וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוץ שמוליק

שני פישר

12.10.2007 / 8:14

שמוליק זקוטו הישראלי זכה בתחרות של הסוכנות האמריקאית הנחשבת לאנשי תעשיית האופנה "ארט אנד קומרס". מגיע לו

אמנם אין לו "קסטרו" ברזומה אבל שמואל "שמוליק" זקוטו זכה לפני שלושה חודשים להכרה מקצועית בקנה מידה מרשים. הוא נבחר, ביחד עם עוד עשרה צלמים נוספים מתוך 3000 שהשיגו מועמדות, לזוכה בתחרות PEEK שמנוהלת ע"י הסוכנות הבינ"ל החשובה art and commerc.

art and commerce הוקמה בארה"ב בשנות השמונים כבית טיפוח לצלמים, ובמרוץ השנים הפכה לסוכנות של אנשי מקצוע מובילים בתחום האופנה, כמו צלמים, סטייליסטים, מאפרים ומעצבי שיער. הזכייה אמנם לא מובטח לזקוטו ייצוג בסוכנות ויהיה עליו להוכיח את עצמו, אך בינתיים דואגת הסוכנות לשלוח את עבודותיו לאנישם שמחליטים על קמפיינים מסחריים גדולים בארה"ב ואירופה וגם לפתוח ערוצי תקשורת בינו לבין האנשים החשובים בתעשיה.

9 שנים בניו יורק

זקוטו, בן 29, מתגורר בניו יורק בתשע השנים האחרונות. הוא מעיד שבצעירותו היה מצייר ושחיידק הצילום נדבק בו כשהיה צלם צבאי. במקביל לשירותו הצבאי, עבד כצלם עצמאי, וצילם, בין השאר, את יהלי סובול לעטיפת הדיסק שלו. לניו יורק הוא הגיע במטרה לצלם, למרות שמעולם לא רכש השכלה פורמלית או מקצועית בתחום.

במהלך השנים הוא עבד גם כצלם שכיר, אך את מירב ההשקעה שלו ניווט לכיוון צילום אמנותי. "פורטרטים ריאליסטיים" כך הוא מכנה את סגנונו הישיר והנוקב. התאורה טבעית והפוטו-שופ אפסי, אולי כיוון שהמצולמים נעימים לעין גם ככה.

לדעתו הקו המבדיל בין צילום אמנותי וצילום אופנה הוא דק מאד מכיוון שמושאי הצילום שלו אנושיים ואסתטיים. "האנשים שאני בוחר לצלם הם תמיד יפים, ולכן הם לוקחים את התמונה אוטומטית לכיוון של אופנה."

בוגר נטשה פולי

זקוטו צילם עד היום את הדוגמניות המובילות נטשה פולי (גוצ'י) ואירינה קוליקובה (פראדה), ולאחרונה התפרסמו צילומיו גם במגזין האופנה האיטלקי "רודיאו".

מחר ייערכו במקביל 11 אירועים במדינות האם של כל הזוכים. זקוטו הגיע היום לישראל כדי לחגוג את זכייתו בתחרות, במסיבה בחברת דמויות מקומיות מתחום האופנה. במהלך האירוע הוא יציג את העבודה שזיכתה אותו בתחרות ויחשוף את שאר עבודות הזוכים בפרוייקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully