וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת פעמוני

לרה רוטר

11.10.2007 / 11:20

האחים קמפאנה הברזילאים, מציגים עיצוב חדש בבמבוק במוזיאון V&A בלונדון ומאוד מאוד נזהרים מקיטש

פיוז'ן ברזילאי, של עוני ומרחבי טבע והיכולת להפיק ממתקים עיצוביים מחומרים דלים ויומיומיים, באמצעות טכניקות חדשות, הם האג'נדה המובילה את צמד המעצבים המצליח הידוע כ"האחים קמפאנה", המציג בימים אלה מיצב חדש במוזיאון V&A בלונדון.

האחים פרננדו (46) והומברטו (54) קמפאנה (פעמון). נולדו בסאו-פאולו, ברזיל, שם הם חיים ויוצרים עד היום. הומברטו, נכנס לעולם העיצוב מיד לאחר שסיים את לימודי המשפטים באוניברסיטת סאו-פאולו, והחל לעסוק בפיסול בסטודיו קטן. במקביל סיים פרננדו את לימודיו בבית הספר לאמנויות בסאו-פאולו. האינטואיציות של הומברטו התחברו לטכנולוגיות החדשניות של פרננדו ויחד הם יצאו לדרך.

השניים מצהירים שוב ושוב שברזיל, ובעיקר העושר של רחובות עירם, סאו-פאולו, הם המקור העיקרי להשראתם, שמביאה אותם לקחת חפצים או חלקי חפצים יומיומיים ולשנות לחלוטין את ייעודם. אפשר לראות את זה בסדרת כורסאות המרופדות בבובות פרווה או בראש של מטאטא קש, המשמש כמשענת לכיסא. מוצלחת במיוחד היא קולקציה שזכתה לשם "סושי". הכוללת רהיטים המרופדים מחתיכות בד עזובות ומגולגלות אותן גלגלו האחים. “בבקתות בברזיל, אפשר למצוא מזרונים וכיסויי מיטה העשויים מפיסות בדים. התחלנו לעשות את זה וחשבנו על סושי. כל מיני סיבי טקסטיל המגולגלים יחדיו" הם כותבים באתר קמפאנה הרשמי.

רהיטי סושי

"הסגנון שלנו הוא אורגני, אינטנסיבי ומאוד רגשי. אנחנו מנסים להביא לאנשים את החלום שלהם, מה שהם שבעו ממנו בחיי היומיום, אנו מגישים להם כעת באירוניה ובהומור. אנחנו לא חושבים שחוקים נועדו בכדי שנציית להם, להפך, המטרה היא למצוא רעיונות שישברו את החוקים, שיפרצו את הגבולות", מתארים השניים.

"החומרים הם שמושכים אותנו ונותנים לנו את ההשראה. במיוחד חומרים טבעיים כמו קרשי עץ, במבוק, שאריות בדים וחוטי ברזל. אחר כך באה הצורה". השניים מזהירים שהקשר בין חומרים פשוטים לטכנולוגיה הוא עדין, וכשהוא נעשה בצורה לא נכונה יש חשש גדול להיווצרות קיטש.

בכמה מהראיונות שנעשו בעבר עם האחים קמפאנה, נשאלו השניים איזה חלל הם חולמים לעצב. התשובה חזרה על עצמה בכל פעם מחדש. הם היו רוצים לעצב גן, לעבוד בחלל הפתוח. בימים אלו, בגן john madejski אשר במוזיאון V&A בלונדון, מוצג מייצב בעיצובם של האחים, בו הם בודקים בעצם את גבולות השימוש בבמבוק, חומר בו הם מרבים להשתמש. כמו-כן, בגן המוזיאון, הוצבה סדרת הדומים חדשים שעצבו השניים במיוחד עבור חגיגות יום ההולדת ה-150 של המוזיאון. הדומים אלה, העשויים גם הם בטכניקת גלגול הבדים המצויה בסושי קולקשיין, משלימים את סדרת הדומי ה-vitoria regia אותם יצרו לראשונה בשנת 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully