללת הדסה בירושלים בחוג לצילום.

הצילומים של מריה האפרוחית הם צלולים ושמיימים. התאורה לרוב לבנה ורכה, הרקע נראה מצוייר ושטוח ואילו הדמויות אצלה הופכות לפיות בעלות עומק ומראה בלתי מושג. ברודקין מגדירה את הסגנון הצילומי שלה כ-FANTACY, שגובל גם בפאשן ובביוטי. "פאנטזי זה הסגנון שלי, ואני חושבת שאני מצליחה לשלב בו גם אופנה, אבל אני לא יכולה לצלם אופנה מבלי לשמור על הסגנון שלי, אחרת אני אעדיף שלא לצלם בכלל".

ברוקדין נולדה במוסקווה ועלתה לארץ בגיל 5, היישר לירושלים. בגיל 15, אחרי הפצרות חוזרות ונשנות מצד אמה היא נאותה לסדר את הארון שלה ומצאה שם מצלמה ישנה. היא צילמה את עצמה, צילמה חברות, צילמה בלי סוף עד שבגיל 16 רכשה את המצלמה הראשונה והחצי מקצועית שלה.

בגיל 18, מייד כשסיימה את לימודיה התיכוניים, היא השתתפה בקורס צילום בסיסי ב"דאדא" י-ם, ולאחריו התקבלה ללימודי צילום במכללת הדסה. את לימודיה סיימה לפני שנה וחצי, וכיום היא מתייגעת על תיק עבודות ולפרנסתה עובדת ב...חנות צילום. בקרוב מאוד מתעדת ברודקין לעבור לתל אביב הגדולה על מנת להתחיל לקדם את עצמה בשוק האופנה הישראלי. "לאישה"?, זה יהיה נחמד, אבל עד שלא תגיע ל"ווג" היא לא תרווה נחת.

גם מחרטטת בגדים מדבק וסדינים

- אלו פידבקים קיבלת במהלך הלימודים על הסגנון שלך?

"בתקופת הלימודים לא הבינו את הסגנון, ולמזלי את הפידבק קיבלתי מאנשים אחרים, שחיים בחו"ל ועובדים בתחום, כמו צלמים ובוני אתרים, שאמרו לי שאני חייבת להמשיך ולפתח אותו."

- למה דווקא צילום אופנה?

"אני ממש אוהבת אופנה. בגדי הוט קוטור מתחברים לי במיוחד עם הצילומים. לעיתים אני אפילו מעצבת בעצמי. את השמלות שבתמונות עיצבתי מסדינים ומבדים בעזרת סיכות ודבק. אבל למרות זאת, עיצוב אופנה זה ממש לא אני."

- כצלמת בתחילת דרכה, באילו קשיים נתקלת עד כה?

"הקשיים הם לחדור לשוק בגלל האנונימיות שלי וחוסר ההכרה. אני לא מהטיפוסים שיתרוצצו וינסו למכור את עצמם, בגלל זה אני עובדת חצי שנה על תיק העבודות שלי- כדי שהתמונות שלי ידברו בעד עצמן".

- שקלת להפוך לעוזרת צלם/ת?

"הייתי מוכנה להיות ע.צלמת בתנאי שזה לא יהיה דבר קבוע. אני לא רואה את עצמי לתקופה ארוכה מצוותת לצלם ולא יכולה לצלם בעצמי."

- מניסיונך, קשה יותר לנשים להתברג לתעשיית האופנה מאשר לגברים?

"תלוי במי מדובר. צריך לעשות את הבחירה ולהתחייב למקצוע, ואני עשיתי את הבחירה- זה החיים שלי. יכול להיות שתיווצר בעיה כשארצה להקים משפחה, אבל כרגע, עצם העובדה שאני אישה לא נראית לי מגבלה. מהניסיון הקצר שלי אני יודעת שכשממש אוהבים משהו, הוא יבוא אליך."

החלום

- מה לדעתך חסר בצילומי אופנה בארץ?

"יותר אינדיוואליות. יש צלמים שונים בארץ, אבל יש גם הרבה שפועלים לפי השבלונות. הכל בגלל שרמת הפתיחות בארץ היא נמוכה."

- מה תעדיפי לצלם, הפקות אופנה אדיטוריאליות או קטלוגים?

"ללא ספק הפקות אופנה."

- צלם בארץ שאת מעריכה?

"אייל נבו".

- צלם עולמי שאת מעריכה?

"דיוויד לה שאפל. אני לא רוצה להיות כמוהו אבל מאוד מעריכה אותו."

- ומה השאיפות הגדולות לעתיד?

"החלום הגדול שלי הוא להיות צלמת של "ווג", ואני מאמינה שכשאגיע לשם יהיה לי כבר חלום אחר."

"כשאגיע לשם"?

"כן, זה יקרה ללא ספק. בטח לא תוך שנה, אבל זה בהחלט חלום שעתיד להתגשם."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully